10-01-19 Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου στον ρ/σ "NEWS 247"
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα σχολιασμό για την συνέντευξη που έδωσε ο Πρωθυπουργός στο OPEN TV και την Έλλη Στάη
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ήταν σαφέστατος ο Π/Θ. Κατ’ αρχήν ανέλυσε την τεράστια σημασία για την μεγάλη επιτυχία της Κυβέρνησης για το θέμα της Συμφωνίας των Πρεσπών και στη συνέχεια, είπε το αυτονόητο: αν οι ΑΝΕΛ άρουν την εμπιστοσύνη τους από την Κυβέρνηση, θα ζητήσει ψήφο εμπιστοσύνης. Νομίζω είναι μία ‘δογματική’ θα έλεγα προσήλωση στη Δημοκρατία και στις δημοκρατικές διαδικασίες αυτά που είπε χτες ο Πρωθυπουργός κι έτσι θα προχωρήσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Διαφορετικά κάλπες…
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ήταν πάλι σαφής ο Πρωθυπουργός. Αν τυχόν δεν υπάρχει, προβλέπονται οι διαδικασίες από το Σύνταγμα οπότε δεν υπάρχει περίπτωση για το οτιδήποτε άλλο
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, η συμφωνία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τελειώνει. Μετά; Κόμμα ανάδελφο; Πώς θα προχωρήσετε την επόμενη μέρα; Πώς τη βλέπετε εσείς προσωπικά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ότι αυτά που διευκρίνισε χτες ο Πρωθυπουργός δίνουν και το πλαίσιο: Μία Κυβέρνηση ζητάει -αν ζητήσει- ψήφο εμπιστοσύνης, παίρνει 151 Βουλευτές, και προχωράει. Είναι τόσο απλό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς πιστεύετε ότι υπάρχει αυτή η πλειοψηφία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οπωσδήποτε ναι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αφοπλιστικός
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αφοπλιστικός! Οπότε περνάμε στα θέματα αρμοδιότητας σας
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ελπίζω να είμαι πιο αφοπλιστικός εκεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είχαμε ένα θέμα επικαιρότητας με το φάκελο στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ζητήσαμε να έχουμε πληροφορίες, και εγώ το πληροφορήθηκα από την ειδησεογραφία. Δεν μου έχει έρθει τίποτα ακόμη. Είναι προφανές ότι η Αστυνομία θα κάνει αυτά που πρέπει να κάνει, η Εισαγγελία θα κάνει αυτά που πρέπει να κάνει, οι πανεπιστημιακοί όπως πάντα θα δείξουν ψυχραιμία και θα πάμε παρακάτω. Αυτά είναι απολύτως καταδικαστέα, και προσπάθειες υπονόμευσης του δημόσιου Πανεπιστημίου δεν πρόκειται να έχουν καμία απολύτως επιτυχία. Το έχουμε πει και το έχουμε δείξει και στην πράξη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συζητείται στη Βουλή το νομοσχέδιο για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο νομοθετεί τη νέα αρχιτεκτονική τριών νέων Πανεπιστημίων: του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου. Μέσα από την ίδρυση μεγάλου αριθμού Τμημάτων, νέων θεσμών -όπως είναι τα Πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα, τα τεχνολογικά πάρκα, τα διετή προγράμματα σπουδών- όπως επίσης και οι συγκεκριμένες συνέργειες του μεν Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με το ΤΕΙ Θεσσαλίας και με το ΤΕΙ Στερεάς, του Πανεπιστημίου Αθηνών με κομμάτι του Πανεπιστημίου Στερεάς, και του Γεωπονικού πάλι με τμήματα του Πανεπιστημίου Στερεάς. Άρα είναι ένα νομοσχέδιο, μετά τους Νόμους που ψηφίσαμε για τα Ιόνια νησιά, και για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, είναι η θεσμοθέτηση της νέας αρχιτεκτονικής.
Σε αυτό το νομοσχέδιο έχουμε και αυτό στο οποίο αναφερθήκατε. Είναι το σύστημα διορισμού των 15.000 μόνιμων εκπαιδευτικών. Γνωρίζετε ότι μία τεράστια επιτυχία της Κυβέρνησης ήταν -μετά την έξοδο μας από την εποπτεία των θεσμών- οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί που ανακοινώθηκαν ήταν από τον Π/Θ στην έκθεση Θεσσαλονίκης 4.500 μόνιμοι διορισμοί για την Ειδική εκπαίδευση, και 5.250 για το 2020 και άλλοι τόσοι για το 2021.
Υπάρχει λοιπόν, ένα νέο σύστημα διορισμού το οποίο θα ψηφιστεί μαζί με το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Αθηνών και το Γεωπονικό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κι εδώ υπάρχει έντονη αντίδραση από τους εκπαιδευτικούς. Στο νομοσχέδιο όπως είναι μέχρι τώρα, σκέφτεστε να κάνετε κάποιες αλλαγές κύριε Υπουργέ; Ήρθαν καταρχάς κάποιες άλλες προτάσεις από τα κόμματα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω γιατί οι ακροατές σας θα πρέπει να το γνωρίζουν. Μέχρι τώρα, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που έχουν κάνει έστω κι ένα μήνα ως αναπληρωτές -γιατί ξέρετε, δέκα χρόνια δεν υπήρχαν διορισμοί- είναι 35.000. Οι αιτήσεις που αναμένουμε να γίνουν είναι γύρω στις 150.000 για τις 15.000 θέσεις. Άρα, πρέπει να είναι ένα σύστημα διορισμών που να έχει μία ισορροπία ανάμεσα στην προϋπηρεσία και στα επιστημονικά κριτήρια. Αυτό άλλωστε είναι και μία επιβολή του Συντάγματος. Διότι, έχει μεγάλη σημασία να τηρήσουμε και το πνεύμα και το γράμμα του Συντάγματος που μιλά για την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών στα επαγγέλματα, σύμφωνα με αξιοκρατικά κριτήρια. Εμείς, λοιπόν, μετά από πάρα πολύ κόπο, διαβούλευση και έλεγχο της νομιμότητας, οδηγηθήκαμε στο να έχουμε μία ‘οροφή’ για 120 μήνες προϋπηρεσίας. Αυτό είναι 12 χρόνια προϋπηρεσίας. Τι σημαίνει αυτό, γιατί πάλι μπορεί πολλοί ακροατές σας να μην το γνωρίζουν. Σημαίνει ότι ο κάθε μήνας μέχρι τους 120 θα μετράει ως ένα μόριο. Τώρα, θα μου πείτε τι γίνεται μ’ αυτούς που είχανε παραπάνω προϋπηρεσία; Πράγματι υπάρχουν 280 άτομα που έχουν παραπάνω προϋπηρεσία για τους οποίους θα μετρηθούν οι 120 μήνες, αλλά δεν θα μετρηθούν οι υπόλοιποι. Από τους 35.000 είναι 283. Τώρα, στο μεταξύ, όπως ξέρετε, τα τελευταία δέκα χρόνια έχει αλλάξει το προφίλ των αποφοίτων μας από τα Πανεπιστήμια. Πάρα πολλοί, νεαρότερα άτομα, έχουν κάνει Μεταπτυχιακά όπως και πολλοί άλλοι εκπαιδευτικοί έχουν κάνει Μεταπτυχιακά ή έχουν πάρει ένα δεύτερο Πτυχίο, έχουν προχωρήσει σε Διδακτορικά κτλ. Αυτά δεν μπορούμε να μην τα συνυπολογίζουμε. Δεν μπορούμε να είναι ένα σύστημα το οποίο θα είναι μόνον για όσους είναι αναπληρωτές. Εμείς θέλουμε να εξασφαλίσουμε τους αναπληρωτές όσο γίνεται περισσότερο και όσο πιο νόμιμα γίνεται, και να δώσουμε τη δυνατότητα να εμπλακούν με την εκπαίδευση όσοι θέλουν από τους νεότερους να εμπλακούν είτε ως μόνιμοι όσοι έχουν τα μόρια, είτε ως αναπληρωτές γιατί θα είναι ενιαίοι οι πίνακες.
Τώρα, όπως καταλαβαίνετε υπάρχουν αντιδράσεις, υπάρχουν όμως και πολύ θετικές αντιδράσεις οι οποίες λένε ότι είναι ένα ισορροπημένο σύστημα. Εμείς, μέχρι τελευταία στιγμή δεχόμαστε προτάσεις για βελτίωση αυτού του συστήματος. Χτες εγώ ζήτησα από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης μετά την συζήτηση στη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή να μείνουν για να δούμε αν έχουν βελτιωτικές προτάσεις. Δεν έμεινε κανένας βουλευτής της αντιπολίτευσης. Έγινε μία ακόμα συζήτηση με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για περαιτέρω βελτιώσεις. Έχουμε και αύριο την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων όπου κλείνουμε, έχουμε τη Βουλή, έχουμε τα Υπομνήματα, και νομίζουμε το σύστημα που θα καταλήξουμε θα είναι ένα σύστημα, ακόμα πιο δίκαιο από τη μοριοδότηση από την οποία αρχίσαμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε όμως αύριο απεργία των εκπαιδευτικών. Γιατί; Γιατί αυτές οι αντιδράσεις αφού το σύστημα είναι ισορροπημένο;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε κήρυξη της απεργίας από την ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ και πορεία προς το Μέγαρο Μαξίμου, γιατί η απόφαση που έχει παρθεί είναι μία απόφαση που Υπουργικού Συμβουλίου και δεν είναι απλά και μόνο μία απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, ως προς το σύστημα διορισμών. Θα σας πω ποιος είναι ο λόγος. Και η ΔΟΕ και λιγότερο η ΟΛΜΕ λένε ότι δεν πρέπει να υπάρχει «ταβάνι» στην προϋπηρεσία και ότι η προϋπηρεσία πρέπει να μετράει πολύ περισσότερο από τα επιστημονικά κριτήρια. Αυτή είναι η μεγάλη μας διαφορά. Εμείς θεωρούμε ότι αυτό δεν είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο. Ότι θα πέσει με την πρώτη προσφυγή. Πέφτει με την πρώτη προσφυγή σημαίνει περιπέτεια, σημαίνει ακύρωση, και άρα σημαίνει ότι πάει και αυτό στις καλένδες. Εμείς θέλουμε να είμαστε απολύτως νόμιμοι και να μπορέσουμε και να ερμηνεύσουμε το Σύνταγμα αλλά και να υπακούσουμε σε αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ώστε να μην έχουμε τέτοιες περιπέτειες την επόμενη μέρα.
Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, για δικούς τους λόγους, θέλουν να παρακάμψουμε αυτούς τους περιορισμούς…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένας ακροατής στέλνει ένα μήνυμα και λέει: η σύζυγός μου ως δασκάλα δουλεύει ως αναπληρώτρια από την αρχή έχοντας οικογένεια και παιδιά. Πώς θα έκανε Μεταπτυχιακό δουλεύοντας από την Κοζάνη έως την Κω; Γιατί να έχει τόσα πολλά μόρια το Μεταπτυχιακό; Έχει νούμερο για διορισμούς στα Δημοτικά;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να απαντήσω στον ακροατή σας: το να μην έχεις Μεταπτυχιακό δεν σημαίνει ότι είναι ένα τεράστιο πρόβλημα ως προς τον διορισμό. Αν η κυρία αυτή έχει την αντίστοιχη προϋπηρεσία -λένε ότι είναι παντρεμένη με παιδιά άρα μοριοδοτούνται τα παιδιά τους, σίγουρα θα έχει κάποια ξένη γλώσσα, σίγουρα θα έχει κάποιο σχετικά καλό βαθμό στο πτυχίο- αυτή η κυρία θα είναι από τις πρώτες που θα διοριστούν, γιατί όλα αυτά συνυπολογίζονται. Δεν σημαίνει ότι αν ήδη είσαι αναπληρωτής, δεν μετράνε οι ξένες γλώσσες, ο βαθμός του πτυχίου σου και οτιδήποτε άλλο έχει. Είναι επιπλέον της προϋπηρεσίας σου.
Τώρα, θέτει όμως εμμέσως κάτι πολύ σοβαρό και αυτό είναι που έχω πει στις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών και δυστυχώς, απάντηση δεν έχουμε πάρει. Ξέρετε, πολλές φορές στις Ομοσπονδίες, αυτό που γίνεται είναι ότι έρχονται πολλές φορές να συζητήσουμε, είναι όλες οι παρατάξεις μαζί, η κάθε παράταξη λέει τη δική της άποψη και μετά αποχωρούν. Αυτό δεν το θεωρώ μία δημιουργική συνάντηση. Νομίζω ότι πρέπει με τις Ομοσπονδίες να θέσουμε τα μεγάλα θέματα που πρέπει να συζητήσουμε που είναι η επιμόρφωση των καθηγητών, κι εκεί να αναγνωρίσουμε και μείς ως Κυβέρνηση ότι έχουμε καθυστερήσεις. Το δεύτερο, το θέμα της παιδαγωγικής επάρκειας, το τρίτο που υπονοεί ο ακροατής σας, που λέει: εγώ είμαι σε ένα μέρος που δεν έχω κοντά μου Πανεπιστήμιο για να μπορώ να κάνω Μεταπτυχιακό. Στην Κοζάνη τυχαίνει να έχει αλλά μπορεί τα τμήματα να μην είναι στα ενδιαφέροντα της κυρίας αλλά δεν είναι εκεί το θέμα μας. Το ερώτημα του ακροατή είναι απολύτως νόμιμο και είναι ένα από τα θέματα που έχω θέσει στις Ομοσπονδίες κι ελπίζω μετά από την ψήφιση του νόμου να μπούμε σε μία διαδικασία συζήτησης με τις Ομοσπονδίες για αυτά τα σοβαρά ζητήματα. Γιατί ξέρετε, υπάρχει ένας περίεργος λαϊκισμός. Δεν τον έχει ο ακροατής σας αλλά υπάρχει και μου τον θύμισε. Λένε: ‘μα τι είναι αυτό το κυνήγι των χαρτιών, κάποιοι πληρώνουν για τα Μεταπτυχιακά’ κτλ. Εγώ λέω λίγο να σοβαρευτούμε. Τα Μεταπτυχιακά τα δίνει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και έχουν τόση εγκυρότητα όση και το Πτυχίο για το οποίο κόπτονται οι ίδιοι που λένε ότι τα Μεταπτυχιακά δεν έχουν την ίδια εγκυρότητα. Το δεύτερο και σημαντικό είναι το εξής: πολύς κόσμος κάνει Μεταπτυχιακά γιατί θέλει να έχει ένα προφίλ, αλλά θέλει να έχει και μία στάση πολύ πιο καλλιεργημένη από αυτή που είχε πριν. Όλοι μας, όταν μπήκαμε στη διαδικασία, μετά ήμασταν σχετικά αγνώριστοι ως προς αυτά που ξέραμε, ως προς την γνωσιακή μας εμπειρία απ’ ό,τι πριν
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα σας διαβάσω ένα μήνυμα στελέχους του κόμματος σας. Η μοριοδότηση των Μεταπτυχιακών –λέει- είναι ομολογία αριστείας όπως το βάζει η ΝΔ. Χρειάζεται Μεταπτυχιακό για να γίνει κάποιος δάσκαλος; Επαναλαμβάνω το μήνυμα είναι από στέλεχος του κόμματός σας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι ξέρετε, το Κόμμα μας έχει έναν πλουραλισμό κι ευτυχώς που τον έχει. Γιατί, τα επιχειρήματα συγκρούονται κι επιχειρούμε να βρούμε συνθέσεις. Πρώτον, δεν είναι προϋπόθεση το Μεταπτυχιακό, διότι η μοριοδότηση είναι πολύ ισορροπημένη. Γιατί είναι και ανάλογα με το βαθμό Πτυχίου που έχεις. Το δεύτερο, είναι το εξής: μην συγχέουμε τον πρωταθλητισμό και το είδος της αριστείας που λέει η ΝΔ με το να έχεις ένα Μεταπτυχιακό που δίνει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο μέσα από εξαιρετικά δύσκολες διαδικασίες. Τα Μεταπτυχιακά δεν χαρίζονται. Άρα, να είμαστε λίγο σοβαροί ως προς αυτό.
Αλλά να σας πω και κάτι; Υπάρχει μία πολύ μεγάλη διαφορά με τη ΝΔ. Και το ξεχνάνε διάφοροι. Χτες ο κύριος Κέλλας -και προς τιμήν του, δεν το έκρυψε- είπε ‘εμείς είμαστε υπέρ του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, γιατί μόνο με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα’. Εμείς, όμως, δεν προβλέπουμε διαδικασία διαγωνισμού ΑΣΕΠ. Και δεν το προβλέπουμε για επιστημονικούς λόγους. Γιατί δεν θεωρούμε ότι μία τρίωρη διαδικασία, όπου έχεις κάνει λάθος σε ένα ερώτημα και πέφτεις πόσους βαθμούς, πρέπει να καθορίζει το επαγγελματικό σου μέλλον. Άρα, όχι ότι είναι διαβλητές οι εξετάσεις, αλλά ότι για αυτόν τον σκοπό, αυτές οι εξετάσεις δεν είναι παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά αξιόπιστες. Κάτι για το οποίο μας χωρίζει χάος και με τη ΝΔ και με το ΚΙΝΑΛ που επίσης το θέλει αυτό, όπως νομίζω θέλει και το ΠΟΤΑΜΙ.
Τώρα, για τους δικαιωθέντες του 2008. Εμείς καταθέσαμε τροπολογία όπου θα διορίσουμε όλους του δικαιωθέντες στα δικαστήρια που πέρασαν τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ το 2008. Διορίζονται τώρα, φέτος, και είναι πέραν των 4.500. Αυτοί είναι γύρω στα 500 άτομα και για να το καταφέρουμε αυτό το προσπαθούμε εδώ και περίπου ένα χρόνο. Γιατί ξέρετε, όταν υπάρξει στον τόπο μας αυτή η κουλτούρα διαπλοκής, η διαπλοκή έγινε προσπάθεια να κατοχυρωθεί και διά νόμου, οπότε όταν πας να αποκαταστήσεις την αδικία πρέπει να κάνεις όλων των ειδών τις μελέτες για να μην έχουν άλλα νομικά προβλήματα οι άνθρωποι αυτοί αργότερα. Αυτό είναι ένα εξαιρετικά περίπλοκο ζήτημα το οποίο μας έχει φάει άπειρο χρόνο κι εμείς όμως καταφέραμε και έχουμε βρει νομικές λύσεις και τα άτομα αυτά που έχουν πάει στο Συμβούλιο της Επικρατείας είτε στα Διοικητικά Δικαστήρια και τους έχουν δικαιώσει εμείς δεν θα τους ταλαιπωρήσουμε -ειδικά αυτούς που ήταν στα Διοικητικά Δικαστήρια- κάνοντας προσφυγή εναντίον αυτής της απόφασης και πάμε για διορισμό άμεσα που τον δικαιούνται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να επιμείνουμε στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ο οποίος έχει και το τεκμήριο της αξιοπιστίας. Εσείς λέτε ότι σε λίγες ώρες δεν μπορεί να κριθεί ένας εκπαιδευτικός από την άλλη είναι ο μόνος αδιάβλητος θεσμός στη χώρα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι το είπατε στην ερώτηση σας, είναι όντως αδιάβλητος, δεν το αμφισβητούμε. Πάντα όμως με το αδιάβλητο πρέπει ως εκπαιδευτικοί και ως Πολιτεία για να θέτουμε στο τραπέζι το εξής: ναι είναι αδιάβλητο, είναι όμως και αξιόπιστο γι αυτό που θέλει να μετρήσει; Γιατί ξέρετε, πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί σε όλον τον κόσμο λένε ότι στο αποτέλεσμα του διαγωνισμού μετράει το αποτέλεσμα του Διαγωνισμού. Διότι υπάρχουν σε όλον τον κόσμο πολλές τεχνικές διαγωνισμών που το μόνο που καταφέρνουν είναι να επιβεβαιώσουν αυτές τις τεχνικές διαγωνισμών. Αλλά εμείς, δεν θέλουμε ανθρώπους που περνάνε διαγωνισμούς, τελεία και παύλα. Εμείς θέλουμε ένα προφίλ εκπαιδευτικού. Και το προφίλ του εκπαιδευτικού δεν διασφαλίζεται με το αν πήρε 9,3 ή 9,4, και κερδίζει αυτός που πήρε 9,4 και όχι αυτός που πήρε 9,3 σε έναν διαγωνισμό αδιάβλητο -επιμένω- αλλά όχι αξιόπιστο όπως το έχουμε και με τις Πανελλήνιες εξετάσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η κριτική που επίσης ασκείται είναι για τις συγχωνεύσεις ΤΕΙ με Πανεπιστημιακά Τμήματα. Γίνονται φοιτητές ΑΕΙ, σπουδαστές των ΤΕΙ οι οποίοι μπορεί να πέρασαν πολλές φορές και με βαθμούς κάτω από τη βάση, τα ξέρετε αυτά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι λίγο χτύπημα κάτω από τη μέση αυτό όπως καταλαβαίνετε και θα σας πω και γιατί. Πρώτον, δεν γίνεται κανείς αυτόματα φοιτητής του Πανεπιστημίου αλλά την Τρίτη που είχαμε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων τις 5 Πρυτανείες, Θεσσαλία, ΤΕΙ Στερεάς, ΤΕΙ Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών και Γεωπονικό, είχαμε είτε ομόφωνες αποφάσεις των Συγκλήτων είτε αποφάσεις με τεράστια πλειοψηφία που είναι καταρχάς υπέρ του εγχειρήματος. Αυτό να το κατοχυρώσουμε. Τώρα, για την κάθε περίπτωση, έχουμε ένα συγκεκριμένο τρόπο με τον οποίο θα ενταχτούν οι φοιτητές. Το βασικό είναι το εξής: Όλοι οι φοιτητές που έχουν μπει σε ΤΕΙ, θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους ως φοιτητές των ΤΕΙ. Και όταν φτάσουν στο τέλος, ανάλογα με το τι απόφαση παίρνει το κάθε τμήμα, θα έχουν τη δυνατότητα νέων εξετάσεων ή αυτόματης ένταξης κτλ. Άρα είναι ένα πράγμα που θα το δει το κάθε Πανεπιστήμιο ξεχωριστά, κάτι που το ήθελε το κάθε Πανεπιστήμιο και είναι ένα πράγμα που το κάθε Πανεπιστήμιο έχει και την τεράστια συναίνεση των Συγκλήτων και των πρυτανικών αρχών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το απόγευμα βλέπετε την Επιτροπή της Εκκλησίας. Θα έχουμε νόμο για τη Συμφωνία Τσίπρα Ιερώνυμου;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, όπως γνωρίζετε για τη Συμφωνία του Πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο είναι ένα πλαίσιο Συμφωνίας και η εντολή που έχουμε είναι να δούμε τώρα το περιεχόμενο και τις λεπτομέρειες αυτού του πλαισίου. Σήμερα είναι μία συνεδρίαση της Επιτροπής που έχει ορίσει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, μετά την απόφαση της Ιεραρχίας. Αρχίζουμε την πρώτη μας επαφή θεσμικά μ’ αυτήν την επιτροπή, θα τους παρουσιάσουμε τη δική μας στρατηγική και τις δικές μας σκέψεις σχετικά με το τι θα έχει αυτό το νομοσχέδιο, ελπίζω να ακούσουμε τα δικά τους σχόλια και τις δικές τους προτάσεις, ώστε σε ελάχιστες μέρες να τους στείλουμε το γραπτό κείμενο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα λέτε ότι θα γίνει νόμος σύντομα;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο στόχος της Κυβέρνησης -άλλωστε το έχει δηλώσει και ο Πρωθυπουργός- είναι ότι εμείς θέλουμε να προχωρήσουμε με αυτό το τρίπτυχο του εξορθολογισμού των σχέσεων Κράτους Εκκλησίας, της διασφάλισης της μισθοδοσία των κληρικών και του νοικοκυρέματος των οικονομικών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σκέπτεστε να μοριοδοτήσετε παραπάνω τρίτεκνους και πολύτεκνους και γιατί δεν βλέπετε τους πολύτεκνους;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα είμαι απολύτως ειλικρινής. Εμείς δίνουμε μία μοριοδότηση για κάθε παιδί. Άρα, αν είσαι πολύτεκνος έχεις μεγαλύτερη μοριοδότηση. Για να είμαι απολύτως ειλικρινής, δεν θεωρούμε ότι είναι κριτήριο ενός επαρκούς και καλού εκπαιδευτικού το γεγονός ότι είναι πολύτεκνος. Την πολυτεκνία την έχουμε ενισχύσει πολλαπλά μέσα από τις πρωτοβουλίες άλλων υπουργείων. Ειδικά το Υπουργείο Εργασίας έχει ένα σύνολο τέτοιων διευθετήσεων. Βεβαίως καταλαβαίνουμε το βάρος που έχει ένας πολύτεκνος και βεβαίως με αυτόν τον τρόπο της μοριοδότησης του κάθε παιδιού ευνοούνται. Και ξέρετε, όλες οι μελέτες σε όλον τον κόσμο δείχνουν ότι το πρόβλημα το δημογραφικό λύνεται με το να μπορέσει ο μέσος όρος παιδιών ανά οικογένεια να ξεπεράσει τα δύο, να γίνει 2.1. Άρα σε πολλές οικογένειες που έχουν ένα παιδί θα πρέπει να τους παρασχεθούν εκείνα τα κοινωνικά ευεργετήματα που να μπορούν να προχωρήσουν και στην απόφαση να αποκτήσουν και ένα δεύτερο παιδί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πατέρας έχει γιο με αναπηρία 67%. Γιατί εξαιρούνται τα παιδιά με αναπηρία 67% στα ΑΕΙ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι ένα άλλο θέμα τώρα, είναι για το θέμα της εισαγωγής στα ΑΕΙ. Ξέρετε ότι τα παιδιά αυτά εξετάζονται προφορικά, τώρα το θέμα αν είναι 65 ή 67% δεν γνωρίζω ακριβώς, υπόσχομαι να το δω και αν υπάρχει μια λύση να την προχωρήσουμε.