ipourgeio 400px

25-11-21 Νίκη Κεραμέως: «Η βελτίωση του ερευνητικού πεδίου στη χώρα μας συνιστά μια ζωτική ανάγκη, μία επένδυση στο μέλλον της χώρας μας»

Τους τέσσερις άξονες ρυθμίσεων που διέπουν την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου των εταιρειών τεχνοβλαστών (spin-off), όπως αυτό διατυπώνεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανέλυσε ενώπιον της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

«Η βελτίωση του ερευνητικού πεδίου στη χώρα μας συνιστά μία ζωτική ανάγκη, μία επένδυση στο μέλλον της χώρας μας, που περνά μέσα από την καινοτόμο, βιώσιμη παραγωγή, την εξεύρεση λύσεων σε μείζονες σύγχρονες προκλήσεις, όπως αυτή της πανδημίας ή της κλιματικής αλλαγής και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Η πρόσβαση στις αγορές και η βιομηχανική αξιοποίηση της έρευνας δεν πρέπει να αποτελεί ταμπού», υπογράμμισε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Ο πρώτος άξονας αφορά στην απλοποίηση των διαδικασιών που αφορούν στην ίδρυση εταιρειών spin-off, αλλά και τη δυνατότητα συμμετοχής του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού όλων των κατηγοριών σε εταιρείες τεχνοβλαστών, εφόσον έχουν συμβάλει στην ανάπτυξη ερευνητικών αποτελεσμάτων που μπορούν να αξιοποιηθούν εμπορικά. Οι νέες διατάξεις προβλέπουν τη δυνατότητα συμμετοχής του ίδιου του ΑΕΙ στις εταιρείες, ενώ παρέχεται η δυνατότητα μεταβίβασης της αρμοδιότητας έγκρισης των συμβάσεων και ίδρυσης εταιρειών spin-off προς την Εταιρεία Αξιοποίησης και Διαχείρισης της Περιουσίας του Ιδρύματος, ενισχύοντας τον ρόλο τους σε θέματα διαχείρισης διανοητικής ιδιοκτησίας του Ιδρύματος και του προσωπικού του.

Ο δεύτερος άξονας αφορά στην παροχή κινήτρων και διευκολύνσεων στους ερευνητές, τις ερευνητικές ομάδες αλλά και τους ίδιους τους οργανισμούς, ώστε να μπορούν να εκπληρώνουν απρόσκοπτα το σκοπό τους. Με τις νέες διατάξεις δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής μελών ΔΕΠ σε διοικητική θέση εταιρείας τεχνοβλαστού χωρίς αυτό να αποτελεί ασυμβίβαστο με τη θέση στο Πανεπιστήμιο. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα χορήγησης διευκολύνσεων (άδεια άνευ αποδοχών, μερική απασχόληση) για την ενασχόληση με το έργο της εταιρείας τεχνοβλαστού, ενώ παρέχονται και κίνητρα προς τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας για την ίδρυση και συμμετοχή σε εταιρείες spin-off.

Ο τρίτος άξονας αφορά την ενίσχυση των συνεργειών καθώς η ανταλλαγή τεχνογνωσίας και η κινητικότητα του ανθρώπινου δυναμικού μπορεί να πολλαπλασιάσει τα οφέλη της ερευνητικής δραστηριότητας, εξορθολογίζοντας τα κόστη, αξιοποιώντας γνώσεις και διαφορετικές ειδικότητες, αυξάνοντας τις οικονομίες κλίμακας.

Ο τέταρτος άξονας αφορά την θεσμική ενίσχυση των ερευνητικών οργανισμών και των πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Με τις νέες διατάξεις ερευνητικοί οργανισμοί και Πανεπιστήμια αποκτούν περισσότερες αρμοδιότητες, ευελιξία κινήσεων, ενώ ταυτόχρονα αποκεντρώνονται οι εξουσίες και μειώνεται η γραφειοκρατία. Μεταξύ άλλων ενισχύεται ο αναπτυξιακός ρόλος των ΑΕΙ, ενισχύεται ο ρόλος των Γραφείων Μεταφοράς Τεχνολογίας, ενώ αυξάνονται οι ίδιοι οι πόροι των ιδρυμάτων μέσω της εμπορικής αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων αλλά και της διενέργειας συμπράξεων με παραγωγικούς φορείς.

«Στόχος είναι η δημιουργία του συνεκτικού, κατανοητού και ευέλικτου αυτού θεσμικού τοπίου για τις εταιρείες τεχνοβλαστούς να αποτελέσει καταλύτη για την περαιτέρω ανάπτυξη της έρευνας και την παραγωγή προϊόντων έντασης γνώσης που θα καταφέρουν να ανταποκριθούν σε νέες ανάγκες, αποτελώντας αναπτυξιακό μοχλό για την ίδια την ερευνητική δραστηριότητα στη χώρα μας», κατέληξε η Υπουργός.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top