30-08-16 Το ΥΠΠΕΘ ξεκινά εκπαίδευση παιδιών προσφύγων, συνεργασία με ΜΚΟ
Τις γενικές κατευθύνσεις αλλά και επιμέρους λεπτομέρειες του προγράμματος εκπαίδευσης για τα παιδιά των προσφύγων παρουσίασε τη Δευτέρα 29 Αυγούστου σε περισσότερους από 40 εκπροσώπους διεθνών οργανισμών και ΜΚΟ ( Unicef, Ύπατη Αρμοστεία, ΔΟΜ, Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, Δίκτυο Για τα Δικαιώματα του Παιδιού, Παιδικά Χωριά SOS, Open Cultural Center, Save the Children, ECHO, IRC Organization Earth, Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες (Πυξίδα), ΜΕΤΑδραση, Κέντρο ΑΝΤΙΓΟΝΗ, IHA, NRC, ΑΠΟΣΤΟΛΗ, Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών, ΕΛΙΞ ) που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Γιάννης Παντής, μαζί με τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες.
Στόχος του Υπουργείου είναι η εξασφάλιση της ψυχοκοινωνικής στήριξης και της εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων και βεβαίως η ομαλή ένταξη όσων θα παραμείνουν στην Ελλάδα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μετά από ένα μεταβατικό διάστημα προετοιμασίας. Στη συνάντηση κατέστη σαφές ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε όλα τα παιδιά των προσφύγων χωρίς διακρίσεις. Στη πρώτη φάση της υλοποίησης του προγράμματος θα δοθεί έμφαση στις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης – από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο.
Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός του Υπουργείου διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικία των παιδιών: Για τις ηλικίες 4 έως 7 θα ιδρύσει παραρτήματα νηπιαγωγείων εντός των κέντρων φιλοξενίας, ενώ τα παιδιά ηλικίας 7 έως 15 ετών θα ενταχθούν σε τάξεις υποδοχής των γειτονικών δημόσιων σχολείων προκειμένου να μάθουν να μιλούν τα ελληνικά.
Στη συνάντηση διασαφηνίστηκε η αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας στην παροχή τυπικής εκπαίδευσης. Τονίστηκε ότι οι διεθνείς οργανώσεις και οι ΜΚΟ μπορούν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα της εκπαίδευσης σε ώρες και μέρες που δεν θα συμπίπτουν με το ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων και των τάξεων υποδοχής αφού λάβουν σχετική πιστοποίηση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Το ΥΠΠΕΘ εκτιμά ότι οι ΜΚΟ μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο σε θέματα όπως : η παροχή υλικό-τεχνικής υποδομής, η επαγγελματική και τεχνική κατάρτιση, η εκπαίδευση ενηλίκων, η οργάνωση της εκμάθησης των μητρικών γλωσσών των παιδιών (όπως αραβική, φαρσί κ.λ.π.) αλλά και στην ενίσχυση του αριθμού των πολιτιστικών διαμεσολαβητών στα κέντρα φιλοξενίας και τις δομές εκπαίδευσης προσφύγων.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΠΕΘ Γιάννης Παντής κάλεσε τους εκπροσώπους των ΜΚΟ να αποστείλουν μέσα στις επόμενες μέρες τις προτάσεις τους για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που προγραμματίζουν, ώστε να διαμορφωθούν σχετικά μνημόνια συνεργασίας.
Οι εκπρόσωποι των διεθνών οργανισμών και των ΜΚΟ εξέφρασαν την στήριξή τους στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας και συμφώνησαν να συνεργαστούν με το Υπουργείο για την βέλτιστη αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων και προκλήσεων που μπορεί να ανακύψουν.
30-08-16 Ministry to cooperate with NGOs on programmes for refugee children
The general parameters and many details of the Education Ministry’s programme for the education of refugees’ children were presented by the Ministry of Education, Research, And Religious Affairs General Secretary Yannis Pantis and competent ministry officials to the representatives of over 40 international organisations and NGOs (including UNICEF, the UNHCR, DOM, the Greek Red Cross, the Network for Children’s Rights, SOS Children’s Villages, the Open Cultural Center, Save the Children, ECHO, IRC (International Rescue Committee), Organization Earth, the Greek Council for Refugees (Pyxida), METAdrasi, the ANTIGONI Center, IHA, NRC, Apostoli, the Open School for Migrants, and ELIX, which are all active in Greece.
The aim of the Education Ministry is to secure psychosocial support and education for the children of refugees, as well as the smooth integration in the Greek educational system of those who will remain in Greece, following a preparatory, transitional period.
At the meeting, the ministry made it clear that the educational programme is designed for all children of refugees, without distinction. In the first phase of the programme, the focus will be on the levels of mandatory education, from kindergarten through junior high school (gymnasio).
The educational planning of the ministry is tailored to the age groups of the children. For children between 4-7 years old, kindergarten subsidiaries will be established within the refugee reception centres. Children between 7-15 years of age will be inducted in reception classes at neighbouring public schools, where they will be taught Greek as a second language.
At the meeting it was made clear that the Education Ministry has exclusive authority over designing and implementing formal educational programmes. It was underlined that NGOs canconduct informal educational programmes on days and hours that do not coincide with the schedules of kindergartens and reception centres, but only after they obtain certification from the Greek Institute of Educational Policy (IEP).
The Ministry of Education, Research and Religious Affairs believes that NGOs can play a significant role in areas such as providing material-technical infrastructure, offering professional and technical training and adult education, organising lessons in the children’s native languages (Arabic, Farsi, etc.), and in bolstering the number of cultural mediators at reception centres and at educational facilities for refugees.
Ministry General Secretary Pantis invited the representatives of NGOs to submit over the next few days their proposals for the educational programmes they are planning, in order to agree to and sign relevant memorandums of cooperation.
The representatives of international organisations and NGOs expressed their support for the Education Ministry’s plans and agreed to cooperate with the ministry in order to handled in the best possible manner any problems or challenges that may arise.