ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ OOΣΑ
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων παρακολουθεί τις πολιτικές του εν λόγω Διεθνούς Οργανισμού στα θέματα εκπαίδευσης και συμμετέχει σε προγράμματα, επιμορφωτικές δράσεις (online webinars, κ.λπ.), συναντήσεις, συγκριτικές ή ad hoc μελέτες, έρευνες, εργαστήρια και σεμινάρια, κ.ά.
Α. Επιτροπή Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Education Policy Committee/EDPC)
Το Υ.ΠΑΙ.Θ. εκπροσωπείται στην Επιτροπή Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Education Policy Committee/EDPC) του Οργανισμού, η οποία είναι αρμόδια για τη λήψη των αποφάσεων σχετικά με τις πολιτικές κατευθύνσεις, τις προτεραιότητες αναφορικά τα προγράμματα, τις μελέτες και τις έρευνες του Οργανισμού, τον προϋπολογισμό του, κ.ά. Η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Πολιτικής συνεδριάζει επίσημα δύο φορές ετησίως και σε αυτήν εκπροσωπούνται όλα τα κράτη-μέλη του Οργανισμού.
Β. Πρόγραμμα ΙΝΕS (δίκτυα ΝΕSLI και LSO)
Το Υπουργείο Παιδείας συμμετέχει στο πρόγραμμα Indicators of Education Systems (INES) που αποτελεί μια έγκυρη πηγή στοιχείων και πληροφοριών για την εκπαίδευση σε όλο τον κόσμο. Οι δείκτες του δημοσιεύονται ετησίως στο Education at a Glance: OECD Indicators (πρώτη έκδοση το 1992) https://www.oecd.org/education/education-at-a-glance/ .
Επιπλέον η Ελλάδα συμμετέχει και σε δύο δίκτυα του προγράμματος INES,
το NESLI (Network for the Collection and Adjudication of System-Level Descriptive Information on Educational Structures, Policies and Practices), το οποίο διεξάγει έρευνες για τους μισθούς εκπαιδευτικών και διευθυντών, τον εργασιακό χρόνο εκπαιδευτικών και τον διδακτικό χρόνο μαθητών και,
το LSO (Network on Labour Market and Social Outcomes), το οποίο επικεντρώνεται σε διάφορα αποτελέσματα της εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων η σχολική επιτυχία, η μετάβαση από το σχολείο στην εργασία, η εκπαίδευση ενηλίκων, η απασχόληση, η ανεργία και οι αποδοχές.
Γ. Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης των μαθητών PISA (Programme for International Student Assessment /PISA)
To πρόγραμμα PISA έχει σκοπό την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών που συμμετέχουν σε αυτό, με όρους επίδοσης μαθητών. Στη βάση ενός από κοινού διαμορφωμένου και διεθνώς αποδεκτού πλαισίου εργασίας, οι συμμετέχουσες χώρες μπορούν να συγκρίνουν τις επιδόσεις των μαθητών τους με τις επιδόσεις των μαθητών άλλων χωρών ώστε όχι μόνο να κατανοούν αλλά και να ενισχύουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους συστήματος και να μαθαίνουν από τις πρακτικές άλλων χωρών.
Αρμόδιος διαχειριστής του προγράμματος PISA στη χώρα μας είναι το Ι.Ε.Π, ενώ το Υ.ΠΑΙ.Θ. καταβάλλει στον Ο.Ο.Σ.Α την ετήσια εισφορά και ορίζει τον εκπρόσωπό του στη Διοικούσα Επιτροπή και Εθνικό Διαχειριστή του προγράμματος.
Δ. Το δίκτυο για την Προσχολική Εκπαίδευση και Φροντίδα (ECEC) του Ο.Ο.Σ.Α., το οποίο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Quality beyond regulations” και στο οποίο συμμετέχει το Υ.ΠΑΙ.Θ. με εκπροσώπους του.
Μελέτες του Ο.Ο.Σ.Α.
- Education at a Glance (EAG) https://www.oecd.org/education/education-at-a-glance/
- Education Policy Outlook (EPO) https://www.oecd.org/education/policy-outlook/country-profile-Greece-2020.pdf