eidhsh florinano

flor 12 peirama

teliki 2

Σε πειραματικό εργαστήριο μετατράπηκε η αίθουσα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων από τους 17 μαθητές και μαθήτριες των Δημοτικών Σχολείων Αμμοχωρίου και Βαρικού Φλώρινας που προσκλήθηκαν από τον Υπουργό Νίκο Φίλη για να τους συγχαρεί και να επιβραβεύσει την πρωτιά τους στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό με θέμα «Let’s talk about nano» .

Οι μικροί μαθητές αφού δέχθηκαν τα συγχαρητήρια του Υπουργού και του Γ.Γ . του Υπουργείου Γιάννη Παντή, δεν παρέλειψαν να δείξουν τις ικανότητές τους πραγματοποιώντας ένα σχετικό αυτοσχέδιο πείραμα με τη συμμετοχή και του ίδιου του Υπουργού, αφήνοντας μια σταγόνα νερού να πέσει από ένα καλαμάκι σε χαρτί προκειμένου να διαπιστώσουν  αν είναι υδροφοβικό ή υδρόφιλο το υλικό του χαρτιού.

Τα παιδιά ετοίμασαν και παρουσίασαν στον διαγωνισμό ταινία με κεντρικό θέμα τη Νανοτεχνολογία. Πρόκειται για το πρώτο φιλμ της κοινότητας μάθησης «Florinano», που δημιουργήθηκε στη Φλώρινα το 2012, και έχει στόχο την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της Nανοτεχνολογίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση και την οποία συγκροτούν μαθητές δημοτικών σχολείων, δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, φοιτητές και ερευνητές της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Στην ταινία με τίτλο «Florinano» οι μαθητές περιγράφουν το φυσικό φαινόμενο που σχετίζεται με την υπερ-υδροφοβικότητα των φύλλων του λωτού, γνωστό ως το «φαινόμενο του λωτού». Παράλληλα παρουσιάζονται εφαρμογές της Nανοτεχνολογίας, όπως είναι τα υπερ-υδροφοβικά ξύλα και υφάσματα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν και οι αφηγήσεις των μεταπτυχιακών φοιτητών, οι οποίοι όπως είπαν, αποκόμισαν οφέλη από τη συμμετοχή τους στην κοινότητα και την επαφή τους με τους μαθητές η οποία λειτούργησε ως πρακτική άσκηση για τους ίδιους.

Οι εκπαιδευτικοί που συνόδευαν τα παιδιά αναφέρθηκαν στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά την υλοποίηση του εγχειρήματος λόγω της έλλειψης υποδομών και μέσων.

Ο Υπουργός που μίλησε με τα παιδιά και τους συνοδούς καθηγητές  δεσμεύτηκε ότι στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που υπάρχουν σήμερα,  το Υπουργείο θα προσπαθήσει να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις που υπάρχουν ώστε να συνεχίσουν ανάλογες δράσεις.

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Γιάννης  Παντής  τόνισε  ότι η συνεργασία του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με τα δημοτικά σχολεία της Φλώρινας είναι μια δραστηριότητα που μας δείχνει το δρόμο  συνεργασίας μεταξύ Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μιας συνεργασίας  που είναι αναγκαία για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών  καινοτομιών, που τόσο έχει ανάγκη το εκπαιδευτικό σύστημα. Οι κοινότητες  μάθησης  εντάσσονται στο πλαίσιο των καλών πρακτικών που στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top