Giannini1

14-07-16 Κοινές δηλώσεις του Νίκου Φίλη και της υπουργού Παιδείας της Ιταλίας Stefania Giannini

O υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης και η υπουργός Παιδείας της Ιταλίας Stefania Giannini, στη σημερινή τους συνάντηση, συζήτησαν την ένταξη των προσφύγων και των παιδιών τους τόσο στην κοινωνία όσο και στο εκπαιδευτικό σύστημα των δύο χωρών και συμφώνησαν ότι υπάρχει κοινή προσέγγιση του θέματος καθώς Ελλάδα και Ιταλία αντιμετωπίζουν αυξημένη ροή προσφύγων. Επί πλέον διερεύνησαν τη δυνατότητα συνεργασίας για την ενδυνάμωση και επέκταση των πολιτιστικών δεσμών μεταξύ των δύο χωρών.

Ο κ. Νίκος Φίλης αναφέρθηκε στους μακρόχρονους ιστορικούς δεσμούς μεταξύ των δύο λαών και στην ανταλλαγή ιδεών για το πώς θα επιτευχθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η ένταξη των παιδιών των προσφύγων στα σχολεία και των δύο χωρών καθώς και στην προσπάθεια για την ανάπτυξη δημιουργικών δραστηριοτήτων, φέτος το καλοκαίρι, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των παιδιών.

Ο Έλληνας υπουργός επισήμανε ότι «εκλαμβάνουμε την πολύ εγκάρδια και ουσιαστική συζήτηση που είχαμε ως μία προσπάθεια να υπάρξει μία κοινωνική και δημοκρατική Ευρώπη που να εκφράζει όλους τους λαούς και να μην επιτραπεί η επανεμφάνιση των εθνικισμών και των ιμπεριαλισμών στον ευρωπαϊκό χώρο» και συμπλήρωσε ότι «το προσφυγικό θέμα απασχολεί όλες τις χώρες της Μεσογείου, αφορά όμως και την Ευρώπη. Οι χώρες της Μεσογείου μπορούν να συντονίσουν τις δυνάμεις τους, προκειμένου να υπάρξουν ευρωπαϊκές αποφάσεις που θα αντιμετωπίζουν όχι μόνο τις ανάγκες των προσφύγων στις χώρες μας αλλά και την άρση των αιτιών που προκαλούν το προσφυγικό ζήτημα».

Ο κ. Φίλης και η κα Giannini συμφώνησαν να προωθηθεί τόσο η ελληνική γλώσσα στην Ιταλία όσο και η ιταλική στην Ελλάδα, αντιστοίχως, στο πλαίσιο κοινού σχεδιασμού. Όπως τόνισε ο Νίκος Φίλης «τα αισθήματα του ελληνικού λαού απέναντι στον ιταλικό λαό είναι αισθήματα βαθιάς φιλίας που ανανεώνεται από την παρουσία δεκάδων χιλιάδων επιστημόνων που έχουν δράση στην Ιταλία και στη χώρα μας. Συζητήσαμε με την κυρία Giannini για τις ελληνικές σπουδές στην Ιταλία καθώς επίσης και θέματα που αφορούν στις ιταλικές σπουδές στην Ελλάδα. Βρισκόμαστε σε μία διαδικασία διαμόρφωσης μιας συγκεκριμένης συμφωνίας, ενός Μορφωτικού Προγράμματος».

Η υπουργός της Ιταλίας Stefania Giannini τόνισε πως «είναι βαθιά πεποίθηση της Ιταλίας ότι αυτή την ώρα η Ιταλία και η Ελλάδα είναι εκείνες που πρέπει να δεχτούν και να διαχειριστούν όχι μόνο το πρόβλημα της ασφάλειας και της υποδοχής των προσφύγων αλλά και το πρόβλημα της Παιδείας, έτσι ώστε να υπάρξει μία πραγματική συμβολή των δύο χωρών στην αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών»

Πρόσθεσε πως θα πρέπει «να δώσουμε ένα δυνατό μήνυμα και στην υπόλοιπη Ευρώπη με πρακτικά παραδείγματα όπως είναι αυτά των Ανοικτών Σχολείων με δράσεις που έχουν λάβει χώρα αυτό το καλοκαίρι και στην Ιταλία αλλά και στην Ελλάδα»

Για τις πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ των δύο χωρών, η κα Giannini επισήμανε πως «στο πλαίσιο των διμερών σχέσεων έχουμε συμφωνήσει ότι είναι η κατάλληλη στιγμή μετά από χρόνια καλής σχέσης να ανανεώσουμε και να αναπτύξουμε περαιτέρω δράσεις συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες, όπως είναι η εκμάθηση των δύο γλωσσών, η συνεργασία ανάμεσα σε εκπαιδευτικά και ερευνητικά κέντρα και οι ανταλλαγές σπουδαστών και επιστημονικού δυναμικού.

Nίκος Φίλης:

Είχαμε τη χαρά να συναντηθούμε σήμερα με την υπουργό Παιδείας της Ιταλίας, την κυρία Giannini, πάντοτε οι συναντήσεις μας με τους εκπροσώπους της Ιταλίας είναι συναντήσεις με θετικά αποτελέσματα. Μας συνδέουν ισχυροί δεσμοί ιδιαίτερα στο χώρο του Πολιτισμού.

Συζητήσαμε για το θέμα των προσφύγων, σε Ελλάδα και Ιταλία. Όλη αυτή την περίοδο σχεδιάζουμε και εμείς όπως και εκείνοι τους τρόπους ένταξης, ιδιαίτερα των παιδιών στην εκπαίδευση και την γενικότερη ένταξη των παιδιών των προσφύγων. Ανταλλάξαμε απόψεις, συμφωνούμε ότι πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη προσπάθεια στα σχολεία. Το Καλοκαίρι, όπως στην Ιταλία και εδώ, προσπαθούμε μέσα από ένα σύστημα δημιουργικής απασχόλησης να απαντήσουμε στις ανάγκες που έχουν τα νέα παιδιά που προσέφυγαν στη χώρα μας. Το προσφυγικό θέμα είναι ένα θέμα που απασχολεί όλες τις χώρες της Μεσογείου, αφορά όμως και την Ευρώπη. Οι χώρες της Μεσογείου μπορούν να συντονίσουν τις δυνάμεις τους, προκειμένου να υπάρξουν ευρωπαϊκές αποφάσεις που θα αντιμετωπίζουν όχι μόνο τις ανάγκες των προσφύγων στις χώρες μας αλλά και την άρση των αιτιών που προκαλούν το προσφυγικό ζήτημα.

Συζητήσαμε με την κυρία Gianniniκαι τις ελληνικές σπουδές στην Ιταλία καθώς επίσης και θέματα που αφορούν τις ιταλικές σπουδές στην Ελλάδα. Βρισκόμαστε σε μία διαδικασία διαμόρφωσης μιας συγκεκριμένης συμφωνίας ενός Μορφωτικού Προγράμματος .

Θα ήθελα να την ευχαριστήσω και πάλι που επισκέφτηκε τη χώρα μας και να την διαβεβαιώσω ότι τα αισθήματα του ελληνικού λαού απέναντι στον ιταλικό λαό είναι αισθήματα βαθειάς φιλίας που ανανεώνεται από την παρουσία δεκάδων χιλιάδων επιστημόνων που έχουν δράση στην Ιταλία και στη χώρα μας.

Επίσης, είχε την ευκαιρία η κυρία Gianniniνα δει τους αρμόδιους υπουργούς την κυρία Αναγνωστοπούλου και τον κύριο Φωτάκη, να συζητήσει ζητήματα συνεργασίας των Πανεπιστημίων και των Ερευνητικών κέντρων σε θέματα Αρχαιολογίας αλλά και Νέων Τεχνολογιών.

Και πάλι ευχαριστώ για την επίσκεψη και θα ήθελα και δημόσια να εκφράσω τη συμπάθεια μας και τη συμπαράσταση μας προς τους Ιταλούς φίλους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που υπήρξε χθες.

 Stefania Giannini:

Ευχαριστώ ιδιαιτέρως τον κύριο υπουργό γι’ αυτή την εξαιρετική υποδοχή. Είχε πολύ ενδιαφέρον στο πλαίσιο της εξαιρετικής, γενικώς, σχέσης ανάμεσα σε Ιταλία και Ελλάδα και μπορέσαμε κατά τη διάρκεια των δύο προηγούμενων συναντήσεων που είχαμε με την κυρία Αναγνωστοπούλου και τον κύριο Φωτάκη να εξερευνήσουμε νέες πρακτικές δράσεις έτσι ώστε να προχωρήσουμε στην ανανέωση της πολιτιστικής σχέσης που αυτή την ώρα πρέπει να αντιμετωπίσει και μία συγκεκριμένη κρίση σε μία συγκεκριμένη συγκυρία που και οι δύο χώρες μας αντιμετωπίζουν μαζί. Θα ήθελα τώρα να επικεντρωθώ σε κάποια λίγα ζητήματα από αυτά που έχει αναδείξει η συνάντηση μας και θα ήθελα να εκφράσω και το ενδιαφέρον της ιταλικής Κυβέρνησης πάνω σε κάποια συγκεκριμένα σημεία.

Είναι βαθειά πεποίθηση της Ιταλίας αλλά συναντήσαμε την ίδια ακριβώς ανταπόκριση από την ελληνική μεριά ότι αυτήν την ώρα η πορεία της Ευρώπης, μια πορεία μαζί μέσα στην Ευρώπη, δεν μπορεί παρά να αντιμετωπίσει τα συγκεκριμένα προβλήματα που απορρέουν από τις μεταναστευτικές ροές. Και η Ιταλία και η Ελλάδα είναι εκείνες που πρέπει να δεχτούν και να διαχειριστούν όχι μόνο το πρόβλημα της ασφάλειας και της ανθρωπιστικής σωστής υποδοχής αλλά και το πρόβλημα της Παιδείας, έτσι ώστε να υπάρξει μία πραγματική ένταξη και μια πραγματική συμβολή των δύο χωρών στην ένταξη των μεταναστών και να δώσουμε ένα δυνατό μήνυμα και στην υπόλοιπη Ευρώπη με πρακτικά παραδείγματα όπως είναι αυτά των Ανοικτών Σχολείων με δράσεις που έχουν λάβει χώρα αυτό το Καλοκαίρι και στην Ιταλία αλλά και στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο των Ανοιχτών Σχολείων που είναι προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης που έχουν ανοίξει ξανά τις πόρτες τους το Καλοκαίρι για να υποδεχτούν παιδιά όχι μόνο προσφύγων αλλά και τα ίδια τα παιδιά της χώρας που κατοικούν σε αυτές τις περιοχές, που συνήθως είναι δύσκολες γειτονιές στις μεγάλες πόλεις, όπου και αντιμετωπίζεται και πιο έντονα το πρόβλημα της ένταξης.

Είχαμε μία ανταλλαγή απόψεων και στοιχείων πάνω σε αυτή την ιδέα που θέλουμε να εφαρμόσουμε και στις δύο χώρες, μία ιδέα ενός Ανοιχτού Σχολείου που πρέπει να είναι όχι μόνο φορέας εκπαίδευσης και Παιδείας αλλά και να είναι βαθειά δραστήριο μέσα στην κοινωνία και είναι η ίδια ακριβώς ιδέα που έχουμε και εμείς στην Ιταλία και έμαθα σήμερα ότι και η Μεταρρύθμιση που θα λάβει χώρα στην Ελλάδα θα βασιστεί σε αυτή την ιδέα.

Στο πλαίσιο των διμερών σχέσεων που έχουμε, συμφωνήσαμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή μετά από χρόνια καλής σχέσης να ανανεώσουμε και να αναπτύξουμε περαιτέρω δράσεις συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες, κυρίως σε βασικούς άξονες όπως είναι η προώθηση της εκμάθησης της ιταλικής γλώσσας στην Ελλάδα και της ελληνικής στην Ιταλία δια μέσου συνεργασιών ανάμεσα σε ερευνητικά και εκπαιδευτικά κέντρα και με το βασικό στοιχείο που ήτανε πάντα πολύ δυνατό της ανταλλαγής σπουδαστών και επιστημονικού προσωπικού. Επίσης υπάρχει και το γεγονός ότι του χρόνου, έτος 2017, η Ιταλία ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 1900 έτη από την Αυτοκρατορία του Ανδριανού, ο οποίος ήταν ένας Αυτοκράτορας που αγάπησε πολύ την κοινή κουλτούρα ανάμεσα σε Ιταλία και Ελλάδα και με αυτόν τον τρόπο, ίσως με δράσεις που να μπορούν να λάβουν χώρα ανάμεσα σε σχολεία και άλλα κέντρα εκπαίδευσης στην Ιταλία και την Ελλάδα μαζί, μπορούμε να δώσουμε το μήνυμα της επανένωσης που να ξεκινάει από τη Μεσόγειο και να ταξιδέψει στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Νίκος Φίλης:

Ευχαριστώ και πάλι την κυρία Giannini, εκλαμβάνουμε την πολύ εγκάρδια και ουσιαστική συζήτηση που είχαμε ως μία προσπάθεια να υπάρξει μία κοινωνική και δημοκρατική Ευρώπη που να εκφράζει όλους τους λαούς και να μην επιτραπεί η επανεμφάνιση των εθνικισμών και των ιμπεριαλισμών στον ευρωπαϊκό χώρο.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top