Εξ αποστάσεως εκπαίδευση Οδηγίες και σχετική ενημέρωση |
|
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο άμεσα στις εξελίξεις, ενεργοποιεί ψηφιακά εργαλεία που επιτρέπουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Η εξ αποστάσεως διδασκαλία συνιστά το πλέον πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές μας την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας - χωρίς να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη.
Με ταχύτατους ρυθμούς και εντυπωσιακή συμμετοχή υλοποιείται το σχέδιο του Υπουργείου καθώς έχουν ήδη ολοκληρώσει τις απαιτούμενες ενέργειες τα Λύκεια της χώρας, και αναμένεται να ενταχθούν τις επόμενες εβδομάδες, σταδιακά, τα Γυμνάσια και τα Δημοτικά.
Ενημερωθείτε σχετικά με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τα ΔΙΕΚ.
Όλα | Σύγχρονη | Ασύγχρονη.
1. Βίντεο χρήσης της πλατφόρμας για την σύγχρονη τηλεκπαίδευση
Παρακολουθήστε το σχετικό βίντεο που περιγράφει βήμα προς βήμα τη χρήση της εφαρμογής Webex, που αποτελεί την επίσημη, δωρεάν παρεχόμενη, πλατφόρμα του ΥΠΑΙΘ για τη σύγχρονη, δηλαδή σε πραγματικό χρόνο, τηλεκπαίδευση.
Παρακαλούμε! αναμένετε τον προσωπικό σας σύνδεσμο ενεργοποίησης (Activate) στην ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email), και μην δημιουργείτε δωρεάν λογαριασμό Webex (start for free).
2. Είστε εκπαιδευτικός;
Κατεβάστε τις οδηγίες εγκατάστασης εφαρμογής τηλεκπαίδευσης (Webex Meetings)
Κατεβάστε τις οδηγίες χρήσης εφαρμογής τηλε-εκπαίδευσης (Webex Meetings)
3. Διαβάστε τις συχνές ερωτήσεις:
Το πεδίο (Q&A) θα ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου να ενσωματώνονται σε αυτό νέες ερωτήσεις και απαντήσεις.
1. [Εκπαιδευτικός] Δεν έχω λάβει τον ατομικό σύνδεσμο (link) εγκατάστασης της εφαρμογής Webex:
Επιβεβαίωση στοιχείων Myschool: Παρακαλούμε να επιβεβαιώσετε ότι οι ηλεκτρονικές σας διευθύνσεις (email) είναι σωστά καταχωρημένες στο myschool. Καθημερινά, η Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης ελέγχει την πληρότητα του myschool και προχωρά σε σχετικές ενέργειες, προκειμένου να λάβετε το email με τον σύνδεσμο ενεργοποίησης της ηλεκτρονικής σας τάξης.
Δημιουργήσατε δωρεάν λογαριασμό (free account) Webex (Webex Meetings ή Webex Teams), προτού να σας έχει έρθει ο σύνδεσμος στο προσωπικό σας email. Σε περίπτωση που έχετε ήδη δημιουργήσει τον δωρεάν λογαριασμό, παρακαλούμε να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
- A. Κατεβάστε τις οδηγίες προκειμένου να απεγκαταστήσετε την δωρεάν έκδοση του Webex και να προβείτε στην εγκατάσταση της έκδοσης του λογισμικού που παρέχεται από το Υπουργείο και που σας δίνει πλήρη πρόσβαση την πλατφόρμα.
- B. Παρακαλούμε όταν ολοκληρώσετε την διαδικασία, να μας στείλετε το ακόλουθο μήνυμα μέσω email στο cst@minedu.gov.gr: «Ολοκλήρωσα την διαδικασία απεγκατάστασης της δωρεάν έκδοσης του webex με την οποία είχε συνδεθεί το email μου».
Εναλλακτικά, εάν δεν επιθυμείτε να ακολουθήσετε τη διαδικασία που αναγράφεται στις οδηγίες, μπορείτε να δηλώσετε ένα νέο email στο myschool που να μην έχει συνδεθεί με webex λογαριασμό στο παρελθόν. Τα επικαιροποιημένα αυτά email συλλέγονται στο τέλος της ημέρας και αποστέλλονται σε αυτά σύνδεσμοι ενεργοποίησης (δεν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες από εσάς).
Για περαιτέρω απορίες παρακαλούμε α) να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που σας έχουν αποσταλεί, β) να επικοινωνήσετε με την ομάδα υποστήριξης του σχολείου σας. Εάν εξακολουθείτε να έχετε απορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε εκ νέου μαζί μας στο email αυτό.
2. [Εκπαιδευτικός] Μου εμφανίζεται ο μήνυμα “Unauthorized”. Τι κάνω:
Σε περίπτωση που σας εμφανιστεί το μήνυμα "Unauthorized" παρακαλούμε να αποστείλετε ένα νέο email που δεν έχει συνδεθεί στο παρελθόν με κανένα λογαριασμό Webex, στο cst@minedu.gov.gr. Παρακαλούμε ο τίτλος του ηλεκτρονικού σας μηνύματος να αναφέρει: «Νέο email λόγω unauthorized».
Για περαιτέρω απορίες παρακαλούμε α) να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που σας έχουν αποσταλεί, β) να επικοινωνήσετε με την ομάδα υποστήριξης του σχολείου σας. Εάν εξακολουθείτε να έχετε απορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε εκ νέου μαζί μας στο email αυτό.
3. Σχολικές μονάδες και εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συμμετάσχουν τώρα στο πρόγραμμα πού θα αποστέλλουν τα στοιχεία τους για να λάβουν οδηγίες;
Σύνδεσμος (link) συμμετοχής θα δοθεί σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Η Κεντρική Ομάδα Τηλεκπαίδευσης ΥΠΑΙΘ, μετά από πλήρη ενημέρωση των δομών εκπαίδευσης, αποστέλλει σύνδεσμο στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις του myschool.
- Επομένως παρακαλούμε για την άμεση επικαιροποίηση των email στο myschool από τον διευθυντή του κάθε σχολείου. Δεν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες από εσάς.
4. Επίσης, το link θα το στείλω στους μαθητές με e mail; Θα ισχύει το ίδιο link για κάθε φορά που θέλουν να συνδεθούν;
Μετά την ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων και μαθητών στη βάση των οδηγιών που έχουν δοθεί από το Υπουργείο, μπορείτε να αποστείλετε το link στο μαθητή μέσω email, messenger, κινητό, όπως επιλέξετε. Κάθε εκπαιδευτικός έχει ένα ατομικό, προσωπικό link για την εικονική του τάξη. Θα ισχύει το ίδιο link κάθε φορά.
5. Μήπως το σύστημα αυτό αποκλείει τις πιο ασθενείς κοινωνικά ομάδες που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο;
Επ’ ουδενί. Κατ’ αρχάς, σχεδόν όλες οι οικογένειες με παιδιά έχουν πρόσβαση σε σταθερή σύνδεση ίντερνετ και χωρίς περιορισμό δεδομένων (βάσει στοιχείων από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης). Επιπλέον, όμως, μπορεί κανείς να συνδεθεί με την ψηφιακή τάξη και μέσω τηλεφωνικής γραμμής, με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο.
6. Πώς μπορώ να συνδεθώ με σταθερό τηλέφωνο:
Κάτω από το Join meeting (Συνδεθείτε σε συνάντηση), σας δίνεται η επιλογή να συνδεθείτε και με άλλα μέσα (More ways to join). Αφού το επιλέξετε, θα εμφανιστεί ένας σταθερός τηλεφωνικός αριθμός και ένας κωδικός πρόσβασης (access code). Καλώντας αυτό το νούμερο, και σχηματίζοντας τον κωδικό, εκπαιδευτικοί και μαθητές μπορούν να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση μέσω σταθερού τηλεφώνου.
7. Ποιος διαμορφώνει το πρόγραμμα;:
Οι διευθυντές/διευθύντριες των σχολείων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα διαμορφώνουν το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη. Αποδεικνύουμε έμπρακτα, ακόμη μία φορά, την εμπιστοσύνη μας στον εκπαιδευτικό, τη στήριξη στη μεγαλύτερη αυτονομία και ευελιξία της σχολικής μονάδας.
Επίσης, για λόγους ασφαλείας, σας παρακαλούμε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα και οι σύνδεσμοι να μην κοινοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά να ανταλλάσσονται μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων ή chat.
8. Ποιος θα βοηθάει τους εκπαιδευτικούς αν χρειάζονται βοήθεια για να συνδεθούν;
1ο επίπεδο υποστήριξης: οι εκπαιδευτικοί θα απευθύνονται στην ομάδα υποστήριξης του σχολείου τους, που αποτελείται από τον διευθυντή και έναν τουλάχιστον εκπαιδευτικό πληροφορικής (ΠΕ86) ή με εξοικείωση σε ΤΠΕ.
2ο επίπεδο υποστήριξης: η ομάδα υποστήριξης του σχολείου μπορεί να επικοινωνεί με το Help Desk της Κεντρικής Ομάδας Τηλεκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Θερμή παράκληση:
Προτού επικοινωνήσετε μαζί μας, παρακαλούμε α) να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης (βλ. 2 παραπάνω), και β) να επικοινωνήσετε με την ομάδα υποστήριξης του σχολείου σας.
9. Ποιο είναι το πρόγραμμα εφαρμογής;
Δόθηκε προτεραιότητα στα λύκεια της χώρας και σταδιακά εντάσσονται τα γυμνάσια και τα δημοτικά.
10. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία στους μαθητές θα αναπληρώσει τις χαμένες ώρες;
Όχι. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν υποκαθιστά το μάθημα στην τάξη. Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.
11. Ορισμένες χαρακτηριστικές λειτουργικότητες της πλατφόρμας;
Κατά τη σύγχρονη διδασκαλία, ο εκπαιδευτικός μπορεί να μοιραστεί με τους μαθητές του αρχεία, παρουσιάσεις, την εικόνα της οθόνης του, στην οποία έχει τη δυνατότητα να σημειώσει κ.ά. Επιπλέον, μεταξύ άλλων, μπορεί να επιβάλει την ησυχία, να «κλειδώσει» την τάξη, να βγάλει κάποιον μαθητή εκτός. Οι μαθητές, από την πλευρά τους, μπορούν να λάβουν το λόγο, να υποβάλουν ερωτήματα, να στείλουν γραπτά μηνύματα στον/στην εκπαιδευτικό τους, να «δουν» τους συμμαθητές τους. Είναι μία πλήρως διαδραστική τάξη μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού.
12. Πώς μπορεί ένας μαθητής να ζητήσει το λόγο όταν κατά τη διάρκεια του μαθήματος, που θα είναι όλοι οι μαθητές mute, έχει κάποια απορία;
Ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να ζητήσει εγγράφως το λόγο μέσω chat, καθώς και να βγάλει τον εαυτό του από τη σίγαση. Ο εκπαιδευτικός με τη σειρά του μπορεί να επιβάλει εκ νέου την ησυχία, καθώς και να απομακρύνει κάποιον μαθητή από την τάξη.
13. Ποια προσωπικά δεδομένα μαθητών είναι απαραίτητα για τη συμμετοχή στην πλατφόρμα;
1) Email (ή messenger ή οποιοδήποτε άλλο μέσο επικοινωνίας επιλέξει ο μαθητής): το οποίο ο μαθητής το δίνει μόνο στον Εκπαιδευτικό / Διευθυντή της σχολικής μονάδας προκειμένου να λαμβάνει εκεί τους συνδέσμους (link) για τα μαθήματά του.
2) Ονοματεπώνυμο ή όνομα χρήστη (κατ’ επιλογή του μαθητή) το οποίο δηλώνεται από τον μαθητή κατά την είσοδο στην πλατφόρμα για να μπορεί ο εκπαιδευτικός να τον διακρίνει μέσα στην εικονική τάξη, να του δώσει τον λόγο κτλ.
Συνιστάται στους μαθητές να συνδέονται στην πλατφόρμα μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) και όχι μέσω εφαρμογής.
14. Γιατί επελέγησαν οι συγκεκριμένοι πάροχοι;
Η επιλογή των εκάστοτε μεθόδων και εργαλείων γίνεται με γνώμονα ιδίως τις ποιοτικές και τεχνικές προδιαγραφές τους, και ειδικότερα την ασφάλεια, την τεχνική δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης του μέγιστου αριθμού χρηστών και το φιλικό περιβάλλον εγκατάστασης και χρήσης, καθώς και την εμπειρία από την επιτυχή εφαρμογή τους – για ανάλογο σκοπό και σε αντίστοιχη κλίμακα – σε άλλες χώρες. Επισημαίνεται ότι το όλο εγχείρημα δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για το Κράτος. Το Υπουργείο θα συνεχίσει να διερευνά και άλλες μεθόδους και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη βέλτιστη παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους μαθητές.
15. Τί προβλέπεται για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
Για τις παραπάνω περιπτώσεις, παρακαλούμε ανατρέξτε στην εγκύκλιο 39317/ΓΔ4/19-30-2020
16. Οι ενημερωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών με τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου είναι υποχρεωτικές;
Οι ενημερωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών με τους/τις συντονιστές/στριες εκπαιδευτικού έργου έχουν ως στόχο την υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα, εφόσον το κρίνουν απαραίτητο, να απευθύνονται στον/στην Συντονιστή/τρια Εκπαιδευτικού Έργου για θέματα τα οποία αφορούν στην υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας.
17. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες μπορούν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα και σε διαφορετικές ώρες πέραν των προτεινόμενων ωρών (08:00 – 14:00);
Οι ώρες κατά τις οποίες οι εκπαιδευτικοί αλληλεπιδρούν στην πλατφόρμα ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τους μαθητές και τις μαθήτριες των τμημάτων στα οποία διδάσκουν, προτείνεται να είναι από 08:00 έως και 14:00.
Σε κάθε περίπτωση τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές/τριες, εφόσον το επιθυμούν, έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται και να αξιοποιούν την πλατφόρμα καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας και πέραν των προτεινόμενων ωρών αλληλεπίδρασης. Στο ενδεχόμενο που διαμορφωθεί άλλο ωράριο λειτουργίας για τη διευκόλυνση των μαθητών αλλά και για να μην επιβαρύνεται το σύστημα και να το χρησιμοποιούν πρώτα οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι Διευθυντές του σχολείου πρέπει να ενημερώσουν με κάθε πρόσφορο τρόπο τους γονείς των μαθητών.
18. Τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών πως διαφυλάσσονται;
Οι διαδικασίες που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τους χρήστες του ΠΣΔ είναι πλήρως εναρμονισμένες με όσα προβλέπονται από τον Νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και τις διατάξεις του νόμου 4624/2019 σε σχέση με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
19. Ποιος είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών της ομάδας υποστήριξης;
Βασική αρμοδιότητα της ομάδας εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης είναι η τεχνική υποστήριξη των υπόλοιπων εκπαιδευτικών του σχολείου κατά τον σχεδιασμό και καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα μέλη της ομάδας μπορούν να συμμετέχουν και στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
20. Μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αξιοποιήσουν και άλλες πλατφόρμες;
Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού. Ενθαρρύνεται η χρήση της προτεινόμενης από το ΥΠΑΙΘ πλατφόρμας λόγω της προσφερόμενης ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων. Μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν αναπτυχθεί και αξιοποιούνται ήδη από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς είναι δυνατόν να συνεχίσουν να αξιοποιούνται. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών και στη σχετική ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων σχετικά με την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
21. [Εκπαιδευτικός] Κάποιοι μαθητές δεν έχουν σύνδεση στο internet, πως μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα;
Αν κάποιος μαθητής δεν έχει σύνδεση στο internet, μπορεί να χρησιμοποιήσει τη δυνατότητα Call In, δηλαδή την κλήση σταθερού Ελληνικού αριθμού από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο. Αυτό θα του επιτρέψει να συμμετέχει στο μάθημα αλλά θα παρακολουθήσει μόνο το ηχητικό κομάτι. Η διαδικασία αυτή πρέπει να ακολουθηθεί κατ’ εξαίρεση εφόσον κάποιος μαθητής δεν έχει σύνδεση.
Αν έχετε τέτοιο αίτημα από μαθητές
1.Επικοινωνείτε μαζί τους δίνοντάς τους τον αριθμό που πρέπει να καλέσουν και τον εννιαψήφιο κωδικό της εικονικής σας αίθουσας. Για να βρείτε τον κωδικό (Meeting Number), έχοντας συνδεθεί στην αίθουσά σας, πατήστε το εικονίδιο στο πάνω αριστέρα μέρος του κυρίως παραθύρου ή πηγαίνετε στο menu Meeting και επιλέξτε Information. Ο κωδικός της αίθουσας δεν αλλάζει, οι μαθητές μπορούν να τον κρατήσουν και για επόμενα μαθήματα.
2.Ο αριθμός κλήσης είναι 211 990 2394. Προσοχή: αυτός είναι ο μόνος αριθμός που πρέπει να καλούν. Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα κλήσης διεθνών τηλεφωνικών αριθμών, όμως κάτι τέτοιο θα έχει υψηλές χρεώσεις. Χρησιμοποιείτε μόνο τον Ελληνικό αριθμό.
3.Πριν καλέσουν οι μαθητές, πρέπει να ξεκλειδώσετε την αίθουσα. Πηγαίνετε στο menu Meeting και επιλέξτε Unlock Meeting. Προσοχή, όσο η αίθουσα είναι ξεκλείδωτη, είναι προσβάσιμη σε όλους. Αν συνδεθεί κάποιος που δεν έχει σχέση με το μάθημα, μπορείτε να τον απομακρύνετε πατώντας το δεξί πλήκτρο στο όνομά του και επιλέγοντας Expel.
4.Όταν συνδεθούν οι μαθητές τηλεφωνικά, μπορείτε να ξανακλειδώσετε την αίθουσα (menu Meeting -> Lock Meeting).
22. [Εκπαιδευτικός] Είμαι καθηγητής, έχω σύνδεση στο internet αλλά ο ήχος δεν είναι καλός (κάνει διακοπές, δεν ακούω τους μαθητές κλπ). Τι μπορώ να κάνω;
Ενδεχομένως η internet σύνδεση σας να μην είναι καλή ή να έχει προσωρινά χαμηλή ταχύτητα.
Θα μπορούσατε να δοκιμάσετε να κλείσετε το video σας(δεν θα στέλνετε εικόνα), να μην έχετε full screen την οθόνη σας αλλά μικρότερη και στο κυρίως παράθυρο που βλέπετε τους μαθητές, επιλέξτε την απλή διάταξη (εμφανίζεται αυτός που μιλάει) και όχι τα πολλά παράθυρα (grid view).
Αν το πρόβλημα συνεχίζεται, θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε τη δυνατότητα Call In, δηλαδή την κλήση σταθερού Ελληνικού αριθμού από το σταθερό σας τηλέφωνο. Θα κρατήσετε τη σύνδεση στην αίθουσα με τον υπολογιστή σας για να μπορείτε να μοιράζεστε υλικό και να ελέγξετε το μάθημα αλλά ο ήχος θα έρχεται τηλεφωνικά.
Αν χρειαστεί κάτι τέτοιο, ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα:
1 ) Όντας συνδεδεμένοι στην αίθουσα, πατήστε menu Audio και Audio Connection… . Στη συνέχεια, πατήστε disconnect για να σταματήσετε τη χρήση ήχου μέσω υπολογιστή. Πατήστε View, δεξιά της επιλογής Call In για να δείτε τις οδηγίες κλήσης. Συγκρατείστε τον κωδικό της αίθουσας (meeting number) και τον αριθμό συμμετέχοντα (attendee ID).
2) Από το menu Meeting, επιλέξτε Unlock meeting για να ξεκλειδώσετε την αίθουσα.
Προσοχή, όσο η αίθουσα είναι ξεκλείδωτη, είναι προσβάσιμη σε όλους. Αν συνδεθεί κάποιος που δεν έχει σχέση με το μάθημα, μπορείτε να τον απομακρύνετε πατώντας το δεξί πλήκτρο στο όνομά του και επιλέγοντας Expel.
3) Από το τηλέφωνό σας καλέστε 211- 9902394.
Προσοχή: αυτός είναι ο μόνος αριθμός που πρέπει να καλείτε.
Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα κλήσης διεθνών τηλεφωνικών αριθμών, όμως κάτι τέτοιο θα έχει υψηλές χρεώσεις αν γίνει η κλήση από Ελλάδα.
Χρησιμοποιείτε μόνο τον Ελληνικό αριθμό.
1) Όταν ακούσετε το πρώτο ηχητικό μήνυμα, πληκτρολογήστε τον εννιαψήφιο κωδικό της αίθουσας και στο τέλος πατήστε δίεση (#).
2) Στο τέλος του δεύτερου μηνύματος πληκτρολογήστε τον αριθμό συμμετέχοντα και πατήστε δίεση (#).
3) Όταν συνδεθείτε, μπορείτε να ξανακλειδώσετε την αίθουσα (menu Meeting -> Lock Meeting).
23. [Μαθητής] Δεν έχω σύνδεση στο internet, πως μπορώ να συνδεθώ και να παρακολουθήσω το μάθημα;
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει σύνδεση στο internet, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη δυνατότητα Call In, δηλαδή την κλήση σταθερού Ελληνικού αριθμού από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο. Αυτό θα σας επιτρέψει να συμμετέχετε στο μάθημα και να παρακολουθήσετε το ηχητικό κομάτι. Παρακαλούμε ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα ΜΟΝΟ εφόσον δεν έχετε σύνδεση στο internet.
1.Ενημερώστε τον καθηγητή σας ότι θα παρακολουθήσετε τηλεφωνικά το μάθημα για να σας δώσει τον κωδικό της αίθουσας και να την ξεκλειδώσει. Ο κωδικός της αίθουσας δεν αλλάζει, μπορείτε να τον κρατήσετε και για επόμενα μαθήματα.
2.Από το τηλέφωνό σας καλέστε 211 990 2394. Προσοχή: αυτός είναι ο μόνος αριθμός που πρέπει να καλείτε. Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα κλήσης διεθνών τηλεφωνικών αριθμών, όμως κάτι τέτοιο θα έχει υψηλές χρεώσεις. Χρησιμοποιείτε μόνο τον Ελληνικό αριθμό.
3.Όταν ακούσετε το πρώτο ηχητικό μήνυμα, πληκτρολογήστε τον εννιαψήφιο κωδικό της αίθουσας και στο τέλος πατήστε δίεση (#).
4.Στο τέλος του δεύτερου μηνύματος πατήστε απλά δίεση (#).
5.Αν ο καθηγητής έχει ξεκλειδώσει την αίθουσα συνδέεστε σ’ αυτή και μπορείτε να ακούσετε τον καθηγητή και τους συμμαθητές σας.
6.Αν για κάποιο λόγο δεν μπορείτε να συνδεθείτε, επικοινωνήστε με τον καθηγητή.
4α. Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση - Γενικές Οδηγίες
Δείτε τις αναλυτικές οδηγίες για την Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (pdf)
Δείτε τις οδηγίες για καθηγητές και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν αν οι μαθητές τους δεν έχουν σύνδεση στο Internet για να συνδεθούν μέσω τηλεφώνου (pdf)
Δείτε τις οδηγίες για μαθητές και την παρακολούθηση μαθημάτων μέσω τηλεφώνου, χωρίς σύνδεση στο Internet (pdf)
4β. Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση - Γενικές Οδηγίες
Δείτε τις γενικές οδηγίες για την Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (pdf)
Δείτε τις αναλυτικές οδηγίες για την Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (pdf)
5. Η εφαρμογή του προγράμματος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έως τώρα
Η εξ αποστάσεως διδασκαλία ξεκίνησε με προτεραιότητα στους μαθητές του Λυκείου. Ξεκινώντας από τη Δευτέρα 16/3/2020 με την πιλοτική εφαρμογή σε τρεις νομούς επεκτάθηκε στο σύνολο των Λυκείων της χώρας σε μόλις μία εβδομάδα.
ΦΑΣΗ Α |
ΦΑΣΗ Β |
ΦΑΣΗ Γ |
ΦΑΣΗ Δ |
ΦΑΣΗ E |
16/3/2020 |
17/3/2020 |
19/3/2020 |
20/3/2020 |
23/3/2020 |
3 ΔΔΕ |
16 ΔΔΕ |
20 ΔΔΕ |
12 ΔΔΕ |
7 ΔΔΕ |
ΑΧΑΪΑΣ |
ΕΒΡΟΥ |
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ |
Α΄ ΑΘΗΝΑΣ |
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ |
ΖΑΚΥΝΘΟΥ |
ΛΑΣΙΘΙΟΥ |
ΕΥΒΟΙΑΣ |
Β΄ ΑΘΗΝΑΣ |
Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ |
ΗΛΕΙΑΣ |
ΡΟΔΟΠΗΣ |
ΚΥΚΛΑΔΩΝ |
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ |
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ |
|
ΣΑΜΟΥ |
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ |
ΑΡΚΑΔΙΑΣ |
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ |
|
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ |
ΤΡΙΚΑΛΩΝ |
ΠΙΕΡΙΑΣ |
ΚΕΡΚΥΡΑΣ |
|
ΧΙΟΥ |
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ |
ΣΕΡΡΩΝ |
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
|
ΛΕΣΒΟΥ |
ΧΑΝΙΩΝ |
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ |
ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
|
ΠΕΛΛΑΣ |
ΓΡΕΒΕΝΩΝ |
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ |
|
|
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ |
ΛΕΥΚΑΔΑΣ |
ΑΡΤΑΣ |
|
|
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ |
ΞΑΝΘΗΣ |
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ |
|
|
ΚΙΛΚΙΣ |
ΦΛΩΡΙΝΑΣ |
ΛΑΡΙΣΑΣ |
|
|
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΩΝ |
ΚΑΒΑΛΑΣ |
ΠΕΙΡΑΙΑ |
|
|
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ |
ΛΑΚΩΝΙΑΣ |
|
|
|
ΚΟΖΑΝΗΣ |
ΒΟΙΩΤΙΑΣ |
|
|
|
ΔΡΑΜΑΣ |
ΗΜΑΘΙΑΣ |
|
|
|
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ |
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ |
|
|
|
|
ΠΡΕΒΕΖΑΣ |
|
|
|
|
ΡΕΘΥΜΝΟΥ |
|
|
|
|
ΦΩΚΙΔΑΣ |
|
|
|
|
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ |
|
|
6. Θέματα που αφορούν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
Οδηγίες σχετικά με την προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας των εστιών των Α.Ε.Ι.
Επιβλήθηκε, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, η προσωρινή απαγόρευση της λειτουργίας των εστιών των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της ημεδαπής για το χρονικό διάστημα από 25.3.2020 έως 10.4.2020. Ενημερωθείτε αναλυτικά (pdf).
Οδηγίες ως προς την εφαρμογή της με αρ. πρωτ.Δ1α/ΓΠ.οικ. 16838/10-3-2020 ΚΥΑ (Β’ 783) στα Ανώτατα εκπαιδευτικά Ιδρύματα σχετικά με την πρακτική άσκηση φοιτητών.
Αναστέλλεται η διεξαγωγή πρακτικής άσκησης τόσο των προπτυχιακών, όσο και των μεταπτυχιακών φοιτητών σε όλους τους φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης της πρακτικής άσκησης που πραγματοποιείται μέσω του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος ΕΣΠΑ. Ενημερωθείτε αναλυτικά (pdf).
Εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
Η εκπαιδευτική διαδικασία των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) δύναται να γίνεται με μέσα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για όσο διάστημα διαρκεί η προσωρινή απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία. Ενημερωθείτε αναλυτικά (pdf)
Εξειδίκευση εφαρμογής της με αρ. πρωτ.Δ1α/ΓΠ.οικ. 16838 ΚΥΑ/10-3-2020 στην επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
Το περιεχόμενο της με αρ. πρωτ.Δ1α/ΓΠ.οικ. 16838 ΚΥΑ/10-3-2020 κατά το σκέλος που αφορά την επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) για το χρονικό διάστημα από 11.3.2020 έως και 24.3.2020, εξειδικεύτηκε την 11η Μαρτίου 2020 σε συνάντηση του υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Βασίλη Διγαλάκη με το προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων και Προέδρων Διοικουσών Επιτροπών των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Ενημερωθείτε αναλυτικά (pdf).
7. Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα ΔΙΕΚ
Ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης κ. Γεώργιος Βούτσινος απέστειλε εγκύκλιο στα Δημόσια ΙΕΚ της χώρας αναφορικά με την έναρξη της εξ αποστάσεως ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης προκειμένου να διατηρήσουν οι εκπαιδευτές και σπουδαστές την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας.
Στις πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης του κάθε ΔΙΕΚ (Open eClass, Moodle κ.λ.π) μπορεί να γίνεται ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού από τους εκπαιδευτές, το οποίο θα αναρτάται για το κάθε μάθημα ειδικότητας προς μελέτη από τους σπουδαστές. Επιπρόσθετα, για τη διασφάλιση της αλληλεπίδρασης σπουδαστών και εκπαιδευτών θα δίνεται η δυνατότητα συμπλήρωσης τεστ, ερωτηματολογίων ή εκπόνησης γραπτών εργασιών από τους σπουδαστές τις οποίες θα αναρτούν στην πλατφόρμα
Οι οδηγίες σε μορφή pdf