08 k 400

 

22-03-18 Η συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στο ραδιόφωνο του ALPHA

«Ο σκοταδισμός, όπως βλέπετε, έχει πολλές κοινωνικές και πολιτικές εκφράσεις. Αντικειμενικός στόχος όλων αυτών είναι να αποτρέψουν την κυβέρνηση να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις θεμάτων τα οποία εμπεριέχουν μία παθογένεια και από τα οποία υποφέρουμε τόσα χρόνια. Αυτό ακριβώς κάνουμε στο Υπουργείο Παιδείας. Δεν υπάρχει περίπτωση να σταματήσουμε επειδή διάφοροι θέλουν να συνεχίσουν τα πράγματα ως έχουν. Και δεν εννοώ μόνο ως προς τα Θρησκευτικά. Είναι ένα γενικότερο πρόβλημα, όπως καλύτερα από μένα γνωρίζετε, και αλίμονο αν η Κυβέρνηση υπέκυπτε σ’ αυτού του είδους τις απειλές και τους εκβιασμούς», ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 989 και στους δημοσιογράφους Δήμο Βερύκιο και Σπύρο Λάμπρου.

Για τον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας τόσο συνολικά όσο και ειδικά στο μάθημα των Θρησκευτικών ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Οι ρυθμίσεις που κάνουμε εκσυγχρονίζουν και ενισχύουν το μάθημα των Θρησκευτικών. Πολλά παιδιά δεν παίρνουν στα σοβαρά διάφορα μαθήματα, ανάμεσα στα οποία είναι και τα Θρησκευτικά. Εμείς λέμε, λοιπόν, ότι τα παιδιά θα πρέπει να παίρνουν στα σοβαρά όλα τα μαθήματα. Και για να τα παίρνουν στα σοβαρά, πρέπει να τους ‘μιλάνε’ αυτά τα μαθήματα. Τα πράγματα έχουν εξελιχθεί και ως προς το διδακτικό μέρος και ως προς το περιεχόμενο. Όταν, λοιπόν, η εκπαίδευση επιβάλλει να εκσυγχρονίσεις τέτοιου τύπου μαθήματα όπως είναι η Γλώσσα και η Ιστορία, γιατί όχι και τα Θρησκευτικά; Αυτό ακριβώς κάνουμε και θα κάνουμε. Ο επιστημονικός διάλογος γίνεται σε όλη την Ευρώπη, δεν γίνεται μόνο στη χώρα μας. Είδατε τι είπε ο Αρχιεπίσκοπος χθες. Είπε ότι ο διάλογος συνεχίζεται. Ο διάλογος συνεχίζεται και με τις διαφορές. Δε σημαίνει ότι στον διάλογο συμφωνεί κανείς σε όλα. Υπάρχουν, όμως, κανάλια επικοινωνίας και αποσαφηνίσεων».

Κληθείς να σχολιάσει δηλώσεις βουλευτών των ΑΝΕΛ, ο Υπουργός είπε: «Νομίζουμε ότι είναι δείγματα θετικής διάστασης της Δημοκρατίας το να εκφράζει ο καθένας τις απόψεις του με ειλικρίνεια».

Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι η απόφαση του ΣτΕ αφορά την Υπουργική Απόφαση για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών τη χρονιά που πέρασε και συμπλήρωσε: «Όταν υπάρχει αλλαγή σε ένα μάθημα, την αλλαγή αυτή την κάνεις με μία μετάβαση, αποτιμώντας τη μετάβαση αυτή ώστε τα αρνητικά στοιχεία να μην εμφανιστούν στα νέα βιβλία και στα νέα προγράμματα σπουδών. Πάντα αξιολογείς τι έγινε την χρονιά που πέρασε. Η απόφαση η οποία κρίνεται στο ΣτΕ έχει σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά. Στο μεταξύ έχουμε προχωρήσει σ’ αυτές τις παιδαγωγικά υποχρεωτικές αλλαγές, άρα δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο ως προς τη διδασκαλία στη διάρκεια αυτής της σχολικής χρονιάς. Ο πυρήνας όλης αυτής της διαδικασίας είναι ο πυρήνας της προβληματικής που είχε αποφασιστεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ως προς τον εκσυγχρονισμό του συγκεκριμένου μαθήματος. Και δεν είναι μόνο αυτό το μάθημα. Προχωράμε στον εκσυγχρονισμό και πολλών άλλων μαθημάτων. Γνωρίζετε –για παράδειγμα- ότι η παπαγαλία σκοτώνει την Ιστορία. Η δέσμη προτάσεων που κάνουμε είναι σε αυτή την κατεύθυνση, αλλά υπάρχουν τρομερές αντιστάσεις, απίστευτα πολλές αντιστάσεις, από τους γονείς, από πολλούς καθηγητές, από όλο το κύκλωμα της παραπαιδείας. Διότι η παπαγαλία σου δίνει μία πολύ αποτελεσματική μέθοδο επιτυχίας ή αποτυχίας. Λες, ‘δεν διάβασες αρκετά, άρα κόπηκες’ και όχι αν κατάλαβες την Ιστορία. Αυτό αφορά ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό. Το ζητούμενο είναι σιγά σιγά όλη η κοινωνία να αλλάζει νοοτροπία. Ένα πράγμα που είναι όντως αδιάβλητο, όπως είναι οι Πανελλήνιες Εξετάσεις, δεν είναι επιστημονικά και παιδαγωγικά αξιόπιστο. Τα παιδιά πολλές φορές εισάγονται σε σχολή της 38η επιλογής τους. Δεν κατάλαβα γιατί θα πρέπει να διαβάζεις όλη τη χρονιά και για λίγα μόρια να μην μπορείς να πας εκεί που θέλεις και να τρέχεις σε εντελώς διαφορετικούς κλάδους. Αυτό προσπαθούμε σιγά σιγά να αλλάξουμε».

Τέλος, σε ερώτηση για την πορεία εργασιών της Κοινής Επιτροπή Ελλάδας - Αλβανίας για τη μελέτη των σχολικών εγχειριδίων, ο Υπουργός απάντησε: «Ενόψει της αρχής των συζητήσεων της Αλβανίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, υπάρχει ένα πρωτόκολλο συνεργασίας για να ιδωθούν διάφορα ζητήματα που έχουν σχέση με τα βιβλία. Αυτή είναι μία ομάδα εργασίας που εργάζεται εδώ και δυο χρόνια και νομίζουμε ότι τα πράγματα πάνε εντυπωσιακά καλά».

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top