rsz 34e15e7c a286 4ddf 8659 2b649422bdad

27-07-21 Νίκη Κεραμέως στην Ολομέλεια της Βουλής: «Αυτονομία σχολείων, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, υποστήριξη εκπαιδευτικής κοινότητας – οι τρεις πυλώνες του νέου αναβαθμισμένου σχολείου.»

Την αναγκαιότητα των ρυθμίσεων του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», μέσα από τέσσερις παραδοχές, κατέδειξε κατά την ομιλία της ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, τονίζοντας ότι «οδηγούμε την Παιδεία σε ένα αναβαθμισμένο σήμερα και ένα ακόμη καλύτερο αύριο.».

Η πρώτη παραδοχή έγκειται στο ότι η χώρα μας έχει το πιο υπερσυγκεντρωτικό σύστημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. «Η αποκέντρωση συνδέεται άμεσα με καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα», επεσήμανε η Υπουργός. Στην κατεύθυνση αυτή, με στόχο την ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων εισάγονται ρυθμίσεις, μεταξύ των οποίων είναι η ελεύθερη επιλογή βιβλίου, αποκέντρωση της διαδικασίας έγκρισης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών και πρακτικής άσκησης, ενίσχυση του ρόλου του διευθυντή και των εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης.

Η δεύτερη παραδοχή συνίσταται στο ότι κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί, αν δεν έχουν προηγουμένως αποτυπωθεί τα αποτελέσματα και η πορεία του. «Νομίζω ότι όλοι θα συμφωνήσουμε ότι η θέσπιση μίας διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών δεν αποτελεί πλέον μόνο επιτακτική ανάγκη, αλλά και απαίτηση της κοινωνίας», σημείωσε η κυρία Νίκη Κεραμέως. Με αυτά τα δεδομένα, εισάγεται η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών με βελτιωτικό χαρακτήρα και έμφαση στην επιμόρφωση. Παράλληλα θεσπίζεται και η αξιολόγηση των στελεχών, η οποία στοχεύει στη διάγνωση της αποτελεσματικότητας. Όποιος αξιολογεί, αξιολογείται.

Η τρίτη παραδοχή αφορά στο γεγονός ότι η εκπαίδευση λειτουργεί καλύτερα με δομές υποστήριξης κοντά στη σχολική μονάδα και τους εκπαιδευτικούς, με ιδιαίτερη έμφαση και στον παιδαγωγικό και στον ψυχοσυναισθηματικό τομέα. «Οι προτεινόμενες αλλαγές αφορούν σε δύο επίπεδα, πρώτον στις δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης και δεύτερον στα κριτήρια και τη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης», ανέφερε η Υπουργός.

Η τέταρτη παραδοχή αναδεικνύει την ανάγκη για εκσυγχρονισμό και αναδιοργάνωση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. «Επιχειρούμε να οργανώσουμε εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση την δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια και ανώτατη εκκλησιαστική εκπαίδευση, αναβαθμίζοντας τον κλήρο και τις εκκλησιαστικές σπουδές», εξήγησε η κυρία Κεραμέως και γι’ αυτό με το παρόν νομοσχέδιο δημιουργείται ειδική μεταδευτεροβάθμια δομή εκκλησιαστικής εκπαίδευσης - «Σχολές Μαθητείας Υποψηφίων Κληρικών», ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται η συνένωση των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, από 4 σε 2.

Η Υπουργός αναφέρθηκε στις επερχόμενες αλλαγές του σχολείου από το Σεπτέμβριο: «Το σχολείο που θα ανοίξει το Σεπτέμβριο δεν θα είναι το ίδιο. Θα έχει 11.700 νέους, μόνιμους εκπαιδευτικούς στη γενική εκπαίδευση, τους πρώτους διορισμούς που έγιναν μετά από 12 ολόκληρα χρόνια και σε συνέχεια των περσινών 4.500 στην Ειδική Αγωγή. Συνολικά, τα δύο τελευταία χρόνια, 16.200 μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση. Με θέση στα νηπιαγωγεία μας για κάθε τετράχρονο μαθητή. Με δραστηριότητες στα Αγγλικά σε όλα τα δημόσια νηπιαγωγεία και όχι μόνο στα ιδιωτικά. Με νέες θεματικές στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια της χώρας: ρομποτική, οδική ασφάλεια, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, εθελοντισμό, ανάμεσα σε άλλες. Με οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σε ψηφιακά εργαλεία και νέες δεξιότητες. Με 123 Νέα Προγράμματα Σπουδών στη Γενική Εκπαίδευση. Με σχεδόν διπλάσια Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία από πέρυσι. Με τα πρώτα 6 Πρότυπα ΕΠΑΛ της χώρας. Με ψηφιακό μετασχηματισμό δεξιοτήτων-εξοπλισμού/υποδομών-υπηρεσιών.»

Κλείνοντας την ομιλία της, η Υπουργός αναφέρθηκε στην πρόθεση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία εκφράστηκε από τον κ. Τσίπρα, για κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και μάλιστα αναδρομικά. «Είναι πραγματικά θλιβερό να εργαλειοποιεί έτσι η Αξιωματική Αντιπολίτευση νέους ανθρώπους, στην προσπάθειά της να καρπωθεί την όποια απογοήτευση υποψηφίων που, σε μία αξιοκρατική, πλήρως αδιάβλητη διαγωνιστική διαδικασία, συγκέντρωσαν χαμηλότερη βαθμολογία σε σχέση με άλλους υποψηφίους. Τι μάθημα δίνετε σε αυτά τα παιδιά, κυρίες και κύριοι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης; Να μην δέχονται ότι κάποιος, μπορεί έστω για λίγο, να τους ξεπεράσει σε έναν δίκαιο αγώνα, να μην μπορούν να διαχειριστούν μία απογοήτευση, να απαιτούν ευκαιρίες αποκλειστικά για αυτούς και όχι για όλους», κατέληξε η κα Κεραμέως.

Η ομιλία της Υπουργού σε μορφή doc

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top