30-05-16 Αποτίμηση του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα Κοινωνία και Σχολείο: μία σχέση υπό διαπραγμάτευση
Ολοκληρώθηκαν, σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα και εξαιρετικά μεγάλη συμμετοχή, την Κυριακή 15 Μαΐου, στο Λιμάνι Χερσονήσου, οι εργασίες του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου: Κοινωνία και Σχολείο: Μια σχέση υπό διαπραγμάτευση, που διοργάνωσε, για πρώτη φορά, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου και του Δήμου Χερσονήσου. Το συνέδριο, που είχε τεθεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, είχε σκοπό τη διατύπωση καινοτόμων προτάσεων για τη βελτιστοποίηση της σχέσης σχολείου και κοινωνίας, ώστε το σχολείο να ανταποκρίνεται στις πολύπλευρες ανάγκες του εκπαιδευομένου, στη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα.
Πραγματοποιήθηκε, από Παρασκευή 13 μέχρι και Κυριακή 15 Μαΐου, με πρωτόγνωρο και υποδειγματικό οργανωτικά τρόπο, στους χώρους του 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου Λιμένος Χερσονήσου. Εμφανής και αξιέπαινος ήταν ο άρτιος σχεδιασμός και προγραμματισμός των συνεδριακών δράσεων εκ μέρους της διοργανωτών, ο εμπνευσμένος συντονισμός του συλλόγου Διδασκόντων και των Διευθυντών των δύο Δημοτικών Σχολείων, που φιλοξένησαν στους χώρους τους το συνέδριο καθώς και η φιλόπονη προσπάθεια δεκάδων εκπαιδευτικών που στελέχωσαν τη γραμματεία και υποστήριξαν με κάθε δυνατό τρόπο τις εργασίες του.
Το Πανελλήνιο Συνέδριο, που φιλοξένησε κεντρικούς ομιλητές εγνωσμένου επιστημονικού κύρους, εισηγητές/εμψυχωτές με διακεκριμένο επιστημονικό έργο, συμπεριέλαβε αξιοσημείωτο αριθμό ερευνητικών και θεωρητικών προσεγγίσεων και προτάσεων. Η παρουσία τους έγινε σε περισσότερες από 30 κεντρικές και παράλληλες συνεδρίες και 16 εργαστήρια και ανέδειξε με βέλτιστο επιστημονικά τρόπο, προσελκύοντας, παράλληλα, στο μέγιστο βαθμό το ενδιαφέρον των εκατοντάδων συνέδρων, τα επιθυμητά χαρακτηριστικά του ανοικτού προς την κοινωνία σχολείο, καθώς και «δρόμους» ανάπτυξής τους, με την κινητοποίηση όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Καινοτόμα οργανωτικά χαρακτηριστικά του συνεδρίου, όπως:
ü η διεξαγωγή πολυεπίπεδων προσυνεδριακών δράσεων, με γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς φορείς, εκπροσώπους τοπικής αυτοδιοίκησης και άτυπης εκπαίδευσης, με σκοπό την ανάπτυξη γόνιμου διαλόγου στη σχολική κοινότητα και στην κοινωνία και την ενεργοποίησή της για την ανάληψη πρωτοβουλιών ως προς την αποτελεσματική αντιμετώπιση επίμαχων προβλημάτων και παθογενειών της εκπαιδευτικής πραγματικότητας,
ü η σύνθεση, παρουσίαση και συζήτηση των συμπερασμάτων τους στην ολομέλεια του συνεδρίου από τους συντονιστές τους - στελέχη της εκπαίδευσης - με σκοπό την καταγραφή «της φωνής» όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και της συμπερίληψής της στα συμπεράσματα του συνεδρίου,
ü η ενεργή συμμετοχή της μαθητικής κοινότητας στον προσυνεδριακό διάλογο, με την επιλογή ποικίλων εκφραστικών μέσων για τη σύνθεση ατομικών «απαντήσεων» σε ερωτήματα/ζητήματα του συνεδρίου,
ü η επιλογή σχολικών χώρων για τη διεξαγωγή των συνεδριακών δράσεων, παρά τα πρόσθετα οργανωτικά βάρη, και ως εκ τούτου η ουσιαστική και εξαιρετικά ωφέλιμη για τους σκοπούς του συνεδρίου, δημιουργική εμπλοκή της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, σε ένα έργο από την εκπαίδευση για την εκπαίδευση,
ü το καινοτόμο, σε πανελλήνιο επίπεδο, οργανωτικό και επιστημονικό «άνοιγμα» της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης, με την αξιοποίηση του στελεχιακού και εκπαιδευτικού δυναμικού της και τη διάνοιξη ουσιαστικών δρόμων συνεργασίας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, για την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας,
ü η αισθητή παρουσία της Τέχνης και του Πολιτισμού σε όλη τη διάρκεια του συνεδρίου, με την εξαιρετικά ποιοτική παρουσία θεατρικών και μουσικών δρώμενων από ομάδες μαθητών του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Ηρακλείου, του Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου, του Εσπερινού Λυκείου Ηρακλείου, του 11ου ΓΕΛ Ηρακλείου, που μεταφέροντας αυθεντικά μηνύματα αλληλεγγύης και πολύπλευρης παιδείας, μάγεψαν το κοινό,
προσέδωσαν στη διοργάνωση το χαρακτήρα ενός ξεχωριστού εκπαιδευτικού και κοινωνικού συμβάντος, σε τοπικό και πανελλήνιο επίπεδο, με ουσιαστικό νόημα και συμβολή στην επαγγελματική ανάπτυξη των συνέδρων και τεκμηριωμένο μεταρρυθμιστικό λόγο.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής της ΠΔΕ Κρήτης, εκφράζοντας το βαθύ αίσθημα ικανοποίησης της οργανωτικής επιτροπής, ευχαριστεί θερμά όλους όσοι από το ρόλο τους (οργανωτική & επιστημονική επιτροπή, επιτροπή κριτών, γραμματεία συνεδρίου) συνέβαλαν τα μέγιστα στην ευόδωση των σκοπών του συνεδρίου. Ιδιαίτερες ευχαριστίες ανήκουν στους άμεσους συνεργάτες του, Προϊσταμένους Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, στα στελέχη της εκπαίδευσης και στο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό της ΠΔΕ Κρήτης που συμμετείχε στη διοργάνωση του συνεδρίου και με τη φιλοπονία, το υψηλό επιστημονικό δυναμικό και τον επαγγελματισμό του, προσέδωσε ποιότητα και ασυνήθιστο «ήθος» στη διεξαγωγή του.
Τέλος, ξεχωριστές ευχαριστίες απευθύνονται, επίσης, στους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης: στην Περιφέρεια Κρήτης και στους: κ. Αρναουτάκη Στ., Περιφερειάρχη Κρήτης, κ. Κουκιαδάκη Ευρ., Αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου, κ. Σημανδηράκη Π., Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Απασχόλησης, στο Δήμο Χερσονήσου και στους: κ. Μαστοράκη Ι., Δήμαρχο, κ. Μουντράκη Ευθ., Αντιδήμαρχο Τουρισμού και Απασχόλησης, κ. Τσαντηράκη Κ., Εντεταλμένο Σύμβουλο Παιδείας, κ. Παρλαμά Κ., Πρόεδρο Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπ/σης.
Ευελπιστούμε ότι η επιτυχής διεξαγωγή του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου της ΠΔΕ Κρήτης, θα αποτελέσει αφετηρία για την καθιέρωση ανάλογων πρωτοβουλιών, που συνεισφέρουν στην ενδυνάμωση της εκπαίδευσης και των δεσμών της με την κοινωνία.
Εκ μέρους της οργανωτικής επιτροπής
|