25-01-17 Ο Υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης σε ΕΠΑΛ Πύργου και Αμαλιάδας
Στόχος η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης
Την ιδιαίτερη βαρύτητα που δίνει το Υπουργείο Παιδείας στην επαγγελματική εκπαίδευση, επεσήμανε σε συναντήσεις που είχε με εκπαιδευτικούς του 2ου ΕΠΑΛ Πύργου και του 2ου ΕΠΑΛ Αμαλιάδας ο κ. Μπαξεβανάκης. Στη διάρκεια των συναντήσεων έγινε αναλυτική συζήτηση στη διάρκεια της οποίας ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στο στρατηγικό σχεδιασμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αναδεικνύοντας το σημαντικό κοινωνικό και εργασιακό της ρόλο καθώς και τις σημαντικές αλλαγές που προωθούνται στα ΕΠΑΛ με τη νέα τους δομή. Επίσης τόνισε ότι από τη φετινή σχολική χρονιά οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων θα μπορούν να εισάγονται εκτός από τα ΤΕΙ και στα Πανεπιστήμια, σε ποσοστό 1% επιπλέον του αριθμού των εισακτέων, γεγονός που διευρύνει τις δυνατότητες των αποφοίτων των ΕΠΑΛ για συνέχιση των σπουδών τους.
Υπογράμμισε ακόμη, τη μεγάλη βαρύτητα που δίνει το Υπουργείο Παιδείας στην εργασιακή προοπτική των αποφοίτων των ΕΠΑΛ και στην ομαλή και ασφαλή είσοδό τους στην αγορά εργασίας με στόχο τη σύζευξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την απασχόληση και η στήριξη των αποφοίτων μετά την απόκτηση του πτυχίου τους, στο πλαίσιο της προσπάθειας να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η ανεργία των νέων. Σε αυτή την κατεύθυνση γίνεται, από φέτος μια οργανωμένη προσπάθεια εφαρμογής του «μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας», στο οποίο μπορούν να συμμετάσχουν προαιρετικά όσοι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ το επιθυμούν. Το πρόγραμμα, διάρκειας 9 μηνών, περιλαμβάνει εκπαίδευση στο χώρο εργασίας είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα με αμοιβή και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Στην τάξη μαθητείας, που υλοποιείται με ευθύνη των ΕΠΑΛ και των εργαστηριακών κέντρων, ακολουθείται ειδικό πρόγραμμα σπουδών που διεξάγεται στο χώρο εργασίας της εκάστοτε επιχείρησης για 4 ημέρες την εβδομάδα και 1 ημέρα εργαστηριακού μαθήματος στο σχολείο.
Και στις δύο συναντήσεις κοινή ήταν η διαπίστωση ότι το νέο αυτό φιλόδοξο πρόγραμμα συναντά την καθολική αποδοχή και υποστήριξη από τους εκπαιδευτικούς αλλά και από τους μαθητές/ τριες των ΕΠΑΛ και μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στην ουσιαστική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης