IMG 4394 G

31-07-18 Ομιλία του Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτρη Μπαξεβανάκη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (3η συνεδρίαση)

Ο Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης στην παρέμβασή του, κατά τη συζήτηση του Σ/Ν «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις» στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο ζήτημα των συνεργειών ανάμεσα στα δύο πανεπιστήμια και τα δύο ΤΕΙ απάντησε στην κριτική που ασκείται με το επιχείρημα ότι οι συνέργειες αυτές παρουσιάζουν έλλειψη σχεδιασμού και κριτηρίων. Ο κ. Μπαξεβανάκης επισήμανε ότι η κριτική είναι ανυπόστατη, γεγονός που αποδεικνύεται αν συγκριθούν η μέθοδος προσέγγισης που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας και το σύστημα που ακολουθούσε πριν από πέντε χρόνια η συγκυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στον ενιαίο χώρο ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας. Το Υπουργείο Παιδείας συστήνει επιτροπές που αποτελούνται από μέλη των ίδιων των ανώτατων ιδρυμάτων ως αρμόδιες να συζητήσουν και να καταλήξουν σε μια πρόταση, επί της οποίας το Υπουργείο Παιδείας νομοθετεί, δίνοντας απόλυτη δικαιοδοσία και ελευθερία στη πανεπιστημιακή κοινότητα και επιτρέποντας να συνεχιστεί ο διάλογος στην περίπτωση που η επιτροπή δεν καταλήξει σε συναινετική πρόταση. Αντιθέτως, το 2013 εφαρμόστηκε το γνωστό σχέδιο «Αθηνά», τα καταστροφικά αποτελέσματα του οποίου είναι εμφανή σε όλους. Είναι ενδεικτικό ότι ουδείς κατά τη σημερινή συζήτηση έχει το θράσος να το αναφέρει και να το υπερασπιστεί καθώς ανασύρει στην επιφάνεια το βεβαρυμένο παρελθόν της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Στην κριτική που ασκείται και στο αίτημα να αποσυρθούν όλα τα άρθρα που δεν αναφέρονται στις συνέργειες των δυο ιδρυμάτων, ο κ. Μπαξεβανάκης υποστήριξε ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει να μην καταθέτει τις διατάξεις του ως τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια αλλά οι όποιες διατάξεις συγκεντρώνονται με την πάροδο του χρόνου εντάσσονται μόνο σε νομοσχέδια του ίδιου του Υπουργείου. Ο Υφυπουργός υπογράμμισε ότι τέτοιου τύπου κριτική αποφεύγει την ουσία των άρθρων του νομοσχεδίου και ρόλος της αντιπολίτευσης είναι να ασκεί κριτική επί της ουσίας κάνοντας συγκεκριμένες προτάσεις. Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε στα άρθρα αυτά και ειδικότερα, στη δυνατότητα που δίνεται στους φοιτητές και στους αποφοίτους των ΙΕΚ να κάνουν πρακτική άσκηση και σε σχολικές μονάδες καθώς και σε δομές του Υπουργείου Παιδείας. Αναφέρθηκε στις αλλαγές που γίνονται στο ΠΔ 79 που αφορά τη λειτουργία της Α/θμιας Εκπ/σης, όπου χρειάζεται αλλαγή στις αρμοδιότητες που προβλέπονται για τους σχολικούς συμβούλους, των οποίων η ιδιότητα παύει να υφίσταται αλλά παραμένει η ανάγκη να μεταφερθούν οι αρμοδιότητες τους.

Στη συνέχεια, εκτενή αναφορά έκανε στο άρθρο 25 για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ), όπου καθιερώνεται σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» (ΜΝΑΕ), πρόγραμμα που κατά το σχολικό έτος 2017-18 υλοποιήθηκε πιλοτικά σε εννέα σχολεία και αναγνωρίστηκε μέσα από την αντικειμενική γνώμη των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών, των μαθητών και όλων των εργαζομένων η επιτυχής του ολοκλήρωση. Πρόσθεσε ότι με το παρόν άρθρο η θετική εμπειρία του πιλοτικού προγράμματος γενικεύεται για όλα τα σχολεία και σύντομα περιέγραψε ότι στις δράσεις του προγράμματος προβλέπεται η Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία για τα παιδιά της Α’ τάξης των ΕΠΑ.Λ. στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά με την πρόσληψη και δεύτερου εκπαιδευτικού στη διάρκεια της διδακτικής ώρας, η πρόσληψη ψυχολόγων σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. για την ψυχοκοινωνική και συναισθηματική στήριξη των μαθητών, η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Λ. στις διαδικασίες του προγράμματος, η εφαρμογή Σχεδίων Δράσης, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, σε τομείς που προάγουν την καινοτομία και τη δημιουργικότητα των μαθητών/-τριών, η προμήθεια και ο εξοπλισμός των ΕΠΑ.Λ. με υποδομές τηλεδιάσκεψης και η δικτύωση των σχολείων για τη μεταξύ τους ανταλλαγή των καλών πρακτικών και τέλος η θεσμοθέτηση του θεσμού του Συμβούλου- Καθηγητή, ώστε ο εκπαιδευτικός να μπορεί να ασχολείται ατομικά με την επίλυση των όποιων προβλημάτων αντιμετωπίζουν οι μαθητές και να χτίζει ένα πλαίσιο αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Με το ίδιο άρθρο θεσμοθετούνται επαγγελματικά δικαιώματα για τους αποφοίτους στις τάξεις Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ., τα οποία οδηγούν στο επίπεδο 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και προβλέπεται τα δικαιώματα αυτά με Υ.Α. να είναι αντίστοιχα των επαγγελματικών δικαιωμάτων (επιπέδου 5) των αποφοίτων των δημόσιων και ιδιωτικών ΙΕΚ.

Με άλλη παράγραφο αυτού του άρθρου λύνεται το χρονίζον θέμα της αμοιβής των μη πιστοποιημένων εκπαιδευτών, η πληρωμή των οποίων καθυστερεί επί πάρα πολλούς μήνες και με τη νομοθετική αυτή διάταξη συντελείται προσπάθεια ώστε η αμοιβή τους και για αυτή τη χρονιά να είναι η ίδια με την αμοιβή των πιστοποιημένων εκπαιδευτών.

Τέλος, όπως υπογράμμισε ο κ. Μπαξεβανάκης, με τις ρυθμίσεις αυτές μπορεί να εκδοθεί μια Κοινή Υπουργική Απόφαση για την διοργάνωση των εξετάσεων πιστοποίησης για ανθρώπους επαγγελματίες, στους τομείς της κομμωτικής και των κουρείων, όπως και των τεχνικών περιποίησης χεριών και ποδιών, που αποτελεί αίτημα πολλών επαγγελματιών του κλάδου, οι οποίοι έχουν τα προσόντα, ασκούν επί σειρά ετών το επάγγελμα αλλά μέχρι πρότινος δεν υφίσταται το πλαίσιο για την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος. Όλες αυτές οι ρυθμίσεις τόνισε είναι αναγκαίες και δεν πρέπει να τίθεται θέμα απόσυρσης από την αντιπολίτευση. Στην κριτική ομιλητών της ΝΔ περί ασυδοσίας των ιδιωτικών ΙΕΚ με επιχείρημα την αναποτελεσματική λειτουργία των Δημοσίων ΙΕΚ, ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στις εγγραφές στα δημόσια ΙΕΚ της χώρας, όπου κατά το περσινό έτος ενεγράφησαν στο πρώτο εξάμηνο 16.200 σπουδαστές ενώ κατά το φετινό ενεγράφησαν πάνω από 20.000, αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη που έδειξαν στα δημόσια ΙΕΚ τρεισήμισι χιλιάδες νέοι άνθρωποι περισσότεροι.

Καταλήγοντας, ο Υφυπουργός Δημήτρης Μπαξεβανάκης απάντησε στην κριτική που έκανε ο εισηγητής του Κ.Κ.Ε. με την παρατήρηση ότι απαιτείται σοβαρότητα όταν κάποιος διατείνεται ότι οδηγούνται 15χρονα παιδιά στην κατάρτιση και στη μαθητεία, που αποτελούσε πρακτική της προηγούμενης Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της Ν.Δ. καθώς η σημερινή πολιτική ηγεσία εφαρμόζει το θεσμό της μαθητείας ως μεταλυκειακό έτος για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, που αφορά δηλαδή ενήλικες αποφοίτους του Λυκείου (18 ετών και άνω). Στην κριτική που ασκήθηκε για την δημιουργία των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης που αναμένεται να οργανώσουν τα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι., ο κ. Μπαξεβανάκης τόνισε ότι αυτό προβλεπόταν ακόμα και στο πρόγραμμα του ΚΚΕ στην αναφορά του για δημόσιες Σχολές επαγγελματικής κατάρτισης μετά το λύκειο, που αποτελεί αυτό ακριβώς που θεσμοθετεί η τωρινή κυβέρνηση, με τη δημιουργία δημόσιων σχολών για δωρεάν φοίτηση των σπουδαστών μετά το λύκειο.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top