rsz dsc8888b 3000x2000 

03-11-20 Β. Διγαλάκης: Τα αριθμητικά στοιχεία αποδεικνύουν πως μεριμνούμε για την οικονομική και διδακτική υποστήριξη των ΑΕΙ

Με απτά στοιχεία και αριθμούς που τεκμηριώνουν τη χρηματοδοτική στήριξη των ΑΕΙ επέλεξε να απαντήσει ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Βασίλης Διγαλάκης, στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση σχετική με το άνοιγμα των πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, του βουλευτή του ΚΚΕ Ιωάννη Δελή, τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου.

Ο κ Διγαλάκης τόνισε ότι με μια σειρά αποφάσεων, που χρονικά ξεκινούν ήδη από τον περασμένο Ιούλιο, έχουν εγκριθεί:

  • 200 θέσεις καθηγητών, μελών ΔΕΠ, για το 2020, οι οποίες έχουν ήδη κατανεμηθεί στα Ιδρύματα.
  • 350 θέσεις μελών ΔΕΠ για το έτος 2021, που θα κατανεμηθούν τις επόμενες μέρες με την Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Έγκριση προγραμματισμού προσλήψεων έτους 2021».
  • 284 θέσεις ΠΔ 407, που έχουν ήδη κατανεμηθεί, για την κάλυψη των αναγκών σε έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, συνολικού ποσού 3.864.000 συν 2.612.000 ευρώ.
  • 45 θέσεις λοιπού προσωπικού και 134 θέσεις διοικητικού προσωπικού για τα έτη 2020-21.

 

Παράλληλα, ο υφυπουργός έκανε ειδική αναφορά στη θεσμοθέτηση των ανταποδοτικών υποτροφιών σε μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν τους μόνιμους διδάσκοντες στο κύριο διδακτικό έργο, αλλά συμβάλλουν επικουρικά στη διεξαγωγή φροντιστηρίων σε φοιτητές. Θύμισε επίσης, ότι ο θεσμός των ακαδημαϊκών υποτρόφων «είναι μια καλή και διαδεδομένη πρακτική που αξιοποιούν τα καλά πανεπιστήμια του εξωτερικού και γι’ αυτό τα πανεπιστήμια την καλωσόρισαν και ετοιμάζονται να την εφαρμόσουν».

Σχετικά με τις δαπάνες για την αντιμετώπιση της υγειονομικής προστασίας των πανεπιστημίων ο κ. Διγαλάκης ενημέρωσε ότι έχουν διοχετευθεί στα Ιδρύματα:

  • Ένα πρώτο κονδύλι 2,5 εκατομμυρίων ευρώ για υγειονομικό υλικό το οποίο έχει εξειδικευθεί και διανεμηθεί, ενώ επίκειται η εξειδίκευση ενός δεύτερου ποσού. ·
  • 3,5 εκατομμύρια ευρώ για ηλεκτρονικό εξοπλισμό, ώστε τα Ιδρύματα να αντεπεξέλθουν στην ηλεκτρονική διδασκαλία.
  • 28 εκατομμύρια ευρώ για τις λειτουργικές δαπάνες των φοιτητικών Εστιών.

 

Η διαδικασία των εγγραφών γίνεται ηλεκτρονικά με ταυτοποίηση των φοιτητών μέσω κινητού τηλεφώνου και του προσωπικού τους κωδικού, ώστε να έχουν πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες των πανεπιστημίων, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία τους και η απασχόληση επιπλέον προσωπικού στις Γραμματείες  των Ιδρυμάτων. 

Με την ευκαιρία, ο κ. Διγαλάκης αναφέρθηκε στα νέα υγειονομικά μέτρα αναφορικά με τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ΑΕΙ ενημερώνοντας ότι όλες οι θεωρητικές ασκήσεις θα γίνονται εξ αποστάσεως, ενώ με φυσική παρουσία θα διεξάγονται μόνο τα εργαστήρια και οι κλινικές ασκήσεις του τελευταίου έτους. Όπως είπε, «τα πανεπιστήμια ασφαλώς δεν κλείνουν, όπως δεν έκλεισαν και την περασμένη Άνοιξη, όταν το 96,5% των μαθημάτων προσφέρθηκε ηλεκτρονικά. Παρακολουθούμε από την αρχή δυναμικά το φαινόμενο της πανδημίας και προσαρμόζουμε την εκπαιδευτική διαδικασία αναλόγως, με πρώτιστο μέλημα την ασφάλεια των φοιτητών και του προσωπικού».

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top