ΠΡΟΩΘΗΤΕΣ «ERASMUS+»
Τον Μάιο του 2021 εκδόθηκε ο νέος Κανονισμός (ΕΕ) 2021/817 που θεσπίζει το Πρόγραμμα Erasmus+ για τη δράση της Ένωσης στους τομείς της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού («το Πρόγραμμα») για την προγραμματική περίοδο 2021-2027. Ο γενικός σκοπός του Προγράμματος είναι η υποστήριξη, μέσω της δια βίου μάθησης, της εκπαιδευτικής, επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης των ατόμων στους τομείς της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού. Για τον σκοπό αυτό το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζει Προωθητές του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Εrasmus+ για την Προγραμματική περίοδο 2021-2027 ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Ρόλος και Έργο των Προωθητών «Erasmus+»
Ο ρόλος και το έργο των «Προωθητών Εrasmus+» περιγράφεται ως εξής:
η ενημέρωση του συνόλου των εκπαιδευτικών της Περιφερειακής Διεύθυνσης στην οποία υπηρετούν αναφορικά με τις Βασικές Δράσεις ΚΑ1/ΒΔ1-Κινητικότητα των ατόμων και ΚΑ2/ΒΔ2-Συνεργασία για την Καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών,
η υποστήριξη των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων αναφορικά με την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στις Βασικές Δράσεις ΚΑ1/ΒΔ1 και ΚΑ2/ΒΔ2 και η ενεργοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας αρμοδιότητας της Περιφέρειας στην οποία υπηρετούν αναφορικά με τα οφέλη που προκύπτουν από τις συνέργειες στο πλαίσιο του Προγράμματος «Εrasmus+».
Προγράμματα «Erasmus+» Βασικής Δράσης 3 - Υποστήριξη μεταρρυθμίσεων πολιτικής
Βασική Δράση 3 Εrasmus+: Προγράμματα υποστήριξης μεταρρυθμίσεων πολιτικής
Η συγκεκριμένη βασική δράση παρέχει στήριξη για τα ακόλουθα:
- δράσεις που έχουν ως στόχο την προετοιμασία και τη στήριξη της υλοποίησης του πολιτικού θεματολογίου της ΕΕ στους τομείς της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού
- πειραματικές δράσεις ευρωπαϊκής πολιτικής, οι οποίες διεξάγονται υπό την καθοδήγηση υψηλόβαθμων δημόσιων φορέων και περιλαμβάνουν επιτόπιες δοκιμές σε μέτρα πολιτικής σε πολλές χώρες, βάσει ορθών μεθόδων αξιολόγησης
- δράσεις που έχουν ως στόχο τη συγκέντρωση αποδεικτικών στοιχείων και γνώσεων σχετικά με τα συστήματα εκπαίδευσης, κατάρτισης, νεολαίας και αθλητισμού και τις αντίστοιχες πολιτικές σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, με σκοπό τη διευκόλυνση της χάραξης τεκμηριωμένων πολιτικών
- δράσεις που διευκολύνουν τη διαφάνεια και την αναγνώριση των δεξιοτήτων και των επαγγελματικών προσόντων, καθώς και τη μεταφορά ακαδημαϊκών μονάδων, με σκοπό την προαγωγή της διασφάλισης ποιότητας, τη στήριξη της επικύρωσης της μη τυπικής και της άτυπης μάθησης, τη διαχείριση των δεξιοτήτων και την καθοδήγηση
- δράσεις που προάγουν τον διάλογο πολιτικής με ενδιαφερόμενα μέρη εντός και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- συνεργασία με διεθνείς οργανισμούς με ευρέως αναγνωρισμένη εμπειρογνωσία και αναλυτικές ικανότητες (όπως ο ΟΟΣΑ και το Συμβούλιο της Ευρώπης), με σκοπό την ενίσχυση του αντίκτυπου και της προστιθέμενης αξίας των πολιτικών στους τομείς της εκπαίδευσης, της κατάρτισης, της νεολαίας και του αθλητισμού.