pantis data

29-11-16 Hμερίδα με θέμα «Διάθεση των ανοικτών δεδομένων κυριότητας ΥΠ.Π.Ε.Θ.»

 Με πλήρη επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα στην αίθουσα «Γαλάτεια Σαράντη» του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η ημερίδα με θέμα «Διάθεση των ανοικτών δεδομένων κυριότητας ΥΠ.Π.Ε.Θ.».

Στόχος της ημερίδας είναι ο προσδιορισμός της ωφέλειας τόσο για τη διοίκηση όσο και για το κοινωνικό σύνολο της ανοικτής χρήσης των ψηφιακών δεδομένων. Η υλοποίηση αυτού του στόχου θα εκσυγχρονίσει τον διοικητικό μηχανισμό και θα αποφορτίσει τους πολίτες από ανούσιες και χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, που δεν έχουν πλέον θέση στην  ψηφιακή εποχή.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την Γενική Διεύθυνση  Στρατηγικού Σχεδιασμού, Προγραμματισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Τις εργασίες άνοιξε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Γιάννης Παντής ξεκινώντας με την καίρια ερώτηση «τί αισθάνεται ένας πολίτης όταν έρχεται σε επαφή με μια δημόσια υπηρεσία;  Αγωνιά  για το πόσο μεγάλη θα είναι η απώλεια χρόνου που θα υποστεί, αλλά, ακόμα και αν η δημόσια διοίκηση ασχοληθεί με το πρόβλημά του, η σύγχυση που του προκαλεί η πληθώρα των εγγράφων και ο ιδιαίτερος τεχνικός τρόπος που αυτά συνδέονται μεταξύ τους είναι τεράστια.»

«Όσον αφορά το χώρο μας, τη διοίκηση του εκπαιδευτικού συστήματος,  το σύνολο της νομοθεσίας και όλων των διοικητικών πράξεων που απορρέουν από αυτήν  είναι ιδιαίτερα περίπλοκο ακόμα και για ένα έμπειρο διοικητικό στέλεχος της εκπαίδευσης, πόσο μάλλον για ένα γονιό, έναν εκπαιδευτικό, ένα μαθητή.»

Ο κ. Παντής υπογράμμισε στη συνέχεια ότι παρά  την «άδικη κατηγορία εις βάρος της για υπέρμετρο κρατισμό και συγκεντρωτισμό η  ηγεσία του ΥΠΠΕΘ έχει τη βούληση να βάλει τέλος σε όλα αυτά ακολουθώντας τις βέλτιστες πρακτικές προηγμένων κοινωνιών, με ισχυρή την παρουσία του κοινωνικού κράτους, για κωδικοποίηση των εκπαιδευτικών πληροφοριών και τη διάθεσή τους απευθείας στο ενδιαφερόμενο εκπαιδευτικό κοινό.»

Είπε επίσης ότι στην εποχή όπου το διαδίκτυο είναι αναγκαία συνθήκη για  την επιτάχυνση των διαδικασιών και τη μέγιστη δυνατή διαφάνεια  «το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα  είναι ώρα να παρακάμψει τη δαιδαλώδη του δομή και να προσφέρει στον ενδιαφερόμενο πολίτη κάθε πληροφορία που του είναι απαραίτητη. «Έτσι», συνέχισε «ελπίζουμε ότι γρήγορα οι σχολικές μονάδες, οι γονείς, η εκπαιδευτική κοινότητα και  η εκπαιδευτική διοίκηση θα είναι σε θέση να αξιοποιούν τις πληροφορίες που τους αφορούν, ώστε να διεκπεραιώνουν με πρωτοφανή ταχύτητα για τα ελληνικά δεδομένα προβλήματα που τους ταλαιπωρούν, και για τα οποία σπατάλησαν  πολλές εργατοώρες επαυξημένες με πολύ άγχος. Αυτός είναι ο πρώτος στόχος της ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ.»

Ο Γιάννης Παντής τόνισε ακόμα  ότι  με τη διάθεση των ανοιχτών δεδομένων του ΥΠΠΕΘ στο κοινό  «θα επιτευχθεί σταδιακά και άλλος ένας εξίσου σημαντικός στόχος: η επανατροφοδότηση από την κοινωνία με σχόλια και παρατηρήσεις, για τη συνεχή βελτίωση του συστήματος.»

Ο Γενικός Γραμματέας  εξήγησε επίσης  ότι «η συμμετοχική αυτή διαδικασία πιστεύουμε ότι όχι μόνον μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της εκπαιδευτικής ζωής, αλλά και να αποτελέσει μια ευχάριστη  έκπληξη, την απαρχή ενός θετικού κύκλου, που είναι απαραίτητος στην ελληνική δημόσια ζωή, την ικανοποίηση του πολίτη από τη Δημόσια Διοίκηση. Αναμένουμε λοιπόν με μεγάλο ενδιαφέρον τις προτάσεις των ειδικών και τη δημιουργική ανατροφοδότηση από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.»

Στην ημερίδα μίλησαν ακόμη, για θέματα σχετικά με τα ανοικτά δεδομένα, στελέχη του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων. Την εκδήλωση συντόνισε ο προϊστάμενος Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του  ΥΠ.Π.Ε.Θ. Γιάννης Κατωπόδης.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top