21-09-17 Σημεία της ομιλίας του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση στην Κρήτη
Στην ιστορική συγκυρία του ριζικού μετασχηματισμού του έντυπου λόγου και στη συνάρτηση αυτής της πραγματικότητας με την αναβάθμιση της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου από το βήμα του Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση στην Κρήτη που πραγματοποιείται στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου.
«Ο έντυπος λόγος σήμερα έχει υποστεί μια ριζική μεταμόρφωση. Στην μεταβατική περίοδο στην οποία βρισκόμαστε το μεγαλύτερο μέρος της νεολαίας διαβάζει μόνο από την οθόνη του υπολογιστή και αυτό είναι πέραν του καλού και του κακού», είπε χαρακτηριστικά και σημείωσε: «πρέπει να διατηρήσουμε τις αξίες των εκπαιδευτικών θεσμών όπως έχουν διαμορφωθεί εδώ και χρόνια, αλλά ταυτόχρονα να προσπαθήσουμε να διερευνήσουμε και την επόμενη μέρα της εκπαίδευσης».
Αναφερόμενος στην ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ο κ. Γαβρόγλου τόνισε το γεγονός ότι φέτος για δεύτερη χρονιά ο συντονισμός των υπηρεσιών του Υπουργείου είχε ως αποτέλεσμα την επιστροφή στην κανονικότητα για τις 13.233 σχολικές μονάδες και τους περίπου 1 εκατομμύριο μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ως προς την αξιολόγηση, είπε ότι δεν θα πρέπει να γίνει μόνο αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αλλά και της Πολιτείας, καθώς επίσης αξιολόγηση των σχολείων και αυτοαξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης. Τάχθηκε, δε, υπέρ των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Τέλος, αναφέρθηκε στις σημαντικές αλλαγές που επιφέρει το Νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και ειδικά στην πρόσβαση που θα έχουν πλέον οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ στις διετείς δομές των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ από όπου θα λαμβάνουν πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων. Ταυτόχρονα επεσήμανε τη σημασία που έχει το πρωτοποριακό εγχείρημα της ίδρυσης του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που θα συμβάλει καθοριστικά στην προώθηση του ενιαίου χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.