ce707f97 4107 4da3 8db6 acffa6e5de29

28-02-23 Νίκη Κεραμέως στη Βουλή: «Στόχος μας, να σπάσει η σιωπή, κανένα παιδί να μη νιώθει και να μην είναι μόνο»

Το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τίτλο «Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη Σιωπή: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις», παρουσίασε η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, κατά τη συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Οι πρωτοβουλίες που έχει ήδη λάβει το Υπουργείο για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, κινούνται σε 3 κατευθύνσεις:

Ι. Εκπαίδευση των μαθητών:

  • Εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα (με θεματικές όπως η σεξουαλική αγωγή, ο σεβασμός στον άλλον, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα)
  • 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών που καλλιεργούν το πνεύμα κατά της βίας και των διακρίσεων.

ΙΙ. Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών:

  • 85.000 επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σε σχετικά θέματα, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

ΙΙΙ. Ενίσχυση της σχολικής κοινότητας:

  • Διπλασιασμός των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία, από 1600 σε 3200.
  • Θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, βασικό σημείο αναφοράς των μαθητών που θέλουν να μοιραστούν κάτι.
  • Αύξηση προϋπολογισμού υποστηρικτικών φορέων, όπως ΚΕΔΑΣΥ, κατά 152%.
  • Συνεργασίες με αρμόδιους φορείς όπως το Εργαστήριο Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ.

Σε συνέχεια αυτών των πρωτοβουλιών, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου, προβλέπονται:

Ι. Νέες δομές για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας, σε 3 επίπεδα:

  • Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, ο Διευθυντής μαζί με έναν εκπαιδευτικό ή τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής θα είναι Υπεύθυνοι Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού.
  • Σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τετραμελείς Ομάδες Δράσης, αποτελούμενες από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό.
  • Σε κεντρικό επίπεδο, επιτροπή εμπειρογνωμόνων που έχει την ευθύνη για την εποπτεία και την επιμέλεια του προγράμματος, καθώς και τη συναγωγή σχετικών συμπερασμάτων.

ΙΙ. Συστηματικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών:

  • Οι επιμορφώσεις που ήδη γίνονται, θεσμοθετούνται αλλά και εμπλουτίζονται και επεκτείνονται.
  • Ανάπτυξη στοχευμένου επιμορφωτικού υλικού για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
  • Ήδη διενεργούνται επιμορφώσεις για θέματα διαχείρισης σχολικής βίας, όπως για παράδειγμα πρόσφατα σε 202 στελέχη εκπαίδευσης.

ΙΙΙ. Πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας:

  • Το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ αναπτύσσει, σε συνεργασία με την κεντρική επιτροπή εμπειρογνωμόνων, ειδική πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας. Σε αυτήν, οι μαθητές θα μπορούν να αναφέρουν περιστατικά ανώνυμα ή επώνυμα και οι γονείς μόνο επώνυμα. 
  • Αποδέκτες των αναφορών θα είναι οι Υπεύθυνοι Αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού της οικείας σχολικής μονάδας, που θα μπορούν να επιληφθούν αμέσως των περιστατικών αυτών, ενώ θα ενημερώνονται και οι Ομάδες Δράσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
  • Οι Ομάδες Δράσης θα συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους για τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας που έλαβαν χώρα, μαζί με τις προτάσεις τους, και θα τις υποβάλλουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος θα ενημερώνει τακτικά το ΥΠΑΙΘ, εξασφαλίζοντας τη χάραξη μελλοντικής πολιτικής ενάντια στην ενδοσχολική βία βάσει δεδομένων.
  • Η πλατφόρμα θα περιέχει επίσης καλές πρακτικές πρόληψης και αντιμετώπισης, ενημερωτικό και επιμορφωτικό υλικόπρος χρήση από την εκπαιδευτική κοινότητα, και θα λειτουργεί έτσι ως κεντρικός ψηφιακός κόμβος του ΥΠΑΙΘ για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό.

Η Υπουργός, κλείνοντας την ομιλία της, υπογράμμισε: «Πρόκειται για ρυθμίσεις με μοναδικό στόχο τη βελτίωση της ζωής των μαθητών μας. Υπέρ της ψυχικής και σωματικής τους υγείας, υπέρ μίας καλύτερης σχολικής καθημερινότητας. Και πιστεύω ακράδαντα ότι αυτές οι πολιτικές είναι πέρα και πάνω από κόμματα, διαπερνούν τις όποιες ιδεολογικές μας αποκλίσεις και αποτελούν πρόσφορο έδαφος για να ανταλλάξουμε απόψεις και να συγκλίνουμε στο καλύτερο που μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας.»

 

 

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top