filis olme doe

15-04-16 Διάλογος για όλα Νίκου Φίλη και εκπαιδευτικών

Με τις διοικήσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ καθώς και με αναπληρωτές, που συμμετείχαν στη σημερινή κινητοποίηση εναντίον του σχεδίου διάταξης που αφορά στις προσλήψεις αναπληρωτών για τη σχολική χρονιά 2016-2017, συζήτησε ο Υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης .

Στη συζήτηση που είχε διάρκεια πάνω από δύο ώρες, δεν έλειψε η ένταση που τελικά οδήγησε στη διακοπή της συνάντησης λόγω αντεγκλήσεων μεταξύ ομάδων εκπαιδευτικών με αλληλοσυγκρουόμενα αιτήματα.

Σχολιάζοντας, αργότερα αυτή την κατάσταση ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε, ότι: « Είναι κατανοητό και απολύτως σεβαστό το κοινωνικό και προσωπικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει μια μεγάλη ομάδα αναπληρωτών, όμως, πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια να μην υπάρξει εμφύλιος μεταξύ των εκπαιδευτικών”.

Στη διάρκεια της συζήτησης ο Νίκος Φίλης είπε:

Το σχέδιο μεταβατικής –ισχύος ενός έτους –διάταξης, έχει δοθεί εδώ και μέρες στην ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ, προκειμένου, να διατυπώσουν τις απόψεις τους.

Σήμερα, οι Oμοσπονδίες δήλωσαν ότι διαφωνούν με το σχέδιο αυτό. Από την πλευρά της ΟΛΜΕ κατατέθηκε γνωμοδότηση του νομικού της συμβούλου με το πρώτο κομμάτι της οποίας (αξιολόγηση των αποφάσεων του ΣτΕ) συμφωνεί και το Υπουργείο, όχι, όμως, με τις προτάσεις της οι οποίες έρχονται σε μεγάλη αντίφαση με την παραπάνω αξιολόγηση.

Ο Υπουργός Παιδείας, τόνισε, ότι, με τη συζητούμενη διάταξη το Υπουργείο συμμορφώνεται με την τελεσίδικη απόφαση της ολομέλειας του ΣΤΕ ( με ψήφους 29-0) και με άλλες αποφάσεις του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, σύμφωνα με τις οποίες , δικαιώνονται οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ οι οποίοι θα πρέπει να προηγηθούν στην κατάταξη των πινάκων αναπληρωτών. Είπε, επίσης, καταλογίζοντας, τεράστια ευθύνη στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που παρέλειψαν να κάνουν πράξη τη συνταγματική επιταγή, ότι, φέτος, με καθυστέρηση, δηλαδή, 16 ετών για πρώτη φορά οι πίνακες αναπληρωτών θα καταρτισθούν με την ευθύνη του ΑΣΕΠ.

Η απόφαση του ΣΤΕ

Το σχέδιο διάταξης του Υπουργείου, προτείνει λύση συνταγματικά ανεκτή και κατά το δυνατόν κοινωνικά δίκαιη.

Ο Υπουργός δήλωσε ότι πρέπει να υπάρξει άμεση κατάληξη του διαλόγου και νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου, τα σχολεία να λειτουργήσουν ομαλά και χωρίς προβλήματα από την πρώτη μέρα.

Επίσης, τόνισε, ότι, τυχόν μη συμμόρφωση προς την απόφαση του ΣΤΕ εκτός του ότι αντίκειται προς την λειτουργία του κράτους δικαίου θα προκαλούσε απόρριψη των πινάκων των αναπληρωτών από το ανώτατο δικαστήριο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Στο σχέδιο διάταξης προβλέπεται η μοριοδότηση διαφορετικών κριτηρίων όπως η επιτυχία στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, η προϋπηρεσία αναπληρωτών μέχρι 60 μήνες, ακαδημαϊκά κριτήρια (όπως ο βαθμός πτυχίου), κοινωνικά κριτήρια, ενώ, αναζητείται νομικά και η δυνατότητα πρόβλεψης για την προϋπηρεσία των αναπληρωτών σε δυσπρόσιτες περιοχές.

Ο Υπουργός Παιδείας, διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση, μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης και τον προσδιορισμό του δημοσιονομικού κενού, θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς κατά προτεραιότητα, στην παιδεία την υγεία και τις δομές κοινωνικής αλληλεγγύης με στόχο την ανασυγκρότηση του κοινωνικού κράτους.

Ο κ. Φίλης, απαντώντας στις ερωτήσεις είπε ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να αυξήσει το ωράριο των εκπαιδευτικών ούτε να προχωρήσει σε νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολείων

Διευκρίνισε, ότι, η αύξηση του αριθμού των μαθητών από 7 σε 14 στα τμήματα των νηπιαγωγείων στις αστικές περιοχές με ταυτόχρονη μείωση από 7 στους 5 στις απομακρυσμένες, εξυπηρετεί το σχέδιο για την ένταξη και των προνηπίων στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση, επανέφερε χιλιάδες διαθέσιμους εκπαιδευτικούς που είχαν απολυθεί από την κυβέρνηση Σαμαρά επί υπουργίας Κυριάκου Μητσοτάκη και ανέστειλε την εφαρμογή της τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών υπενθύμισε ο Ν. Φίλης. Και πρόσθεσε, ότι, ζητήματα που αφορούν στη δημοκρατική αναδιοργάνωση και μεταρρύθμιση του σχολείου, συζητούνται στο πλαίσιο Εθνικού Διαλόγου καθώς και στις διαδικασίες συνεννόησης με τον ΟΟΣΑ.

Το Υπουργείο Παιδείας, προσβλέπει στο διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς και τα πολιτικά κόμματα για να αντιμετωπιστούν παθογένειες του παρηκμασμένου πελατειακού κράτους, μια από τις οποίες είναι η επί 16 χρόνια άρνηση των κομμάτων που το διαφέντευαν, να συμμορφωθούν προς τη συνταγματική επιταγή που επέβαλλε την κατάρτιση των πινάκων των εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ.

Το σχολείο έμεινε όρθιο τα τελευταία χρόνια χάρη και στην προσφορά χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, το έργο των οποίων αναγνωρίζει το Υπουργείο Παιδείας, διαβεβαίωσε ο Νίκος Φίλης.

Το πρωί, υπήρξε συγκέντρωση αναπληρωτών εκπαιδευτικών με κάποιες μικροεντάσεις, έξω από το Υπουργείο Παιδείας , ενώ, πραγματοποιήθηκε και η εκδήλωση βράβευσης μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό με τίτλο «Κύπρος 1974-2014: Δεν Ξεχνώ, Δημιουργώ, Διεκδικώ».

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top