Κωδικός MIS |
Τίτλος Πράξης |
Πρόγραμμα |
Κωδικός Πρόσκλησης |
5095047 |
Αναβάθμιση των υποδομών δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης - εξοπλισμός |
Πελοπόννησος ΕΣΠΑ 2014-2020 |
ΠΕΛ101 |
Φορέας Υλοποίησης: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων /
Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών / Τμήμα Μελέτης και Προμήθειας Εξοπλισμού
Προϋπολογισμός: 11.579.305,00 ευρώ.
Διαρθρωτικό ταμείο: Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)
Κωδικός MIS: 5095047
Κωδικός Πρόσκλησης: ΠΕΛ101
Περιγραφή:
Στο πλαίσιο της Πρόσκλησης ΠΕΛ101 του Ε.Π. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ του Άξονα Προτεραιότητα 2Β «Υποδομές Υποστήριξης Ανθρώπινου Δυναμικού» και με την Πράξη με τίτλο: «Αναβάθμιση των υποδομών δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης», θα υλοποιηθεί η βελτίωση και ενίσχυση των εργαστηριακών υποδομών των σχολικών μονάδων της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ειδικότερα οι στόχοι της Πράξης είναι: (α) η ενίσχυση των εργαστηριακών υποδομών στην επαγγελματική εκπαίδευση, (β) η δημιουργία θετικών συνθηκών και η διασφάλιση ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών από όλους όσοι μετέχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα και (γ) η ένταξη και η εξοικείωση όλων των μαθητών στο συνεχώς εξελισσόμενο τεχνολογικό περιβάλλον.
Η απόκτηση και η χρήση του κατάλληλου εξοπλισμού αποτελεί αδιαμφισβήτητα μέσο προς την επίτευξη των παραπάνω στόχων και θα συμβάλλει επίσης στη δημιουργία ολοκληρωμένων τεχνικών, ώστε με τη συνδρομή και των άλλων μαθημάτων της κάθε ειδικότητας, ο κάθε απόφοιτος να είναι σε θέση να ανταποκριθεί μελλοντικά στον επαγγελματικό του ρόλο.
Ο εργαστηριακός εξοπλισμός στην επαγγελματική εκπαίδευση και η αξιοποίησή του είναι βασική προϋπόθεση για μια πιο αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία. Η χρήση του βοηθά στην αλλαγή και βελτίωση της διδακτικής πρακτικής, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και κριτικής σκέψης των μαθητών, στον εμπλουτισμό της μαθησιακής διαδικασίας και στην απόκτηση εμπειρικών γνώσεων. Ταυτόχρονα προωθεί τη συνεργατική μάθηση, αναπτύσσει τις δεξιότητες των μαθητών, εμπλουτίζει τις γνώσεις τους μέσω της πρακτικής εφαρμογής, δημιουργεί δυνατότητες και αναδεικνύει ικανότητες. Επίσης προσφέρει στην περιγραφή, ανάλυση, ερμηνεία και πρόβλεψη της συμπεριφοράς και της λειτουργίας του κάθε εξοπλισμού. Αποτελεί μέρος της διεργασίας της μάθησης, διότι καλλιεργεί τη σκέψη του ασκούμενου, τον βοηθά στην εμπέδωση της θεωρίας και τελικά συμβάλλει στην τεχνική του ειδίκευση. Η θεωρία και η πράξη συντίθενται σε ένα ενιαίο σύνολο και αναζητούνται νέοι τρόποι αξιοποίησης των κεκτημένων γνώσεων. Η αρχή κάθε τεχνολογικής εκπαίδευσης πρέπει να αφιερώνεται στην παροχή της βασικής κατάρτισης, ώστε ο εκπαιδευόμενος να αποκτήσει την απαραίτητη γνωστική υποδομή και να εφοδιαστεί με το σωστό τρόπο σκέψης για να αντιμετωπίσει σε έκταση και βάθος τα εξειδικευμένα τεχνικά προβλήματα, ώστε στη συνέχεια να είναι σε θέση να επιλύσει τα συνθετότερα και πολυπλοκότερα καινούρια, που αναπόφευκτα θα συναντήσει αργότερα, με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας.
Το φυσικό αντικείμενο του έργου συνίσταται στην προμήθεια, και όπου απαιτείται από τις τεχνικές προδιαγραφές, εγκατάσταση και επίδειξη λειτουργίας ειδών εξοπλισμού εργαστηρίων επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και εκπαίδευσης ενηλίκων στις αντίστοιχες σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Πελοποννήσου, για την ενίσχυση και αναβάθμιση των εργαστηρίων αυτών με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των διδακτικών πρακτικών στην επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση και εκπαίδευση ενηλίκων. Ο εξοπλισμός προορίζεται να παραδοθεί και να εγκατασταθεί στα αντίστοιχα σχολικά εργαστήρια επαγγελματικής εκπαίδευσης όπως (α) κατασκευών και οχημάτων, (β) εργαλειομηχανών, (γ) ψύξης αερισμού, κλιματισμού, θερμικών και υδραυλικών εγκαταστάσεων και τεχνολογίας πετρελαίου-φυσικού αερίου, (δ) οχημάτων (ε) μηχανολογίας, (στ) εγκαταστάσεων και αυτοματισμού, (ζ) ηλεκτρικού συστήματος αυτοκινήτου, (η) ηλεκτρονικής και αυτοματισμού, (θ) τροφίμων και περιβάλλοντος, (ι) φυτικής και ζωικής παραγωγής, (ια) πλοίαρχων και μηχανικών εμπορικού ναυτικού, (ιβ) εφαρμοσμένων τεχνών, (ιγ) υγείας πρόνοιας και ευεξίας, (ιδ) δομικών έργων δομημένου περιβάλλοντος και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, (ιε) πληροφορικής, (ιστ) οικονομίας διοίκησης και (ιζ) δομικών έργων. Οι σχολικές μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα εργαστήρια και ο αντίστοιχος εξοπλισμός έχουν προκύψει κατόπιν σχετικής καταγραφής των αναγκών που πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πελοποννήσου.