06-07-18 Συνάντηση Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μ. Τζούφη με τον ΠΑΣΠΑ
Σε ιδιαιτέρως θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση της Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπης Τζούφη με τον Πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών (ΠΑΣΠΑ) Κωνσταντίνο Κωνσταντή, τον Ταμία Σοφοκλή Αλέπη και το μέλος του Δ.Σ. Παναγιώτη Γιαννούκαρη.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στην Εκπαίδευση, καθώς και οι πρωτοβουλίες που υλοποιεί το ΥΠΠΕΘ στον τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Η Υφυπουργός υπογράμμισε ότι «η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ, που αμφισβητούνταν λόγω της οικονομικής κρίσης, αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή κορυφαία προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας».
Μιλώντας ενδεικτικά για τις παρεμβάσεις του ΥΠΠΕΘ προς αυτήν την κατεύθυνση, σημείωσε ότι έχει διπλασιαστεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών, του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού που υπηρετεί στα σχολεία και έχουν καταβληθεί προσπάθειες να βρίσκονται στις αίθουσες από το πρώτο κουδούνι. Σημείωσε δε ότι «για την τρέχουσα χρονιά έχουμε εξασφαλίσει τον ίδιο αριθμό πιστώσεων, ώστε να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερα κενά», προσθέτοντας παράλληλα ότι «ακόμη δεν έχουμε καταφέρει να καλύψουμε όλες τις ανάγκες». Επίσης, η Υφυπουργός υπενθύμισε ότι όπως έχει δηλώσει ο Υπουργός Κώστας Γαβρόγλου, «έως τον Οκτώβριο θα ανακοινωθεί ο αριθμός προσλήψεων μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς επίσης και το σύστημα πρόσληψής τους».
Επιπλέον, η κ. Τζούφη σημείωσε ότι «φέτος καθορίσαμε τα καθηκοντολόγια για το ΕΕΠ και το ΕΒΠ, ρυθμίζοντας το εργασιακό τους πλαίσιο», ενώ «γίνονται προσπάθειες να λύσουμε πολύ σοβαρά θέματα που αφορούν το κτηριακό και τις υποδομές». Ιδιαίτερη μνεία έκανε η Υφυπουργός και στην θεσμοθέτηση νέου τύπου σχολείου, το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο, αλλά και στις ιδρύσεις νηπιαγωγείων εκεί που δεν υπήρχαν, καθώς και στη διατήρηση άλλων που μετρούν λίγους μόνο μαθητές.
Ξεχωριστή αναφορά έκανε η κ. Τζούφη και στην προσπάθεια που καταβάλλεται για την εφαρμογή της υποχρεωτικής, δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης. Σε αυτό το σημείο, τόνισε ότι «αυτό είναι ένα πεδίο στο οποίο θεωρούμε ότι θα μπορούσε να γίνεται η πρώιμη παρέμβαση», συμπληρώνοντας ότι «το μεγάλο πρόβλημα είναι εκείνο των παιδιών που είναι ενήλικες κι ωστόσο παραμένουν μες στα σχολεία, εξαιτίας της απουσίας άλλων δομών».
Τέλος, η Υφυπουργός υπογράμμισε ότι «το αναπηρικό κίνημα έχει καταγράψει σημαντικές νίκες και εξακολουθεί στην πορεία των διεκδικήσεων» και κατέληξε: «Όλοι μαζί, μέσα από έναν ζωντανό και γόνιμο διάλογο να συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των ΑμεΑ».