21-11-24 Απολογιστική συνάντηση Μαθητικού Διαγωνισμού ταινίας μικρού μήκους με θέμα «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι» σχολ. έτους 2023-2024
Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων κ. Γιώργου Καλαντζή, η απολογιστική συνάντηση του Μαθητικού Διαγωνισμού δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους με θέμα «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι» σχολ. έτους 2023-2024 για τους διακριθέντες/είσες από την Αττική και τη Ρόδο.
Κατά το σχολ. έτος 2023-2024 έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό, που διεξάγεται με επιτυχία τα τελευταία δέκα χρόνια, 39 σχολεία με 67 ταινίες από 185 μαθητές/τριες της Α΄ και Β΄ τάξης Λυκείου. Οι μαθητές/τριες που διακρίθηκαν στον Μαθητικό Διαγωνισμό συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος, το οποίο περιλάμβανε εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία τον Ιούλιο του 2024.
Στην απολογιστική συνάντηση συμμετείχαν και διακριθέντες/είσες από τον 6ο Μαθητικό Διαγωνισμό σχολ. έτους 2019-2020, οι οποίοι επίσης επισκέφθηκαν το «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων στις σχολικές μετακινήσεις, λόγω της πανδημίας.
Κατά την απολογιστική συνάντηση δόθηκε στους/στις συμμετέχοντες/ουσες η ευκαιρία να μοιραστούν την εμπειρία τους, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους από τη συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Κοινή διαπίστωση όλων ήταν ότι τέτοιου είδους δράσεις διευρύνουν την κριτική και δημιουργική ικανότητα των παιδιών, εντείνουν την ευαισθησία τους σε θέματα που άπτονται των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της καταπολέμησης του αντισημιτισμού και διαμορφώνουν τον υπεύθυνο πολίτη του αύριο, που θα αγωνιστεί για να μην επαναληφθούν ανάλογα εγκλήματα στο μέλλον.
Η Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων ευχαριστεί όλους/όλες τους/τις συμμετέχοντες/ουσες στον διαγωνισμό και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος για τη συνδιοργάνωση και συγχαίρει τους/τις διακριθέντες/είσες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών/τριών για τη στήριξή τους.