Με έκπληξη διαβάσαμε στο εξώφυλλο της κυριακάτικης εφημερίδας Ελεύθερος Τύπος, τον τίτλο "Στα ΑΕΙ με δίδακτρα" καθώς στη συνέχεια και το άρθρο που τον συνόδευε. Σύμφωνα με τη συντάκτρια της εφημερίδας: "Μέχρι και πρόταση για δίδακτρα σε περιζήτητες σχολές, όπως η Ιατρική ή η Νομική, έπεσε στο τραπέζι των συζητήσεων από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για να διευρυνθεί το ποσοστό των φοιτητών στη χώρα και να περιοριστεί το κύμα της μετανάστευσης στο εξωτερικό προς αναζήτηση σπουδών". Αναζητήσαμε στο άρθρο κάποια τεκμηρίωση σε σχέση με τις παραπάνω προτάσεις. Στοιχεία σε σχέση με τις δηλώσεις, ή το πλαίσιο στο οποίο κατατέθηκαν οι παραπάνω προτάσεις, ή έστω κάποια νύξη που να επεξηγεί πως προκύπτουν όλα αυτά. Το μόνο που συναντήσαμε είναι φράσεις τύπου: "Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες", "κάποιοι σχολιάζουν δηκτικά" κ.τ.λ.
Το δημοσίευμα όχι μόνο είναι ανυπόστατο, αλλά στην πραγματικότητα, το υπουργείο κινείται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση. Δηλαδή να σταματήσει τα δίδακτρα στα Μεταπτυχιακά.
Η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σία Αναγνωστοπούλου, έσπευσε την ίδια μέρα να διαψεύσει με κατηγορηματικό τρόπο το δημοσίευμα με δήλωσή της στην καθημερινή ηλεκτρονική εφημερίδα για την παιδεία, esos. (H δήλωση μπορεί να βρεθεί εδώ: http://www.esos.gr/arthra/42264/ypoyrgos-upopto-dimosieyma-peri-didaktron-sta-aei )
Η δήλωση αυτή φαίνεται πως δεν έγινε αντιληπτή από την συντάκτρια, ενώ ταυτόχρονα δεν ήρθε σε επαφή με το γραφείο τύπου της αρμόδιάς υπουργού. Έτσι σε άρθρο της την επόμενη μέρα αναφέρει: "Το υπουργείο Παιδείας, παρά την ευρεία αναπαραγωγή και την αίσθηση που προκάλεσε το ρεπορτάζ, δεν προέβη σε καμία διάψευση ενώ απέφυγε και κάθε άλλη τοποθέτηση περί "προσωπικών απόψεων" όπως συνηθίζει".
Το να παρουσιάζεις ως "ρεπορτάζ" μυθεύματα, φήμες ή ακόμη περισσότερο κατασκευές δεν βλάπτει μόνο τη δημοσιογραφία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση βλάπτει την ίδια την παιδεία.