09-01-17 Μικροκομματικά παιχνίδια με την Ειδική Αγωγή
Μετά έξι ολόκληρα χρόνια μνημονιακής στασιμότητας, αδιαφορίας και απαξίωσης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, οι όψιμες ανησυχίες και καταγγελίες κάποιων συνδικαλιστών για τη στελέχωση της Ειδικής Αγωγής σαφώς και έχουν μικροκομματικές «γαλάζιες» επιδιώξεις. Οι επιλογές της σημερινής κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας για την προτεραιότητα στην Ειδική Αγωγή επαληθεύονται από τα κάτωθι στοιχεία:
-
35 ιδρύσεις νέων Ειδικών Σχολείων και Λυκειακών Τάξεων και 538 νέων Τμημάτων Ένταξης, για το σχολικό έτος 2016-17.
- Νέες ιδρύσεις Ειδικών Σχολείων αναμένονται για το σχολικό έτος 2017-18, που για πρώτη φορά θα γίνουν μέσω της διαδικασίας των σχολικών μεταβολών
- Πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρώτα στην Ειδική Αγωγή και μετά στη γενική εκπαίδευση, για το σχολικό έτος 2016-17, όπως προβλέπεται αλλά ουδέποτε είχε υλοποιηθεί.
- Προσλήψεις αναπληρωτών Εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού, με σημαντικά αυξημένο αριθμό σε σχέση με όλες τις προηγούμενες χρονιές. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί 9.318 προσλήψεις στην ΕΑΕ για όλες τις ειδικότητες κατά το τρέχον έτος, έναντι 8.600 κατά το σχολικό έτος 2015-16 και 6.308 κατά το σχολικό έτος 2014-15.
- Ειδικά για την υποστήριξη των ΚΕΔΔΥ και των σχολείων γενικής εκπαίδευσης, για πρώτη φορά προσλήφθηκαν 100 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για την κάλυψη κενών στα ΚΕΔΔΥ και 648 αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού για την κάλυψη των κενών στα ΚΕΔΔΥ και στις ΕΔΕΑΥ, για το σχολικό έτος 2016-17.
Παρατίθενται αναλυτικά τα στοιχεία των προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση για το τρέχον έτος:
ΣΜΕΑΕ & ΤΕ | Παράλληλη Στήριξη & Υποστήριξη μαθητών στο γενικό Σχολείο | ΚΕΔΔΥ & ΕΔΕΑΥ | ΣΥΝΟΛΟ | |
Εκπαιδευτικοί Α/θμια | 2.032 | 1.915 | 55 | 4.002 |
Εκπαιδευτικοί Β/θμια | 1.810 | 400 | 45 | 2.255 |
ΕΕΠ - ΕΒΠ | 1.582 | 833 | 646 | 3.061 |
ΣΥΝΟΛΟ | 5.471 | 3.152 | 746 | 9.318 |
Τα ανωτέρω αδιαμφισβήτητα στοιχεία καταδεικνύουν την «αξιοπιστία» ανακοινώσεων οι οποίες επικαλούνται «αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας», ώστε να ενδυθούν την απαραίτητη «εγκυρότητα», τη στιγμή μάλιστα που δεν έχουν ζητηθεί τα κενά της Ειδικής Αγωγής από την υπηρεσία αλλά μόνο τα κενά της Γενικής Εκπαίδευσης.
Η Εκπαίδευση, και ιδιαίτερα η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, δεν μπορεί να αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης με επιλεκτική χρήση στοιχείων και αναληθείς αναφορές με στόχο τη μεγέθυνση των προβλημάτων. Οι παραποιήσεις αυτές εκθέτουν τους παραγωγούς των γιατί είναι διακριτή η πρόθεση πολιτικών επιδιώξεων.