"Ας φανταστούμε το σχολείο των ονείρων μας", τραγούδι από τους μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης που πήρε την 2η θέση στον διαγωνισμό του Πανεπιστημίου Κρήτης σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και το sch.gr
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΟΥ
Στίχοι: Οι μαθητές του Ειδικού Δ.Σ. Αλεξανδρούπολης
Μουσική: Κατερίνα Γεροφώτη (Μουσικοπαιδαγωγός Ειδικής Αγωγής)
Το σχολείο των ονείρων μου (x2)
Είναι σας πειρατικό καράβι
Που ταξίδια μαγικά στη φαντασία πάει
Στο κατάστρωμα όλοι θα ανεβούμε
Και στην χώρα της γνώσης θα βρεθούμε
Το σχολείο των ονείρων μου (x2)
Έχει μια πισίνα πολύ μεγάλη
Που στον κόσμο πουθενά δεν έχει άλλη
Και η θάλασσα είναι όλη δική μας
Για κολύμπι και παιχνίδι στην αυλή μας
Λέω σ’ όλους ΔΥΝΑΤΑ
Το σχολείο έχω πάντα στην καρδιά
Το ονειρεύομαι χρωματιστό
Παιχνιδιάρικο και χαμογέλαστο (x2)
Λέω σ’ όλους ΔΥΝΑΤΑ
Το σχολείο έχω πάντα στην καρδιά
Γιατί γνώρισα εσάς ΕΔΩ
Φιλαράκια πού αγαπώ
Το σχολείο των ονείρων μου (x2)
Έχει την μεγαλύτερη αυλή
Έχει δέντρα, ζώα και μια πηγή
Έχει κι ένα κήπο στη γωνιά
Για να σπείρουμε λαχανικά
Το σχολείο των ονείρων μου (x2)
Έχει πολλές στολές μαγειρικής
Μαγειρεύουμε γλυκά και ότι ποθείς
Ετοιμάζουμε στο φούρνο τα φαγητά
Μαγειρεύουμε και πλένουμε μετά
Λέω σ’ όλους ΔΥΝΑΤΑ……
Το σχολείο των ονείρων μου (x2)
Θέλω να΄ χει ορχήστρα παιδική
Μουσικά όργανα να παίζουμε μαζί
Ντραμς, μαράκες, κιθάρα και βιολιά
Στο μικρόφωνο να τραγουδάμε δυνατά
Λέω σ’ όλους ΔΥΝΑΤΑ……
Οι μαθητές εργάστηκαν για τη δημιουργία του τραγουδιού περίπου ένα μήνα. Τα βήματα της δημιουργίας του τραγουδιού περιγράφονται παρακάτω:
1. Εξοικείωση με το βασικό λεξιλόγιο της σχολικής ζωής, συσχετίζοντας τις λέξεις με τις αντίστοιχες εικόνες.
2. Κατάθεση των προτιμήσεων και των επιθυμιών τους. Οι μαθητές έκλεισαν τα μάτια και ακούγοντας μουσική, «ονειρεύτηκαν» το σχολείο που θα ήθελαν να έχουν. Στην συνέχεια, κατέγραψαν σε ατομική ζωγραφιά τις επιθυμίες τους. Έπειτα, αυτοί που μιλούν εξέφρασαν λεκτικά τις επιλογές τους και οι μαθητές που δεν έχουν κατακτήσει ακόμα την λεκτική ικανότητα ή δυσκολεύονται να μιλήσουν, έδειξαν σε εικόνες αυτό που προτιμούν ή το περιέγραψαν στην νοηματική. Οι μαθητές που δυσκολεύονται πολύ στην έκφραση των σκέψεών τους, συμμετείχαν εκτελώντας μουσικά όργανα.
3. Δημιουργία στίχων. Οι δηλώσεις των μαθητών καταγράφηκαν και μετατράπηκαν σε στίχους. Οι μαθητές επέλεξαν να υπάρχει ομοιοκαταληξία και ρεφρέν στο τραγούδι. Για την ομοιοκαταληξία αξιοποιήθηκε η τεχνική του καταιγισμού ιδεών των μαθητών.
4. Επιλογή μουσικής. Δόθηκε στους μαθητές η επιλογή μεταξύ πολλών ρυθμών και μελωδιών και έγινε συζήτηση σχετικά με τα κριτήρια των επιλογών τους.
5. Πραγματοποιήθηκαν πρόβες για την εκμάθηση των στίχων και της μελωδίας και έγινε επιλογή των τραγουδιστών.
6. Ηχογράφηση του τραγουδιού σε επαγγελματικό στούντιο της πόλης.
7. Δημιουργία βίντεο με εικόνες σχετικές με τα λόγια του τραγουδιού, ώστε να διευκολυνθεί η κατανόηση των στίχων από όλους τους μαθητές.