07-06-18 Ομιλία του Υφυπουργού Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκη στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση του Ν/Σ του ΥΠΠΕΘ «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»
Ο Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης στην παρέμβασή του, αναφέρθηκε στη βασική φιλοσοφία των δομών που είναι η αντικατάσταση των μονοπρόσωπων «δομών» με συλλογικές, με συνεργασία μεταξύ των συμμετεχόντων σε αυτές και λογοδοσία, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεών τους
Τόνισε ότι αυτές αποσκοπούν στην ενίσχυση της ικανότητας των εκπαιδευτικών να διαχειρίζονται οι ίδιοι τα ζητήματα που ανακύπτουν στη σχολική μονάδα.
Τόνισε ότι με το νομοσχέδιο δεν καταργείται καμία από τις δράσεις που υλοποιούνταν από τις προηγούμενες δομές αλλά αντιθέτως αυτές εμπλουτίζονται.
Υποστήριξε την πρόβλεψη ορίου θητειών, διότι τα στελέχη δεν μπορεί να είναι ισόβια, αλλά θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα και σε νέους ανθρώπους να αναλάβουν θέσεις ευθύνης, ενώ ως προς τη μοριοδότηση των κριτηρίων για την κατάληψη των θέσεων αυτών και τη βαρύτητα του καθενός εξασφαλίζεται η ισορροπία που απαιτείται και εξέφρασε την αποδοκιμασία του σε όσους δυσανασχετούν στην προοπτική να επιστρέψουν στο φυσικό χώρο κάθε εκπαιδευτικού, τη σχολική τάξη.
Χαρακτήρισε γενναία την απόφαση της σημερινής πολιτικής ηγεσίας να εφαρμόσει αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής όλων των στελεχών εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, οι οποίοι ως τώρα επιλέγονταν απευθείας από τον εκάστοτε Υπουργό και προκάλεσε την αντιπολίτευση να δείξει την ίδια γενναιότητα και να αποδεχθεί την πρωτοβουλία να δίνεται η δυνατότητα και σε υφιστάμενους να εκφράζουν θεσμοθετημένα την κρίση τους μετέχοντας στη διαδικασία αξιολόγησης των προϊσταμένων τους.
Επαίνεσε την κατάργηση του Π.Δ. 152/2013 και την τιμωρητικού χαρακτήρα ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που υποβάθμιζε τόσο το έργο των εκπαιδευτικών όσο και το ίδιο το δημόσιο σχολείο, πράγμα που ικανοποιεί το αίτημα των εκπαιδευτικών και εξασφαλίζει μια αίσθηση ελευθερίας και δικαίου για τον εκπαιδευτικό κόσμο που γνωρίζει ότι τα λάθη του παρελθόντος δεν πρέπει να επαναληφθούν.