Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 358/19-10-2015, την οποία κατέθεσαν οι Βουλευτές κ.κ. Ιάσονας Φωτήλας, Σπύρος Λυκούδης και Γιώργος Μαυρωτάς με θέμα «Προβλήματα στη λειτουργία του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων», σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προωθεί την έκδοση νέου Προεδρικού Διατάγματος. Με το σχέδιο που προωθείται, επικαιροποιείται το ισχύον σήμερα ΠΔ 38/2010, με το οποίο ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο η Οδηγία 36/2005 της Ε.Ε.

Η ενσωμάτωση του 2010 έγινε χωρίς να ληφθεί μέριμνα ουσιαστικής εναρμόνισης των προβλέψεων στην Οδηγία, με την κείμενη εθνική νομοθεσία μας για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Έτσι παρατηρήθηκε σωρεία ζητημάτων, τα οποία θα επιλυθούν με την προώθηση του παραπάνω αναφερόμενου Προεδρικού Διατάγματος και θα αντιμετωπίζονται οι δυσλειτουργίες του παρελθόντος ενώ συγχρόνως θα καθιερωθεί ένα πιο ευέλικτο σχήμα, εντός των δομών του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, με την συνεπικουρία, όπου αυτή απαιτείται, των Επαγγελματικών Επιμελητηρίων και Ενώσεων.

Εκτιμάται ότι μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας και την έκδοση του νέου Προεδρικού Διατάγματος, το νέο Όργανο θα δύναται να εξετάσει όλους τους φακέλους σε σύντομο χρονικό διάστημα.

     Περαιτέρω, σας γνωρίζουμε ότι με το ν. 4093/2012 καταργήθηκε η διάταξη με την οποία προβλεπόταν ότι από 1-1-2013, αρμόδιες αρχές για να εκδίδουν τις αποφάσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, θα ήταν οι οικείες επαγγελματικές οργανώσεις που είναι οργανωμένες ως Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.

Το αποτέλεσμα αυτών ήταν η γιγάντωση των αρμοδιοτήτων του ΣΑΕΠ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων) ο εξοβελισμός των επαγγελματικών οργανώσεων- επιμελητηρίων και η συγκέντρωση ενός τεράστιου όγκου αιτήσεων που ανήλθαν πάρα πολύ γρήγορα στις 3.000. Επιπρόσθετα, η υπηρεσιακή μονάδα, η οποία έφερε την ευθύνη για τη διοικητική και γραμματειακή στήριξη του Συμβουλίου και την επεξεργασία των αιτήσεων, καταργήθηκε με το νέο Οργανισμό του Υπουργείου, με συνακόλουθη συνέπεια την αδυναμία λειτουργίας του ΣΑΕΠ, που σταμάτησε τον Οκτώβριο του 2014.

   Στο μεταξύ, έχει ήδη ληφθεί μία σειρά διοικητικών μέτρων, ώστε να αντιμετωπισθούν άμεσα όλες οι υποθέσεις που παρέμειναν σε εκκρεμότητα.

Συγκεκριμένα, εκδόθηκε ήδη Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με την οποία συστάθηκε ειδική Ομάδα Εργασίας, αποτελούμενη από 14 υπαλλήλους, με αντικείμενο:

α) τον έλεγχο πληρότητας και τη συμπλήρωση όλων των φακέλων των αιτήσεων αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης εξωτερικού,

β) την ηλεκτρονική καταγραφή των φακέλων και των υποβληθέντων δικαιολογητικών και εγγράφων, ώστε να είναι δυνατή η εξέτασή τους από τους εισηγητές και η συζήτησή τους στο Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ), στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

Η Ομάδα θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο, το αργότερο εντός μήνα.

Περαιτέρω, σας γνωρίζουμε ότι επίκειται σύντομα η έκδοση δεύτερης Απόφασης του Γενικού Γραμματέα ΥΠ.ΠΕ.Θ., με την οποία στελεχώνεται η υπηρεσιακή μονάδα με εισηγητές, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Προεδρικό Διάταγμα 38/2010.

Εκτιμάται ότι η διαδικασία θα έχει αποκατασταθεί πλήρως εντός του Φεβρουαρίου, ώστε το ΣΑΕΠ να συνεχίσει με γρήγορους ρυθμούς την εξέταση των φακέλων που είναι σε εκκρεμότητα.

   Το ΥΠ.ΠΕ.Θ. καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε το ζήτημα να αντιμετωπισθεί καίρια το συντομότερο δυνατό, ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις των ενδιαφερομένων και στις διεθνείς υποχρεώσεις μας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top