01-06-17 Ο Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης στην τελετή βράβευσης των μαθητικών διαγωνισμών ψηφιακής δημιουργίας
Στην τελετή βράβευσης των μαθητικών διαγωνισμών ψηφιακής δημιουργίας «Τα Φύλ(λ)α του Περιβάλλοντος» και «Όλα τα Παιχνίδια για τα Παιδιά» παρευρέθηκε ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Δημήτρης Μπαξεβανάκης, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας την 1η Ιουνίου 2017 από την Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων και την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση.
Ο κ. Μπαξεβανάκης απένειμε το πρώτο βραβείο στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Βόλου και το τρίτο βραβείο στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Άργους και συνεχάρη όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν δικό τους ψηφιακό οπτικοακουστικό υλικό στο πλαίσιο της κριτικής διαχείρισης των νέων τεχνολογιών ώστε να κατανοήσουν το ρόλο των δύο φύλων, τις ανισότητες που αναπαράγονται συχνά και συνεπώς να αντιληφθούν το ζήτημα της ισότητας και της ισότιμης και αμοιβαίας συμβίωσης των δύο φύλων στο ίδιο κοινωνικό περιβάλλον.
ΟΜΙΛΙΑ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ
Εκλεκτοί προσκεκλημένοι, κυρίες και κύριοι
Χαιρετίζω τη σημερινή εκδήλωση που στόχο έχει να απονείμει βραβεία στους δυο μαθητικούς διαγωνισμούς ψηφιακής δημιουργίας για την ευαισθητοποίηση μαθητών και μαθητριών σε θέματα ισότητας των δύο φύλων.
Συγχαίρουμε τα σχολεία που συμμετείχαν, τους εκπαιδευτικούς που ανέλαβαν τη πρωτοβουλία και τα μέλη της επιτροπής που αξιολόγησαν τα έργα. Πρωτίστως όμως συγχαίρουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες που εργάστηκαν και συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ψηφιακό οπτικοακουστικό υλικό και μέσω της παραγωγικής διαχείρισης των νέων τεχνολογιών να αποκτήσουν κοινωνική συνείδηση του ρόλου των δύο φύλων, αντίληψη της ισότητας και της ισότιμης και αμοιβαίας συμβίωσης των δύο φύλων στο ίδιο κοινωνικό περιβάλλον.
Η πρωτοβουλία να σχεδιαστούν δράσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση- που συνδυάζονται με την παραγωγή ψηφιακών έργων- αποτελεί νέα εκπαιδευτική μεθοδολογική προσέγγιση, αυτή της Εκπαίδευσης του μιντιακού- ψηφιακού γραμματισμού. Μιας προσέγγισης που βλέπει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ενεργούς συμμέτοχους της μαθησιακής διαδικασίας κι όχι παθητικούς δέκτες της νέας μιντιακής πραγματικότητας. Μαθαίνουν δηλ. να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες αναπτύσσοντας κριτική ικανότητα, να προσαρμόζουν τα νέα μέσα στις δικές τους μαθησιακές ανάγκες και να παράγουν μιντιακό υλικό για να αντικατοπτρίζουν αυτή τη μάθηση και με τον τρόπο τους να εμπνεύσουν τη μαθητική κοινότητα και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Αναφορικά με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα θέλαμε να συγχαρούμε τους διοργανωτές που επέλεξαν το παιχνίδι, που αποτελεί βασικό συστατικό της ανάπτυξης των παιδιών, ως μέσο για την κατανόηση της ισότητας των δύο φύλων. Αντιστοίχως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καινοτομία αποτελεί η δημιουργία δράσεων που αναδεικνύουν το φύλο σε σχέση με το πώς επιδρά αλλά και προσδιορίζεται από το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον που ζούμε.
Η σημερινή εκδήλωση δεν αποτελεί απλά μια βράβευση όσων έργων διακρίθηκαν αλλά μια ευκαιρία να συγχαρούμε την ενεργητική μάθηση και κοινωνική συμμετοχή όλων. Και σε αυτό το σημείο επιτρέψτε μου να κάνω μια πιο εστιασμένη αναφορά στη αυξημένη συμμετοχή των επαγγελματικών λυκείων και των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Τέτοιες δράσεις προάγουν το στόχο μας στο Υπουργείο να αναβαθμίσουμε την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
Θα ήθελα, επομένως, να ευχηθώ κάθε επιτυχία στη σημερινή εκδήλωση και να εκφράσω τη θετική μας στήριξη σε παρόμοιες δράσεις.