ekpaideftikos2

28-03-17 Διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ

Με αφορμή ανησυχίες και αντιδράσεις σχετικές με τη διάταξη που αφορά στις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας ενημερώνει ότι η προτεινόμενη ρύθμιση σκοπεύει στη διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ για τα επόμενα 2 σχολικά έτη. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνει και δεν έρχεται σε αντίθεση με τον προγραμματισμό της κυβέρνησης που αφορά την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση.

Για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση η τροπολογία προβλέπει την έκδοση ΥΑ για τον καθορισμό κριτηρίων πρόσληψης, όπως προβλεπόταν και στο ν.4186/2013. Σε αντίθεση με τον προαναφερόμενο νόμο η συγκεκριμένη εξουσιοδότηση ορίζει το σαφές νομοθετικό πλαίσιο που θα κινηθεί η ΥΑ και είναι αυτό του πρόσφατα ψηφισθέντος ν.4415/2016.

Ειδικά για τους απόφοιτους του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, με κατεύθυνση την εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι σε καμία περίπτωση δεν υποβαθμίζεται το πτυχίο τους και αναγνωρίζει το ρόλο και τη συμβολή τους στη λειτουργία των δομών ΕΑΕ, όπως και των αναπληρωτών όλων των κλάδων και παράλληλα οφείλει να λαμβάνει υπόψη τις αυξημένες λειτουργικές ανάγκες για την κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών. Οι 2.300 αναπληρωτές απόφοιτοι των παραπάνω τμημάτων δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (4.888 αναπληρωτές κλάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προσλήφθηκαν φέτος συνολικά στην ΕΑΕ, εκ των οποίων οι 635 προέρχονται από τους πίνακες της γενικής εκπαίδευσης).

Είναι η πρώτη φορά που γίνεται τόσο μεγάλος αριθμός προσλήψεων σε όλες τις δομές ΕΑΕ και αυτό αποδεικνύει το έμπρακτο ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Μετά από 8 ολόκληρα χρόνια, ιδρύσαμε 531 Τμήματα Ένταξης στα γενικά σχολεία και 3 Ειδικά Νηπιαγωγεία, 9 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, 5 Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και 9 Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια. Ακόμα ιδρύσαμε 12 Λυκειακές Τάξεις στα υπάρχοντα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια. Αυτό δημιούργησε επιπλέον ανάγκες σε προσωπικό. Για να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες, κατά το τρέχον σχολικό έτος, πραγματοποιήθηκαν προσλήψεις άνω των 10.700 αναπληρωτών όλων των κλάδων. Οι αντίστοιχες προσλήψεις στην ΕΑΕ τα προηγούμενα χρόνια ήταν 6.308 το 2014-15 και 8.623 το 2015-16.

Το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να λάβει υπόψη τους τις παρατηρήσεις όλων των εμπλεκομένων φορέων, θα αναρτήσει σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο της ΥΑ για τον καθορισμό κριτηρίων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην ΕΑΕ, αμέσως μετά την ψήφιση της τροπολογίας.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top