gavr07a

 24-10-18 Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου στον ρ/σ "Πρώτο Πρόγραμμα"

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έθεσε τα ζητήματα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, να ξεκινήσουμε με την κατάργηση του Ασύλου όπως είπε χαρακτηριστικά.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από το 2011 δεν υπήρχε καμία διάταξη Ασύλου για τα Πανεπιστήμια. Ελπίζω να γνωρίζετε ότι η παραβατικότητα ανάμεσα στο 2011 και 2017 ήταν αυξημένη σε σχέση με αυτό που γίνεται σήμερα. Αυτό δεν το διαπιστώνουμε εμείς, το έχει διαπιστώσει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας σε μία μελέτη που έκανε. Άρα, είναι ένας τρόπος να μην αναγνωρίζει τη συνθετότητα του προβλήματος. Εμείς είμαστε η πρώτη Κυβέρνηση μετά τη Δικτατορία που αναγνώρισε δημόσια ότι υπάρχει πρόβλημα παραβατικότητας και συγκροτήσαμε μία Ομάδα Εργασίας που είχε μέσα εκπρόσωπο της Εισαγγελίας, εκπρόσωπο της Αστυνομίας, ειδικούς για τα ναρκωτικά, ανθρώπους που έχουν μεγάλη εμπειρία σε τέτοιου είδους θέματα, την Επιτροπή του κυρίου Παρασκευόπουλου. Και η Επιτροπή αυτή φώναξε και τους Πρυτάνεις να πουν τις γνώμες τους, συνέταξε ένα πόρισμα, και, κοιτάξτε τώρα, 45 λεπτά αφότου το πήρε η νεολαία της ΝΔ –γιατί μετά το στείλαμε στις νεολαίες και τις Συγκλήτους –το επέστρεψε πίσω ως φαιδρό.  Ο κύριος Μητσοτάκης χθες, αναφέρθηκε σ’ αυτό ως «κατάπτυστο». Διάφορες Σύγκλητοι αρνούνται ένα μήνα μετά να μας στείλουν τις απόψεις τους επί του θέματος. Μήπως εδώ υπάρχει ένα άλλο πρόβλημα; Εγώ σας λέω ότι υπάρχει ένα πόρισμα και ότι εσείς μπορεί να διαφωνείτε με πολλές διαστάσεις του πορίσματος, είναι όμως κάτι για να διατυπώσετε την αντίθετη άποψη σας, το να το αποκαλεί όμως ως φαιδρό και κατάπτυστο δεν είναι ιδιαίτερα δημοκρατικό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί επιμένει στην κατάργηση του πανεπιστημιακού Ασύλου όπως είναι σήμερα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω γιατί. Γιατί νομίζω, του είναι ένα πολύ βολικό άλλοθι, για να έχει μία ατζέντα, νόμου και τάξης. Η ασφάλεια των πολιτών είναι συστατικό στοιχείο της Δημοκρατίας, δεν το συζητάμε. Επίσης έχουμε πει ότι για το θέμα των ναρκωτικών, και νομοθεσία υπάρχει, και εμείς είμαστε κατηγορηματικοί: διακίνηση ναρκωτικών είναι μία κακουργηματική πράξη και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται. Άρα, δεν υπάρχει κανένας λόγος να επαναφέρει κανείς το θέμα των ναρκωτικών όταν…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: …Υπάρχει ένα ζήτημα όταν δεν αντιμετωπίζεται.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό σας λέω. Εμείς πρώτοι λέμε ότι υπάρχει. Λέμε όμως ότι δεν υπάρχει κάτι άλλο που μπορεί κανείς να κάνει παρά να ενεργοποιήσει αυτές τις διατάξεις. Αν τελείται μία κακουργηματική πράξη μέσα στο Πανεπιστήμιο δεν χρειάζεται να συγκληθεί το όποιο όργανο κτλ. Αμέσως μπορεί να καλούν το όποιο όργανο για να γίνονται οι αντίστοιχες διεργασίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα αστυνομικά όργανα λέτε; Όταν υπάρχει κακουργηματική πράξη;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς! Αυτό υπήρχε ανέκαθεν, για να μην θεωρηθεί ότι εμείς το φέραμε αυτό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχει συμβεί αυτό; έχουν συμβεί τέτοια περιστατικά; Δηλαδή η Αστυνομία να παρέμβει προκειμένου να αντιμετωπίσει τέτοιες περιπτώσεις;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι βέβαια. Προφανώς υπάρχουν πολλές περιπτώσεις

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα γίνεται ένας διάλογος για το τι γίνεται έξω από τα Πανεπιστήμια, δηλαδή για πρεζέμπορους, για πορνεία, για ανομία έχουν ακουστεί διάφορα. Εσείς τι λέτε γι’ αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι εννοείτε έξω από τα Πανεπιστήμια;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εννοώ στο προαύλιο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, στο προαύλιο δεν υπάρχει, στο προαύλιο αυτό που υπάρχει είναι ενδείξεις, γιατί αν είναι αποδείξεις, τότε αυτοί που δεν καλούν την Αστυνομία όπως καταλαβαίνετε, έχουν δική τους ευθύνη, έτσι δεν είναι;  Διότι, αν ξέρω εγώ ότι υπάρχει διακίνηση ναρκωτικών και ξέρω ότι είναι κακουργηματική πράξη και δεν καλώ κανέναν

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιος πρέπει να καλέσει την Αστυνομία κατά την κρίση σας;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν τα όργανα, και σας τώρα που είστε στην ΕΡΤ, αν εισβάλει κάποιος κι αρχίσει να σπάει τα τζάμια, υπάρχει μία διαδικασία κατά την οποία καλείτε το οποιοδήποτε όργανο της τάξης. Να σας πω όμως ποιο είναι το σοβαρό; Είναι ότι, κάτω από ένα υπαρκτό πρόβλημα, θωρακίζεται ο κ. Μητσοτάκης για να μην μιλήσει για την ουσία των ζητημάτων. Αυτό είναι το πιο θλιβερό στοιχείο.  Διότι, ο κύριος Μητσοτάκης, δεν έχει άποψη για τα εκπαιδευτικά. Η μόνη άποψη που έχει είναι θα καταργήσουμε αυτό που υπάρχει. Είναι δυνατόν να έχει αυτό ως πολιτική άποψη; Και  να μην λέει θετικά τι θέλει να κάνει; Θέλει, λέει, να επαναφέρει το Νόμο 4009 που ψηφίστηκε επί της υπουργίας της κυρίας Διαμαντοπούλου και ότι ο ίδιος είχε συμβάλει στη διαμόρφωση μίας ευρείας κοινοβουλευτικής συναίνεσης. Που όντως, ισχύει αυτό. Απλώς, ξεχνάει να πει στο ακροατήριό του, τώρα,  αυτοί είναι Καθηγητές Πανεπιστημίου, ξεχνάει να τους πει ότι η ίδια πλειοψηφία  που ψήφισε το Νόμο, λίγους μήνες αργότερα, τον «ξεψήφισε». Καταλάβατε; Γιατί ήταν ένας άθλιος Νόμος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο κύριος Μητσοτάκης, όμως, είπε και άλλα πολλά και σημαντικά. Μίλησε για Πανεπιστήμια παραδομένα σε συμμορίες. Είπε, «στην παιδεία, οι δυνάμεις που συνδέονται με αυτούς που κυβερνούν επιχειρούν ένα άτυπο πραξικόπημα, προσπαθώντας να ελέγξουν τους χώρους τους πανεπιστημίου με τη βία». Δηλαδή εσείς, που ασκείτε κυβερνητικό έργο, εξουσία κυβερνητική, επιχειρείτε, με αυτές τις δυνάμεις, ένα πραξικόπημα για να ελέγξετε τους χώρους του Πανεπιστημίου με τη βία. Είναι σκληρή αιχμή.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ωραία, αν τυχόν ήτανε το ακροατήριο του κάποιοι από μία άλλη χώρα, οι οποίοι δεν ήξεραν που πέφτει η Ελλάδα, ήτανε πολύ επιτυχημένη έκφραση αυτή. Σε Καθηγητές Πανεπιστημίων και ΤΕΙ είναι σαν να τους κοροϊδεύεις. Διότι, αν θεωρούν ότι η παραβατικότητα που -όπως σας είπα- υπάρχει, είναι το μακρύ χέρι της Κυβέρνησης για να ελέγξει τα Πανεπιστήμια, πείτε μου εσείς, αν αυτό το πράγμα αξίζει σχολιασμού. Διότι είναι ένα πράγμα πέραν του γελοίου, πέραν του δημοκρατικού διαλόγου. Εγώ να σας πω ότι υπάρχουν πάρα πολλές εντάσεις οι οποίες προκαλούνται από χιλιάδες πράγματα. Να σας πω επίσης ότι πολλά κοινωνικά προβλήματα ξεχειλίζουν και μέσα στα Πανεπιστήμια. Τα Πανεπιστήμια δεν είναι «αδιαφανή» ως προς το τι γίνεται στην κοινωνία. Δεν είναι αδιάβροχα. Από αυτό, το να λέμε ότι, η Κυβέρνηση κάνει αυτά που λέει, αυτό είναι εκτός πλαισίου δημοκρατικής συζήτησης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στο ζήτημα της ανομίας υπάρχουν κάποιοι σχεδιασμοί; Διαβάζω σήμερα σε κάποια εφημερίδα ότι η Αστυνομία θα προβεί στο ξήλωμα κυκλωμάτων διακίνησης ναρκωτικών. Υπάρχουν κάποια σχέδια από την πλευρά σας; Είστε σε αγαστή σχέση με το Υπουργείο Δημοσίας τάξης, σε συνεννόηση;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είμαστε σε εξαιρετική σχέση και υπάρχει ένας προγραμματισμός που θα τον ανακοινώσουμε όταν θα έρθει η ώρα του. Η ώρα του είναι πάρα πολύ σύντομα. Επιμένω όμως, ότι έγινε τόση δουλειά για να συζητήσουμε το περίπλοκο πρόβλημα της παραβατικότητας. Υπάρχει ένα πόρισμα. Γιατί διάφοροι δεν θέλουν να το σχολιάσουν αλλά χρησιμοποιούν επίθετα απορριπτικά για ένα πόρισμα, που εν πάση περιπτώσει έγινε, από κάποιους ανθρώπους οι οποίοι έσκυψαν πάνω του, είδαν τι γίνεται στην Ευρώπη κτλ. Και ξέρετε, το πρόβλημα των ναρκωτικών είναι ένα κοινωνικό πρόβλημα το οποίο το  έχει όλος ο Δυτικός κόσμος. Δεν θέλω να το γενικεύσω ούτε να το δικαιολογήσω αλλά φαίνεται ότι είναι ένα πράγμα εξαιρετικά σύνθετο στην αντιμετώπισή του. Το ξέρουμε σήμερα τι γίνεται και στα Αμερικάνικα Πανεπιστήμια και στα Ευρωπαϊκά και στα σχολεία και στις φτωχογειτονιές και στα αστικά στρώματα. Άρα, είναι οι εύκολες διαπιστώσεις των προβλημάτων για να μπορέσει να μην πει τίποτα ο κύριος Μητσοτάκης. Χτες έκανε μία απρέπεια ο κ. Μητσοτάκης.  Είπε για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το άρθρο 16.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Το λένε χρόνια. Είπε όμως και κάποια άλλα πράγματα που ουσιαστικά μειώνουν τον αριθμό των φοιτητών στα δημόσια πανεπιστήμια, ακριβώς για να προωθηθούν στα ιδιωτικά. Αυτό είναι ένα φθηνό μάρκετινγκ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα δεν έχουν δημιουργηθεί ιδιωτικά. Εννοείτε τα κολέγια;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Λέει «όταν έρθω θα κάνω ιδιωτικά και θα κάνω και το α’, β’, γ’ που το α’, β’, γ’

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προϋποθέτει αναθεώρηση όμως…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως. Από τώρα ζυμώνεις για το πώς θα μειώσεις τον αριθμό των φοιτητών, αυτοί οι υπόλοιποι είναι η πελατεία για τα ιδιωτικά. Το ζυμώνεις από τώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό γιατί είναι κακό; Γιατί είναι κακό να έχεις ένα καλό ιδιωτικό πανεπιστήμιο στην Αθήνα, για παράδειγμα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Από πού προκύπτει ότι θα είναι καλό το πανεπιστήμιο;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από πού προκύπτει ότι θα είναι κακό το πανεπιστήμιο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρώτον, αυτό το συζητάμε πολλές δεκαετίες. Χρόνια… Εσείς θυμάστε έναν ιδιώτη να έχει πει «θα ιδρύσω ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο»;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν το ξέρω…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν υπάρχει. Σας το λέω εγώ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αλλά θα μου άρεσε να έχω ένα παράστημα ΜΙΤ, Harvard ή Cambridge στην Ελλάδα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας έλεγα να μην το κάνετε γιατί αν διαβάζατε τον Guardian πριν από 3 μέρες, θα διαβάζατε ένα συγκλονιστικό άρθρο για το πώς οι γόνοι πλούσιων οικογενειών εξασφαλίζουν θέσεις στο Harvard όταν οι γονείς δίνουν χρήματα, υποτίθεται, για… καλούς σκοπούς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί τα παιδιά μας να φεύγουν στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας, για παράδειγμα, ή να πηγαίνουν στην Αμερική, ή στην Αγγλία ή στη Γαλλία για παράδειγμα, ή στη Γερμανία, και να έχουμε γιατρούς από το Βουκουρέστι; Γιατί είναι καλύτερο αυτό;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρώτον δεν είναι καλύτερο. Δεύτερον, αυτό σημαίνει τι πρέπει να κάνουμε με τα δημόσια πανεπιστήμιά μας. Και αυτό ακριβώς κάνουμε. Και έρχεται ο κ. Μητσοτάκης για το μεταρρυθμιστικό σχέδιο που έχουμε -για πρώτη φορά μετά το ’82 συζητούμε για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης- και άλλα λέει στην Άρτα, άλλα λέει στην Πρέβεζα, άλλα λέει στη Βουλή, άλλα είπε χθες. Διότι εμείς ακριβώς αυτό που είπατε προσπαθούμε να κάνουμε. Και αυτό που υπαινιχθήκατε δεν είναι μόνο γιατί τα παιδιά πάνε εκεί, αλλά γιατί τα παιδιά που είναι εδώ δεν σπουδάζουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό αυτό που θέλουν. Το μεγάλο μας πρόβλημα είναι αυτό. Τα παιδιά να σπουδάζουν αυτό που θέλουν. Και εκεί που υπάρχει μεγάλη ζήτηση, να δώσουν κάποιες εξετάσεις, αλλά η δεύτερη επιλογή τους και η τρίτη να είναι κοντά σε αυτό που θέλουν να σπουδάσουν. Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση και αυτό πάμε να αντιμετωπίσουμε με το νέο Λύκειο που προτείνουμε και με την νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προχθές είδαμε κάποιες εικόνες κάποιων παιδιών που εισέβαλαν στο γραφείο σας. Αυτό που εισέπραξα εγώ είναι ότι είδα κάποια παιδιά σε πλήρη σύγχυση και πολύ θυμωμένα. Πού το αποδίδετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προχθές, όντως ήρθαν γύρω στα 35 παιδιά στο γραφείο, κάναμε αυτή τη… συζήτηση – σε εισαγωγικά- και εγώ κρατάω αυτό που κρατήσατε και εσείς γιατί δεν θέλω να θεωρήσω ότι αυτά είναι απαράδεκτα -που είναι με τον τρόπο που μπουκάρεις. Αλλά αν εξαιρέσεις αυτό, πρέπει να σκύψουμε σε αυτά τα προβλήματα. Γιατί, έστω αυτά τα παιδιά, γιατί έχουν αυτή την οργή, αυτόν τον θυμό; Γιατί αυτά δεν μπορούν να τα συζητάνε και μεταξύ τους και όταν τα συζητούν μεταξύ τους να έχουν αυτό το μπλέξιμο στο κεφάλι τους. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που το έχουμε όλοι μας. Πρέπει να τα κατανοήσουμε αυτά τα παιδιά για να μπορέσουμε να τους αντιμετωπίσουμε ως νεολαίους πια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αισθανθήκατε απειλή προχθές;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς δεν αισθάνθηκα απειλή. Έχω μεγάλη εμπειρία και –ελπίζω- τρόπο να μιλάω σε παιδιά και φοιτητές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπήρξε μια ένταση, πάντως…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν ύψωσε και κάποιος την φωνή του, νέα παιδιά είναι…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε σχέση με τον Ρουβίκωνα και την Φιλοσοφική σχολή, εκεί τι γίνεται; Εκεί έχετε μιλήσει για ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα και αυτή είναι μια φράση που παρεξηγήθηκε πολύ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας ευχαριστώ που το λέτε αυτό γιατί ελάχιστοι συνάδελφοί σας το λένε. Δηλαδή το ότι παρεξηγήθηκε. Συμφωνώ μαζί σας. Δηλαδή αν ήταν εκεί οι φοιτητές, εσείς θεωρείτε ότι θα είχαμε τέτοια φαινόμενα; Φαινόμενα τέτοιου τύπου γίνονται όταν οι χώροι εγκαταλείπονται από αυτούς που ζουν και δουλεύουν σε αυτούς τους χώρους. Δυστυχώς στα πανεπιστήμια, ενώ υπάρχει μια εντονότατη εκπαιδευτική και επιστημονική δραστηριότητα – ξέρετε τα αμφιθέατρα ξαναγεμίζουν σιγά σιγά- υπάρχει μια εγκατάλειψη των δημόσιων χώρων από καθηγητές και φοιτητές. Γι’ αυτό λοιπόν το ρωμαλέο δεν έχει καμία σχέση με αυτοδικίες. Το «ρωμαλέο» παραπέμπει σε παρουσία…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ή να παραπέμπει σε έναν κοινωνικό αυτοματισμό. Σε έναν φοιτητικό κοινωνικό αυτοματισμό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γι’ αυτό σας λέω ότι αν τυχόν οι φοιτητές είναι εκεί…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι θα έπρεπε να κάνουν; Να πιαστούν στα χέρια με τον Ρουβίκωνα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, όχι, όχι. Δεν εννοώ αυτό και δεν υπονοώ αυτό. Το αντιλαμβάνεστε εντελώς λάθος. Λέω ότι αυτοί οι χώροι είναι χώροι που θα πρέπει να δουλεύουν οι φοιτητές και οι καθηγητές. Εγώ πολλές φορές που πάω σε αυτούς τους χώρους είναι χώροι –σε εισαγωγικά- εγκαταλελειμμένοι. Να λοιπόν ένα πρόβλημα προς συζήτηση εντός του πανεπιστημίου. Ξέρετε είναι το ίδιο με το δικό σας χώρο δουλειάς. Αν ο δικός σας χώρος δουλείας είναι εντελώς εγκαταλελειμμένος, θα αρχίσουν να ιδιοποιούνται αυτόν το χώρο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά αυτό είναι ευθύνη των φοιτητών πιστεύετε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι ευθύνη. Είναι μια κοινωνική στάση της πανεπιστημιακή κοινότητα. Όλα τα κινήματα, οι ταυτότητες, επαναπροσδιορίζονται.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν διαφωνώ, αλλά έχουμε ένα υπαρκτό γεγονός: Είναι μια οργάνωση, ο Ρουβίκωνας, μέσα στο πανεπιστήμιο. Πώς πρέπει να λυθεί αυτό το ζήτημα; Πώς αντιμετωπίζεται; Με το να κάνουμε μια κοινωνιολογική ανάλυση, ενδεχομένως θα βρούμε κάποια πράγματα να πούμε, το ζήτημα όμως είναι άμεσο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η ανάλυση έχει σχέση με το πώς κατανοείς το πρόβλημα. Αυτοί εκεί δεν προέκυψαν επειδή κάποιο πρωί έπεσαν με το αλεξίπτωτο. Γι’ αυτό και λέμε ότι τα πανεπιστήμια, τα ίδια, πρέπει να το συζητούν…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο Μαρξ έλεγε ότι το ζήτημα δεν είναι να ερμηνεύουμε τον κόσμο, μόνο, αλλά πρέπει και να τον αλλάξουμε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως, αλλά έλεγε να μην τον ερμηνεύουμε μόνο. Λέω λοιπόν ότι ερμηνεύοντας τον κατανοούμε για ποιον λόγο γίνεται γιατί ο Μαρξ αυτό κατάφερε να κάνει. Να μας δώσει μια ερμηνεία ενός πολύ πολύπλοκου φαινομένου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι θέμα των φοιτητών να πάρουν τα πράγματα στα χέρια τους;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι, δεν το είπα και δεν πρόκειται να το πω. Κανείς δεν θα πάρει τα πράγματα στα χέρια του. Όλοι θα ολοκληρώσουν και θα επαναπροσδιορίσουν το ρόλο τους. Και αυτό πρέπει να το συνεννοηθεί η πανεπιστημιακή κοινότητα, γιατί αλλιώς η μόνη δουλειά που θα κάνει η πανεπιστημιακή κοινότητα θα είναι να σηκώνει το τηλέφωνο και να λέει σε κάποιες αστυνομικές δυνάμεις «έλα σήμερα, έλα αύριο, έλα μεθαύριο, ακούω αυτό έλα να δούμε τι γίνεται, κλπ.».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό επιδιώκει η αντιπολίτευση κατά την άποψή σας; Να αστυνομοκρατείται το πανεπιστήμιο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το θέμα «νόμος και τάξη» όπως καταλαβαίνετε είναι πολύ προσφιλές σε διάφορα κοινωνικά στρώματα, για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Διότι παίζει πάρα πολύ με ανασφάλειες και κινδύνους αλλού υπαρκτούς και αλλού ανύπαρκτους. Αυτό είναι κάτι που έχει γίνει διεθνώς. Ξέρουμε ότι διεθνώς υπάρχει μια αύξηση της αστυνομοκρατίας. Εδώ λοιπόν υπάρχει μια ιδεολογία για το πώς εξασφαλίζεται η ασφάλεια. Σε αυτό παίζει πάρα πολύ καλά ο κ. Μητσοτάκης. Εμείς λέμε ότι ασφάλεια είναι συνώνυμο της δημοκρατίας. Δεν το υποτιμάμε. Αλλά ασφάλεια επί της ουσίας. Άλλο αστυνομοκρατία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το κρατάμε αυτό: άλλο ασφάλεια, άλλο αστυνομοκρατία. Ξέρω ότι ο Υπουργός Παιδείας, έχει και χιούμορ. Σχολιάστηκε αυτό το χαρτομάνι στο γραφείο σας και ότι δεν είχατε υπολογιστή και μάλιστα ο κ. Παπαδημούλης σας συνέκρινε και με τον Αϊνστάιν. Ένα σχόλιο και για αυτό

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχάς ο υπολογιστής μου ήταν κάτω από τον αγκώνα μου. Δεν υπάρχει φωτογραφία που να μην τον έχει. Είναι ο προσωπικός μου υπολογιστής τον οποίο παίρνω και στο αυτοκίνητο και στο σπίτι για να μπορώ να δουλεύω συνέχεια. Ως προς την ακαταστασία, θέλω να σας πω ότι ο καθένας έχει έναν τρόπο δουλειάς. Δηλαδή και με την σύντροφό ου στο σπίτι είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι τα γραφεία μας. Τον σχολιασμό αυτό δεν τον θεωρώ απλώς φθηνό… δεν θέλω να τον σχολιάσω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τον κ. Παπαδημούλη που έκανε τη σύγκριση αυτή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τον κ. Παπαδημούλη τον χαρακτηρίζει καταρχάς μια απίστευτη οξυδέρκεια. Έχει εξαιρετικό χιούμορ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν θέλετε να πείτε κάτι περί Αϊνστάιν, πάντως…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επειδή ξέρω πολύ καλά τα βιογραφικά του στοιχεία και πολλά κομμάτια του έργου του, δεν θέλω να γίνει με κανέναν τρόπο όποια σύγκριση. Με κανέναν τρόπο, καμία σύγκριση. Ως προς τα θέματα ακαταστασίας δεν ήταν πρότυπο τάξης και τακτικότητας και στο γραφείο και στο σπίτι του…

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top