15 05 19tzoufi

15-05-19 Δήλωση Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη για την εκδήλωση του Παν. Ιωαννίνων «Αρχεία και πολιτικές για την ιστορική έρευνα»

Τη σημασία της ανάδειξης του ιστορικού πλούτου της χώρας, μέσω της ενίσχυσης του εξωστρεφούς χαρακτήρα των Γενικών Αρχείων του Κράτους (ΓΑΚ), υπογράμμισε η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη, με αφορμή την εκδήλωση του Τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με τίτλο «Αρχεία και πολιτικές για την ιστορική έρευνα».

«Πεποίθησή μου είναι ότι, ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας», σημείωσε, «οφείλουμε να στηρίξουμε πρωτοβουλίες όπως η σημερινή, καθώς η ανάδειξη του Ελληνικού Αρχειακού πλούτου μέσω τέτοιων εκδηλώσεων, οι προοπτικές που οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες παρέχουν στην αξιοποίηση του, αλλά και οι προκλήσεις αναφορικά με το παραγόμενο σύγχρονο αρχείο, αποτελούν μείζονα διακυβεύματα.

Σεβόμενοι το σημαντικότατο έργο που επιτελείται ήδη στα Πανεπιστήμια της χώρας», δήλωσε εμφατικά, «αλλά και στα Γ.Α.Κ. θεωρούμε ότι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που λάβαμε ενθαρρύνουν το άνοιγμα του πλούτου των ΓΑΚ σε όλους τους πολίτες της χώρας και επιτυγχάνουν την βέλτιστη διασύνδεση τους με την εκπαίδευση και τον πολιτισμό».

Η Υφυπουργός εξέφρασε την πεποίθησή της ότι «η ανάδειξη των ιστορικών δεδομένων αλλά και η πρόσβαση τους σε αυτά από όλους τους Έλληνες, θα εξαλείψει πάθη δεκαετιών και θα διαμορφώσει νέα κουλτούρα συνεννόησης και αλληλοσεβασμού. Μόνο μέσω της παραδοχής των ιστορικών μας λαθών αλλά και της προβολής των κοινών μας επιτυχιών, θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε ως χώρα. Και εμείς ως  Κυβέρνηση της Αριστεράς είμαστε εδώ για ενώσουμε τους Έλληνες».

Όπως πρόσθεσε, «εκτός του εκσυγχρονισμού των Γ.Α.Κ. ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στηρίξαμε με όλες μας τις δυνάμεις το εκπαιδευτικό και επιστημονικό έργο που παράγεται στα Ελληνικά ΑΕΙ τερματίζοντας ήδη από το 2016 την συνεχή μείωση των εκπαιδευτικών δαπανών που καταγράφηκε την πενταετία 2009 – 2015, αυξάνοντας τις δημόσιες δαπάνες του Υπ.Π.Ε.Θ στην τριετία 2016–2018 στο 2,88% του ΑΕΠ. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχουν ήδη προκηρυχτεί 1500 θέσεις μελών ΔΕΠ (πρώτη φορά μετά το 2010) και αντίστοιχα 3700 θέσεις για νέους επιστήμονες, για την απόκτηση διδακτικής εμπειρίας στα ΑΕΙ, με βελτιωμένες συνθήκες εργασίας».

Η κ. Τζούφη υπενθύμισε ότι «στο τελευταίο νομοσχέδιο του Υπουργείου, προβλέπεται κάτι εξαιρετικά σημαντικό που αποδεικνύει ότι κινούμαστε εμπράκτως στην κατεύθυνση ενίσχυσης της δημόσιας τριτοβάθμιας παιδείας, καθώς για κάθε ένα αποχωρούντα μέλος ΔΕΠ, θα προκηρύσσεται, στο γνωστικό αντικείμενο, άμεσα η θέση του. Δηλαδή, ο κανόνας 1:1.

Ως εκ τούτου», επεσήμανε, «η διατήρηση της λειτουργίας σε επίπεδο Διεύθυνσης του ΓΑΚ - Ιστορικού Αρχείου Ηπείρου μαζί με το πολυδύναμο πλέον Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δημιουργούν προσδοκίες για την επίτευξη των παραπάνω και αποτελούν και ένα προσωπικό στοίχημα. Ένα στοίχημα», που όπως είπε, σκοπεύει να στηρίξει με όλες της τις δυνάμεις.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, η Διευθύντρια του ΠΜΣ «Νεότερος και Σύγχρονος Κόσμος: Ιστορία, Λαογραφία, Ανθρωπολογία» Άννα Μαχαιρά και ο Πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας Γιάννος Λώλος. Εισαγωγή στην προβληματική της εκδήλωσης έκανε η Διευθύντρια του Τομέα ΙΝΧ Λήδα Παπαστεφανάκη και την κεντρική ομιλία πραγματοποίησε ο Πρόεδρος της Εφορείας των Γενικών Αρχείων του Κράτους Νικόλαος Καραπιδάκης. Στην εκδήλωση συμμετείχε επίσης πλήθος επιστημόνων, ανθρώπων του Ιστορικού Αρχείου Ηπείρου, αλλά και πολιτών.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top