06 10 16 filis

06-10-16 Ο Νίκος Φίλης για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων

Tο ΥΠ.Π.Ε.Θ. εστιάζει τις προσπάθειές του στην υποβολή εισηγήσεων σε προσεχείς συνεδριάσεις του ΣΑΕΠ, εντός φθινοπώρου, για εξέταση εκκρεμούντων αιτήσεων με αριθμούς πρωτοκόλλου του έτους 2015, σχετικές με περιπτώσεις πρώτης εξέτασης αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων.

Αυτό αναφέρει ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης σε γραπτή του απάντηση στη Βουλή, σημειώνοντας ότι από 1-1-2012 μέχρι 1-3-2015 υπεβλήθησαν 2658 αιτήσεις (αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας).

Ακολουθεί αναλυτικά η απάντηση του Νίκου Φίλη στην ερώτηση του Νικήτα Κακλαμάνη:

Tο ΣΑΕΠ συστάθηκε με το ΠΔ 38/2010 (78 Α) και λειτουργεί σύμφωνα με τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Οι τελευταίες τροποποιήσεις της νομοθεσίας που αφορούν τη συγκρότηση και τη λειτουργία του ΣΑΕΠ είναι οι εξής :

Με την παρ.1 του αρ. 54 του Ν 4386/2016 (ΦΕΚ 83 Α’) προβλέπεται πλέον: «Ένας Σύμβουλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) ως πρόεδρος [του ΣΑΕΠ]. Σε περίπτωση κωλύματος του Προέδρου, αυτόν αναπληρώνει μέρος του Συμβουλίου, το οποίο ορίζεται κατά περίπτωση με εντολή Προέδρου.»

Με την παρ 2 του αρ. 54 προβλέπεται πλέον: «Εισηγητές ορίζονται ενώπιον του Συμβουλίου, εκ των υπαλλήλων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με έγκριση του Γενικού Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, μετά από σχετική εισήγηση του Προϊσταμένου του τμήματος στο οποίο υπάγεται το ΣΑΕΠ. Οι εισηγητές αναπτύσσουν την εισήγησή τους και αποχωρούν»

Οι προθεσμίες εξέτασης αιτήσεων σύμφωνα με το ΠΔ 38/2010 δεν αναιρούν τις προβλέψεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας(άρθρα περί συλλογικών οργάνων). Οποιαδήποτε μεταβολή εκπροσώπου Yπουργείου που συμμετέχει στο ΣΑΕΠ εμποδίζει τη συγκρότησή του μέχρι την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης. Η τροποποίηση της συγκρότησης του ΣΑΕΠ είναι επιβεβλημένη ενέργεια για τη νομότυπη λειτουργία του συλλογικού οργάνου.

 Το ΣΑΕΠ εξετάζει κατά πρώτον αιτήσεις αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας και αιτήσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων. Η εξέταση αίτησης/φακέλου,η ενημέρωση του αιτούντα για τυχόν ελλείψεις σε δικαιολογητικά ή επίσημα επικυρωμένους και μεταφρασμένους τίτλους σπουδών και αναλυτικών βαθμολογιών, η σύνταξη εισήγησης, η συμπερίληψή της αίτησης στην ημερήσια διάταξη και η τελική εξέταση της αίτησης και της εισήγησης ενώπιον του ΣΑΕΠ δεν αποτελούν απλές εργασίες διεκπεραίωσης.

 Παράλληλα το ΣΑΕΠ εξετάζει ενδικοφανείς προσφυγές κατά αποφάσεών του από αιτούντες των οποίων την αίτηση απέρριψε σε προηγούμενη συνεδρίαση του, καθώς και υποθέσεις εξ αναβολής από προηγούμενή του συνεδρίαση.

Επίσης το ΣΑΕΠ εξετάζει αιτήσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων μετά την ολοκλήρωση πρακτικής άσκησης σύμφωνα με προηγούμενη απόφαση του.

  Ο όγκος όλων των ανωτέρω αιτήσεων/φακέλων είναι πολύ μεγάλος και συνεχώς αυξάνει.

 Συγκεκριμένα υπεβλήθησαν 2658 αιτήσεις (αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας) από 1-1-2012 μέχρι 1-3-2015.

 Τέλος σας αναφέρουμε ότι το ΥΠ.Π.Ε.Θ. εστιάζει τις προσπάθειές του στην υποβολή εισηγήσεων σε προσεχείς συνεδριάσεις του ΣΑΕΠ, εντός φθινοπώρου, για εξέταση εκκρεμούντων αιτήσεων με αριθμούς πρωτοκόλλου του έτους 2015, σχετικές με περιπτώσεις πρώτης εξέτασης αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top