04-05-17 Peer Learning Activity on Fine-tuning recognition processes: challenges, strategies, tools
Στις 26 και 27 Απριλίου 2017 πραγματοποιήθηκε στο Ξενοδοχείο Divani Palace Acropolis διεθνής δραστηριότητα εκμάθησης μεταξύ ομοτίμων «Peer Learning Activity on Fine-tuning recognition processes: challenges, strategies, tools».
Το PLA αυτό αποτελεί μία εκ των δράσεων του προγράμματος GEAR (Greece Exploring Advanced Recognition in higher education). Το πρόγραμμα αυτό υπεβλήθη από τη Γενική Δ/νση Ανώτατης Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ κατά την Πρόσκληση υποβολής προτάσεων EACEA49/2015 του Εκτελεστικού Οργανισμού Εκπαίδευσης, Οπτικοακουστικών Θεμάτων και Πολιτισμού (EACEA) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και κρίθηκε επιλέξιμο. Η δε Πρόσκληση αποτελούσε Βασική Δράση 3 για την «Υποστήριξη στην εφαρμογή μεταρρυθμίσεων στον Ευρωπαϊκό Χώρο της Ανωτάτης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ)». Το σχέδιο υλοποιείται από τη Γενική Δ/νση Ανώτατης Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., σε συνεργασία με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.).
Στο PLA συμμετείχαν, πέραν των στελεχών της Γενικής Δ/νσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., του Ι.Κ.Υ. και των Εμπειρογνωμόνων που υλοποιούν το σχέδιο GEAR, εκπρόσωποι των ΑΕΙ, ο Πρόεδρος του Ι.Κ.Υ. και η Πρόεδρος του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., ο Αντιπρόεδρος της Α.ΔΙ.Π., εκπρόσωποι από τη Φλαμανδική Κοινότητα του Βελγίου, τη Γαλλία, τη Γεωργία, την Κύπρο και την Πορτογαλία, Εμπειρογνώμονες της Μπολόνια, η Πρόεδρος του Δικτύου Φοιτητών Erasmus Ελλάδος και ενεργοί Έλληνες και αλλοδαποί φοιτητές που έχουν πραγματοποιήσει ή συμμετέχουν σε κάποια μορφή κινητικότητας.
Κύριος στόχος ήταν να παρουσιαστούν τα ευρήματα της έρευνας σχετικά με τα εργαλεία αναγνώρισης της κινητικότητας φοιτητών και προσωπικού. Η έρευνα διεξήχθη μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου προς όλα τα ΑΕΙ της χώρας, σε επίπεδο ιδρύματος και Τμήματος. Επίσης, συμπληρώθηκε από σημαντικό δείγμα εισερχομένων και εξερχομένων φοιτητών και πραγματοποιήθηκαν ημι-δομημένες συνεντεύξεις με υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και Φορείς ανώτατης εκπαίδευσης. Η αγγλική έκδοση της τελικής αναφοράς της έρευνας έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχεδίου GEAR ενώ θα ακολουθήσει η ανάρτηση της εκτενούς αναφοράς στα ελληνικά. Στη διάρκεια της διεθνούς αυτής συνάντησης (PLA), συζητήθηκαν τα εργαλεία αναγνώρισης όπως το ECTS και το DS, η σημασία της αναθεώρησης των προγραμμάτων σπουδών με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα (learning outcomes) και οι σύγχρονες προκλήσεις στην ανώτατη εκπαίδευση, όπως η ένταξη των προσφύγων στην ανώτατη εκπαίδευση, η ψηφιακή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η επιχειρηματικότητα των νέων. Παρουσιάστηκαν καλές πρακτικές χωρών του ΕΧΑΕ, καθώς και εθνικές στρατηγικές διεθνοποίησης και αύξησης της κινητικότητας.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από το PLA θα υποστηρίξουν εν συνεχεία τα 6 προγραμματισμένα επιτόπια εργαστήρια, που θα πραγματοποιηθούν στο διάστημα Μαΐου-Σεπτεμβρίου σε ελληνικά ΑΕΙ, σύμφωνα με τις δράσεις του σχεδίου GEAR.