Η ενεργειακή, ψηφιακή, αισθητική και παιδαγωγική-εκπαιδευτική-ακαδημαϊκή ανάπτυξη και αναβάθμιση των κτηριακών υποδομών, η εξασφάλιση της προσβασιμότητάς τους από άτομα με αναπηρία, καθώς και ο εκσυγχρονισμός του εξοπλισμού των εκπαιδευτικών μονάδων, των ιδρυμάτων όλων των βαθμίδων, καθώς και των δομών κατάρτισης και διά βίου μάθησης, συμπεριλαμβανομένων και των δομών μαθητικής και φοιτητικής μέριμνας αποτελεί, στρατηγικό στόχο και προτεραιότητα. Με τον τρόπο αυτό υποστηρίζεται και ο στόχος της νέας περιόδου για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης, ειδικά μετά από μια περίοδο κρίσης κατά την οποία σημειώθηκε συγκράτηση της δημόσιας επένδυσης.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ποιοτική ανάπτυξη υποδομών και εξοπλισμού για τις εγκαταστάσεις της προσχολικής αγωγής. Απαιτείται η αναδιαμόρφωση των σχολικών χώρων με νέους παιδαγωγικούς όρους, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες και στόχους και να καθιστούν το σχολικό περιβάλλον ένα σύγχρονο χώρο μάθησης και ανάπτυξης νέων σύγχρονων δεξιοτήτων.
Οι μετατροπές και διαμορφώσεις χώρων εντός υφιστάμενων κτηρίων διδακτηρίων με εσωτερική αρχιτεκτονική λαμβάνουν υπόψη σύγχρονες γνωστικές και ψυχοκοινωνικές απαιτήσεις της παιδαγωγικής διαδικασίας, τα πολυτροπικά περιβάλλοντα μάθησης και την εισαγωγή καινοτομιών με τη δημιουργία διαδραστικών συστημάτων. Η εσωτερική αρχιτεκτονική των κτηρίων-διδακτηρίων όλων των βαθμίδων υποστηρίζει την ανάπτυξη νέων-σύγχρονων δεξιοτήτων. Η εξωτερική αρχιτεκτονική διευκολύνει την πλέξη των εκπαιδευτικών χώρων και δραστηριοτήτων με το ευρύτερο αστικό τοπίο με στόχο το «άνοιγμα» της εκπαίδευσης στην κοινωνία.
Η ανάπτυξη και αναβάθμιση υποδομών ανώτατης εκπαίδευσης στο πλαίσιο της βελτίωσης της ποιότητας της διδασκαλίας, της φοιτητοκεντρικής μάθησης και της ανάπτυξης νέων σύγχρονων δεξιοτήτων αποτελεί προτεραιότητα.
Οι εξοπλισμοί σχολικών αιθουσών για την υποστήριξη της διδασκαλίας και των νέων μορφών μάθησης, καθώς και οι σχολικές βιβλιοθήκες αποτελούν προτεραιότητες.
Ο εργαστηριακός εξοπλισμός απαιτείται να καλύψει νέες αναδυόμενες εκπαιδευτικές ανάγκες λόγω του επαναπροσανατολισμού της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και της διά βίου μάθησης, με επαναπροσδιορισμό ειδικοτήτων για νέα επαγγέλματα, προγραμμάτων σπουδών και της πολιτικής για την ανάπτυξη δεξιοτήτων, στο πλαίσιο της ανταπόκρισης της εκπαίδευσης στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς εργασίας και του ενεργού πολίτη.