tzoufi3 550 400

17-01-19 Τοποθέτηση Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στην Ολομέλεια της Βουλής

«Σήμερα νομοθετούμε με επιβεβαιωμένη την εμπιστοσύνη της Βουλής στην κυβέρνησή μας, επομένως συνεχίζουμε στην ολοκλήρωση του κυβερνητικού έργου με παρεμβάσεις υπέρ της κοινωνικής πλειοψηφίας και με προοδευτικές θεσμικές τομές, όπως η σημερινή», δήλωσε από το βήμα της Βουλής η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη.

Μιλώντας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η Υφυπουργός τόνισε ότι «μετά από 10 χρόνια υποστελέχωσης, υποχρηματοδότησης και διοικητικών πειραματισμών, καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την αντιστροφή της κατάστασης, την σταθεροποίηση και την ενδυνάμωσή της, με στόχο να μπορεί να σταθεί στον ενιαίο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό χώρο που αλλάζει ραγδαία και με ορμή».

Η κ. Τζούφη ανέλυσε την προωθούμενη αρχιτεκτονική του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, σημειώνοντας ότι προβλέπει συνέργειες σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, συντονισμό, εμπλοκή των τοπικών κοινωνιών, δράσεις εξωστρέφειας, δημιουργία νέων Τμημάτων και συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και ΤΕΙ ανά Περιφέρεια, ώστε να συγκροτηθούν πολυδύναμα Ιδρύματα που θα αναπτύξουν κομβικό εκπαιδευτικό και ερευνητικό ρόλο. Πρόσθεσε δε ότι οι διαδικασίες αυτές γίνονται μετά από μακρά διαβούλευση με τα κόμματα, τους φορείς, τις ηγεσίες των μεγάλων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και την ενεργό εμπλοκή των τοπικών κοινωνιών.

Η Υφυπουργός στηλίτευσε τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, λέγοντας ότι «αντιμετωπίζει τα πανεπιστήμια μας, είτε ως κέντρα ανομίας και διακίνησης ναρκωτικών, είτε δεν έχουν θέση στον παγκόσμιο χάρτη, προσπαθώντας να λειάνουν του έδαφος για την έλευση των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Αυτό δεν πρόκειται να γίνει», δήλωσε εμφατικά και συνέχισε: «Η ελληνική κοινωνία είναι μαζί μας, εμπιστεύεται διαχρονικά το δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο και παρά τα προβλήματά του, επενδύει στην εισαγωγή των παιδιών της σε αυτά».

Προς επίρρωσιν τούτου, η κ, Τζούφη παρέθεσε στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία, «στο διάστημα 2011-2016, οι προπτυχιακοί φοιτητές αυξήθηκαν κατά 36.000, οι μεταπτυχιακοί κατά 21.000. ενώ οι υποψήφιοι διδάκτορες κατά 10.000». Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, «βελτιώθηκε σημαντικά το ποσοστό των φοιτητών, όλων των κύκλων σπουδών, που αποφοιτούν επιτυχώς ανά έτος, ενώ ο ευρωπαϊκός σχεδιασμός για επίτευξη υψηλών ποσοστών ολοκλήρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, 40% μέχρι το 2020, ποσοστό που η χώρα μας έχει ήδη επιτύχει».

Αναφερόμενη στο νέο σύστημα προσλήψεων, η Υφυπουργός επεσήμανε ότι «μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας παρουσιάζουμε ένα νέο τριετές σχέδιο διορισμού 15.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, Ειδικού Επιστημονικού και Βοηθητικού Προσωπικού, με στόχο τη σταθεροποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και με ακόμη 600 εκπαιδευτικών που είναι οι επιτυχόντες και μη διορισθέντες από τον ΑΣΕΠ 2008».

Εξήγησε ότι «δίνουμε προτεραιότητα στον πολύπαθο τομέα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, που είχε παραμεληθεί διαχρονικά από την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων». Συμπλήρωσε δε ότι χαρακτηριστικό της επικρατούσας κατάστασης είναι πως «μόλις το 20% των εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και του ΕΒΠ είναι μόνιμοι (ουδέποτε διενεργήθηκε ΑΣΕΠ στην ΕΑΕ: 3.546), ενώ το 80% αναπληρωτές και ωρομίσθιοι».

Όσον αφορά την ΕΑΕ, εξήγησε ότι καταγράφεται «εκθετική αύξηση των παιδιών που αναζητούν αυτές τις υπηρεσίες, κατεξοχήν μέσα στο Δημόσιο Σχολείο. Έτσι, το 2015 είχαμε 60.000 παιδιά και τώρα έχουμε πάνω από 90.000 παιδιά και καταβάλαμε μια πολύ μεγάλη και αγωνιώδη προσπάθεια, να μπορέσουμε να έχουμε εκείνο το επιστημονικό δυναμικό για να τα υποστηρίξουμε».

Όσον αφορά τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, σημείωσε ότι «μοριοδοτούμε κάθε παιδί στην οικογένεια», προσθέτοντας ότι «γνωρίζουμε πως αυτός δεν είναι ο μόνος τρόπος για να λυθεί το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας. Ξέρουμε πολύ καλά», δήλωσε, «ότι πρέπει να βοηθηθεί η και η οικογένεια με ένα ή δύο παιδιά, με βρεφονηπιακούς σταθμούς, με άδειες, με άμεση προσβασιμότητα στην προσχολική αγωγή και τις υπηρεσίες υγείας».

Ιδιαίτερη μνεία έκανε η κ. Τζούφη στα Άτομα με Αναπηρία, σημειώνοντας ότι «κάνουμε αποδεκτό το αίτημα να μοριοδοτείται η αναπηρία πάνω από 50% με έναν συντελεστή ο οποίος θα πολλαπλασιάζεται με το βαθμό λειτουργικής ανικανότητας, ανεξάρτητα από το υποκείμενο νόσημα. Και νομίζω ότι αυτό είναι πάρα πολύ δίκαιο για όλες τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Μοριοδοτούμε ακόμη τους συζύγους ανθρώπων με αναπηρία και επιπλέον, τους γονείς παιδιών με αναπηρία. Θεωρώ λοιπόν ότι είναι μια δίκαιη προσέγγιση», κατέληξε.

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top