17291157a1

06-06-18 Συνεντεύξεις του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου στους ρ/σ "ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ" και "REAL FM" (βίντεο)

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι το σύστημα έτοιμο για τις Πανελλαδικές;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το σύστημα είναι πανέτοιμο εδώ και καιρό. Καλή επιτυχία στα παιδιά, ήρεμα, ψύχραιμα. Και να το πούμε διαφορετικά: να είναι ψύχραιμοι οι γονείς και να μην μεταδίδουν το άγχος τους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιας και λέμε για τις Πανελλαδικές, για πότε υπάρχει σχεδιασμός για τις αλλαγές;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να τελειώσουν οι εξετάσεις και τα λέμε μετά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το νομοσχέδιο φωνάζει καταρχάς η αντιπολίτευση ως προς το διαδικαστικό του θέματος. Ότι το φέρατε μία μέρα πριν, ότι είναι 200 σελίδες συν 400 τα περιφερειακά, και ότι είναι διαφορετικό από ό,τι ξεκίνησε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ισχύει τίποτα απ΄ όλα αυτά. Δηλαδή, πράγματι μαζί με τις αιτιολογικές, με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου είναι περισσότερες σελίδες. Δεύτερον, υπάρχει σε κάθε νομοσχέδιο όπως ξέρετε, ένα σύνολο διατάξεων που ρυθμίζουν κάποια τεχνικά ζητήματα που σχετίζονται με το αντίστοιχο Υπουργείο και τους Φορείς του. Η αρχιτεκτονική του νομοσχεδίου και η βασική φιλοσοφία, συζητιέται από τις 24 Οκτωβρίου 2017. Οκτώ μήνες συζητάμε. Το έχουμε στείλει σε κόμματα, έχουμε ενημερώσει συγκεκριμένους βουλευτές που ζήτησαν ενημέρωση. Εγώ δεν θέλω να πω ποιους. Ας το πουν οι ίδιοι. Δεν ξέρω αν ήταν μέρος της κομματικής αποστολής τους εννοώ επί της ουσίας. Κάναμε ημερίδα στο Υπουργείο, με τη ΔΟΕ, με την ΟΛΜΕ, με την Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων. Τους το δώσαμε και ζητήσαμε τις απόψεις τους. Όσο πήρατε εσείς τις απόψεις τους, άλλο τόσο πήραμε και μεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν στείλανε τίποτα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν στείλανε τίποτα, ούτε μία σειρά. Μετά το βγάλαμε σε ανεπίσημη διαβούλευση, μετά το βγάλαμε σε επίσημη διαβούλευση -μετά από δύο μήνες- μετά το στείλαμε στην νομοπαρασκευαστική επιτροπή. Δηλαδή τι άλλο να κάνουμε; Όλα αυτά είναι μέρος μιας καταστροφολογίας. Δυστυχώς το πολιτικό μας σύστημα έχει αυτήν την παράδοση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ειδικά τα νομοσχέδια στο χώρο της εκπαίδευσης είναι σημαντικά. Γιατί πρέπει να τα συζητάμε μέσα σε δυο και τρεις μέρες;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα σας πω, για να ξέρουμε τη διαφορά ανάμεσα στο επείγον και το κανονικό. Το επείγον έχει τρεις συνεδριάσεις στη Βουλή -εννοώ των επιτροπών- και μετά μία Ολομέλεια. Έχει τρεις και μία. Αυτή είναι η διαφορά. Μία λιγότερη. Την επόμενη εβδομάδα είναι το Πολυνομοσχέδιο. Τα σχολεία κλείνουν. Θέλουμε να αρχίσουμε κάποιες μικρές αλλαγές ώστε το Σεπτέμβριο να αρχίσουν αυτές οι διαδικασίες. Πάντως να ξέρετε, δεν υπάρχει νομοσχέδιο που να έχουμε καταθέσει και που όλα ήταν κανονικά και να μην έχουμε κατηγορηθεί για κάτι διαδικαστικό. Ας μιλήσουμε επί της ουσίας επιτέλους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επί της ουσίας εγώ ακούω, και σε ορισμένες περιπτώσεις και με ένα πιο ανοιχτό αυτί, την περίπτωση των ΚΕΔΔΥ, και των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Γιατί καταργείτε τα ΚΕΔΔΥ; Είναι τα Κέντρα ελέγχου διαχείρισης για παιδιά με ειδικές ανάγκες…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν τα καταργούμε, όμως, αυτή είναι η μεγάλη διαφορά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι τα κάνετε; Τα μεταφέρετε στο σχολείο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Να σας πω με πάρα πολύ παραστατικό τρόπο, αν έχω την ικανότητα να σας το μεταφέρω, τη σημερινή κατάσταση. Φανταστείτε το σχολείο να πρέπει να αποταθεί στα διάφορα αυτά κέντρα, ανάλογα με τα προβλήματα που έχει. Στον σχολικό σύμβουλο, στα ΚΕΔΔΥ, στο Περιβαλλοντικό, στην Ειδική Αγωγή, στην Φυσική Αγωγή κτλ. Φανταστείτε, τώρα, αυτό το πράγμα, το οποίο είναι εντελώς ασυντόνιστο. Αυτό που κάνουμε είναι ότι βάζουμε αυτά τα ‘μικρά κουτάκια’, φανταστείτε τα γύρω από το σχολείο με ένα βέλος από το σχολείο στα κουτάκια, τα οργανώνουμε με έναν τρόπο ώστε το σχολείο να στέλνει συνολικά εκεί τα προβλήματα του. Πάμε σε μία δομή η οποία συμπεριλαμβάνει όλον αυτόν τον κόσμο. Και συζητάνε, διεπιστημονικά πια, πως θα αντιμετωπίζουν τα προβλήματα του συγκεκριμένου σχολείου. Άρα κάνουμε δυο πράγματα: Πρώτον, λέμε στο σχολείο στην αρχή του χρόνου, κάνε έναν προγραμματισμό και εντόπισε τα προβλήματα που θέλεις να λυθούν γιατί έχεις την εμπειρία των χρόνων. Και μετά στείλε τα αυτά σε μία Δομή, η οποία δεν είναι κατακερματισμένη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιος τα διαχειρίζεται αυτά; Το πρόβλημα; Έχει ένα παιδί ένα πρόβλημα, λχ, είναι δυσλεκτικό, ποιος το διαχειρίζεται;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το στέλνω μαζί με το σύνολο των άλλων προβλημάτων στην αρχή του χρόνου. Κάνω προγραμματισμό. Δεν μπορεί να μην έχουμε έναν προγραμματισμό επί της ουσίας. Στέλνουμε λοιπόν σε αυτή τη Δομή. Στη Δομή αυτή συμπεριλαμβάνεται και ο Σχολικός Σύμβουλος και οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί κτλ. Αυτοί, τώρα, τα βάζουν κάτω και λένε: στο α’ σχολείο έχουμε αυτά τα προβλήματα. Αυτά, με αυτό το χρονοδιάγραμμα λέμε να τα αντιμετωπίσουμε. Δηλαδή, πρώτα εκεί θα στείλουμε έναν ψυχολόγο, μετά θα πάει ο Σχολικός Σύμβουλος γιατί τα μαθησιακά βλέπουμε ότι τα καταφέρνουμε καλύτερα. Άρα, υπάρχει ένας προγραμματισμός ως προς τις παρεμβάσεις και όχι να παίρνει ο καθένας την όποια Δομή και αν έχει γνωστό ή δεν έχει, έρχεται ή δεν έρχεται. Και στο τέλος της χρονιάς έρχεται το σχολείο και λέει: ‘από τη λίστα που στείλαμε εμείς, δηλαδή από την έκθεση των προβλημάτων, ορισμένα αντιμετωπίστηκαν, ορισμένα δεν αντιμετωπίστηκαν, αυτά είναι γιατί είναι αδύναμες οι Δομές; Εμείς δεν μπορέσαμε να τα περιγράψουμε επαρκώς; πρέπει να προσληφθεί περισσότερος κόσμος;’. Αυτή είναι η φιλοσοφία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέγατε πριν για τους Σχολικούς Συμβούλους. Κατηγορείστε ότι καταργείτε τους Σχολικούς Συμβούλους.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μα δεν τους καταργούμε όμως! Δηλαδή είναι και αυτό που μπορώ να πω σε σας ότι λέτε fake news και μετά πρέπει να αποδείξω ότι δεν λέτε. Δεν τους καταργούμε. Τους βάζουμε όμως σε Δομές που θα είναι διεπιστημονικές. Ακούστε, τα προβλήματα που έχουμε στα σχολεία σήμερα δεν είναι μαθησιακά είναι κυρίως κοινωνικά. Θα το καταλάβουμε αυτό ή όχι; Θα το καταλάβουν οι φορείς και η κοινωνία. Χτες εμένα μου έκανε εντύπωση, είχαμε τους φορείς, κανένας δεν αναφέρθηκε στην νέα πραγματικότητα που ζούμε. Σήμερα έχεις άλλου τύπου πρόσβαση στη γνώση. Έχεις καινούρια φαινόμενα. Να σας πω ένα καινούριο φαινόμενο, που θα το ζείτε και σεις είμαι σίγουρος. Για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας έχουμε εθισμό σε τεχνουργήματα και όχι σε ουσίες μόνο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ισχύει. Αλλά το αντιμετωπίζεις συγκεντροποιώντας το σύστημα; Γιατί μία από τις κατηγόριες είναι ότι κάνετε τη Δομή πιο συγκεντρωτική άρα πιο δύσκαμπτη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν ξέρω αν το αντιμετωπίζουμε ή όχι. Πάντως ξέρω ότι ο μόνος τρόπος να το αντιμετωπίσουμε είναι να βάλουμε αυτούς τους ανθρώπους των διαφορετικών ειδικοτήτων να συζητάνε μεταξύ τους. Γιατί αυτό που μόλις τώρα σας είπα δεν μπορεί να το λύσει ούτε ο Σχολικός Σύμβουλος, ούτε ο ψυχολόγος, ούτε ο Κοινωνικός λειτουργός ούτε κανένας άλλος. Θέλει μία συνεργασία για να δούμε πώς θα αντιμετωπιστεί στο συγκεκριμένο σχολείο. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Θα σας πω άλλα πράγματα. Όλη η λογική και η κουλτούρα της οικογένειας αλλάζει. Εγώ δεν λέω αλλαγή στο χειρότερο, δεν είμαι απ’ αυτούς που λένε ‘τα παλιά χρόνια ήταν καλύτερα’. Εγώ λέω ότι είναι νέες πραγματικότητες, 25% είναι μονογονεικές οικογένειες. Αυτό είναι μια νέα πραγματικότητα, η έννοια της φιλίας έχει αλλάξει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από την άλλη πλευρά  το εκπαιδευτικό προσωπικό, οι δάσκαλοι, καθηγητές κτλ, έχουν τη δυνατότητα, τις γνώσεις να διακρίνουν, και άρα να περιγράψουν μετά;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι το καίριο ερώτημα, έχετε δίκιο. Αλλού θα γίνει αλλού δεν θα γίνει. Εκεί λοιπόν πρέπει να γίνουν επιμορφώσεις αλλά, δεύτερον, πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε όλοι μας ότι τα νέα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι επειδή υπάρχουν νέες πραγματικότητες στην κοινωνία και αυτές έχουν επιπτώσεις μέσα στο σχολείο. Θα τα αντιμετωπίσουμε καλύτερα με τον τρόπο που προτείνουμε; Εγώ πιστεύω ότι θα είναι καλύτερα, δεν θα είναι ιδανικά. Σίγουρα, όμως, δεν θα μπορεί να γίνει με αυτόν το κατακερματισμένο τρόπο που ισχύει σήμερα. Και, ξέρετε, στον κατακερματισμό οι πιθανότητες για μαγαζάκια, παρέες κτλ είναι πολύ μεγαλύτερες απ’ ότι σε ένα πιο συντονισμένο σχήμα. Και σας μιλώ πολύ ανοιχτά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, το καταλαβαίνω αυτό που λέτε. Ο αντίλογος από την άλλη είναι ότι διά αυτού του τρόπου πάτε σε έναν κεντρικό έλεγχο που εμπεριέχει και στοιχεία κομματισμού.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτή η κατηγορία μας έχει γίνει. Η απάντηση είναι ‘ας το δείξει η ζωή’. Διότι εμείς για πρώτη φορά κάνουμε επιτροπές, οι οποίες είναι επιτροπές επιλογής, στις οποίες θα προΐσταται μέλος του ΑΣΕΠ. Δεν έχει ξαναγίνει αυτό. Μας κατηγορούν ότι είμαστε κομματικοί, ότι κομματικοποιούμε επειδή βάζουμε τον ΑΣΕΠ; Επειδή βάζουμε την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης; Αυτά δεν έχουν ξαναγίνει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα λένε ότι βάζετε ειδικούς όρους για να μην μπορούν οι παλιοί Σχολικοί Σύμβουλοι να καταλάβουν πάλι τη θέση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα έρθουμε και σε αυτό, να πούμε όμως πρώτα το άλλο. Ξέρετε, υπάρχουν 13 Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης. Για δεκαετίες ολόκληρες ήταν κομματικά στελέχη. Δηλαδή, η κάθε Κυβέρνηση έβαζε τους δικούς της. Το ίδιο έχει κάνει και ο ΣΥΡΙΖΑ. Με πολλά λαμπρά αποτελέσματα. Δεν είναι ένα θέμα να κατακρίνουμε αυτά τα άτομα. Είμαστε όμως σε μια άλλη περίοδο. Και εμείς για πρώτη φορά επίσης, όχι μόνο βάζουμε ΑΣΕΠ, ή μόνο βάζουμε Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, αλλά είπαμε και αυτά τα άτομα να επιλέγονται. Δηλαδή πώς το κομματικοποιούμε; Κομματικοποιήσαμε τον ΑΣΕΠ; Κομματικοποιήσαμε την Εθνική Σχολή; δεν θέλουμε κομματικά στελέχη, είμαστε τρελοί; Δεν είμαστε. Θεωρούμε ότι πρέπει να ορθολογικοποιηθεί το σύστημα.

Για την αξιολόγηση, κοιτάξτε: όπως γνωρίζετε, ορισμένοι νόμοι, διατάξεις, Προεδρικά Διατάγματα κτλ. αποκτούν ένα περιεχόμενο λόγω της ιστορίας τους. Δεν είναι μόνο αυτό που διαβάζει κάνεις νομικά. Έχει παίξει ιστορικά έναν κοινωνικό ρόλο και ως εκ τούτου έχει αποκτήσει μία ταυτότητα. Το Π.Δ. 152, παρόλο που δεν το προβλέπει το ίδιο, έχει ταυτιστεί με την αξιολόγηση για να γίνουν απολύσεις. Αυτό δεν μπορεί να προσδώσει μία νομιμότητα στην αξιολόγηση. Άρα, αυτό πρέπει να καταργηθεί και γι’ αυτό το καταργούμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί το λέτε αυτό Υπουργέ, έχει απολυθεί ποτέ εκπαιδευτικός;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: 2.500 επί υπουργίας του κυρίου Μητσοτάκη. Αυτό κανείς δεν το αμφισβητεί. Τους οποίους προσλάβαμε εμείς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή αξιολογήθηκαν χαμηλά;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επειδή η αξιολόγηση συνδέθηκε με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, ο οποίος προέβλεπε αυτά τα ποσοστά σύμφωνα με τους βαθμούς…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή 2.500 μόνιμοι εκπαιδευτικοί φύγανε επειδή αξιολογήθηκαν χαμηλά;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι αυτό είναι γνωστό, τους οποίους πήραμε εμείς πίσω, είναι γνωστό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι αλλά αυτό που λέγεται είναι ότι πήρατε πίσω ανθρώπους που είχαν κατηγορηθεί για παρανομίες κτλ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι δεν ισχύει αυτό. Αυτοί που κατηγορήθηκαν για παρανομίες, όταν ολοκληρώθηκαν οι πειθαρχικές διαδικασίες πήραν τις ποινές που έπρεπε να πάρουν. Αλλά ξέρετε, δεν είναι εκεί το θέμα. Εγώ θέλω να χαιρετήσω, και θα το πω και στη Βουλή, ότι για πρώτη φορά η ΝΔ δια της κυρίας Κεραμέως είπε ότι εμείς δεν είμαστε υπέρ της τιμωρητικής αξιολόγησης. Αυτή την κουβέντα, που τη λέμε και εμείς, η ΝΔ τη λέει για πρώτη φορά και πρέπει να το χαιρετήσουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η διαδικασία που θα αξιολογεί τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έπειτα, αξιολογούν και τα παιδιά μας, υπάρχει; Άσχετα από την κατάληξη αν θα απολύεται ή όχι.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν μπορεί να είναι και άσχετο γιατί την αξιολόγηση δεν την κάνουμε για να απολυθεί κάποιος. Εμείς, λοιπόν, αυτό που θέλουμε να κάνουμε και ήταν και στις προγραμματικές μας δηλώσεις είναι να αυτοξιολογούνται τα σχολεία και να αξιολογούνται τα 20.000 στελέχη της εκπαίδευσης. Αυτή θα είναι μία διαδικασία που δεν θα είναι για λίγα χρόνια. Θα πρέπει να την εκτιμάμε κάθε μέρα πως πάει και είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό βήμα…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιος θα αξιολογεί τον καθηγητή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο καθηγητής για να αξιολογηθεί πρέπει και η Πολιτεία να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις της. Γιατί όλη η έμφαση είναι στον καθηγητή και δεν είναι στην Πολιτεία; Λεφτά δεν τους δίνει, επιμορφώσεις δεν τους κάνει, κάνουν 500 δουλειές μαζί, κάνουν τους παιδονόμους, τους τραπεζοκόμους, κτλ, η Πολιτεία δεν τα φροντίζει όλα αυτά και τους λέει ‘θα σας αξιολογήσουμε’. Λοιπόν, η Πολιτεία ας είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα δεν θα είναι ποτέ συνεπής η Πολιτεία

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν δεν είναι ποτέ, δεν μπορεί…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: …να αξιολογηθεί κανείς;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: …δεν μπορεί να τίθεται υπεύθυνο το ‘θύμα’ από αυτόν που έχει οδηγήσει εκεί την κατάσταση; Γι’ αυτό εμείς λέμε, αυτοαξιολόγηση των σχολείων, αξιολόγηση των 20.000 στελεχών της εκπαίδευσης, αναβάθμιση των σχολείων, υλικοτεχνική υποδομή κτλ, νέοι διορισμοί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή Υπουργέ για να καταλάβω, θα πρέπει πρώτα να φτιαχτούν όλες οι υποδομές τέλεια σε όλη τη χώρα για να αξιολογηθεί ο καθηγητής;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι αλλά δεν μπορεί και αυτή τη στιγμή η Πολιτεία να έχει αυτό το αίτημα, όταν δεν μπορεί να κάνει τα μίνιμουμ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ίδιο λοιπόν θα πρέπει να ισχύσει για όλο το Δημόσιο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό εγώ δεν μπορώ να το πω. Εγώ σας λέω για την εκπαίδευση που τη γνωρίζω πολύ καλά. Για το Δημόσιο, στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής κάνουμε αυτά που κάνουμε. Αλλά τα στελέχη της Εκπαίδευσης τα αξιολογούμε σύμφωνα με τις αρχές της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Δεν νομίζω να είναι κάτι το παράλογο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχω 15 καθηγητές σε ένα σχολείο. Κάποιοι από αυτούς, είτε γιατί δεν έχουν περάσει από μετεκπαίδευση είτε γιατί είναι άλλης εποχής και έχουν μείνει πίσω στο επιστημονικό τους πεδίο, δεν κάνουν το μάθημα όπως θα έπρεπε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ωραία, δεν πρέπει να μιλήσουν με αυτούς τους καθηγητές; Μιλάει καθημερινά ο Διευθυντής με αυτούς τους καθηγητές. Μέσω των Σχολικών Συμβούλων, μέσω των επιμορφώσεων, υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να επιμορφωθούν οι άνθρωποι. Αυτά γίνονται καθημερινά στα σχολεία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι εντάξει..

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θέλουμε πιο σκληρά;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πιο διευρυμένα και πιο αποτελεσματικά. Γιατί να μην μετέχουν στην όλη διαδικασία οι γονείς;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμείς λέμε οι γονείς, να μετέχουν σε ένα κομμάτι της διαδικασίας. Ο νόμος το προβλέπει. Αλλά είναι και ορισμένοι γονείς που κουνάνε το δάχτυλο στους καθηγητές. Αυτό όχι! Άρα δεν μπορούμε να πούμε γενικά και αόριστα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι συμφωνώ, αλλά πρέπει να φτιάχνεις ένα μοντέλο συμμετοχικό, συνεργατικότητας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχετε δίκιο και αυτό το προβλέπουμε. Αλλά εκεί θέλει ένα μέτρο για να συνεννοηθούμε όλοι ως προς το ποιος ορίζει την εκπαίδευση. Πρέπει να πούμε ότι αυτός που περνάει τα κάγκελα του σχολείου πρέπει να πάψει να κουνάει το δάχτυλο στους εκπαιδευτικούς. Εγώ σας λέω ότι μπορεί να υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Αυτό να το λύσουμε αλλιώς, όχι με γονείς να κουνούν το δάχτυλο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ισχύει ότι το σύστημα εξετάσεων στο οποίο θα καταλήξουμε, θα ισχύσει για τη γενιά που δίνει εξετάσεις το 2020;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ισχύει απολύτως.

 

Συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου στον ρ/σ "ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ" 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με το ρατσιστικό έγκλημα που έγινε του δεκατριάχρονου παιδιού Ρομά στην Άμφισσα. Το Υπουργείο παιδείας σε σχέση με την ένταξη στις σχολικές δομές έχει κάποια στοιχεία, ενέργειες…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ξέρετε ότι είναι ένα πολύ σύνθετο πρόβλημα. Μετά και τα περσινά γεγονότα, έχουμε στείλει κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους στα σχολεία, έχουμε ευαισθητοποιήσει τους καθηγητές. Είναι ένα πρόβλημα κοινωνικό. Ο ρατσισμός είναι ανείπωτος σε τέτοιου είδους πράγματα. Εγώ λέω να δείξουμε ένα σεβασμό σ’ αυτούς τους ανθρώπους και την απόλυτη καταδίκη αυτών των δραστών που δεν θέλω να τους χαρακτηρίσω…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας καταλαβαίνω απόλυτα μαζί με την απόλυτη καταδίκη μας θα ήταν καλό και μία καταδίκη από τη δικαιοσύνη, και μια παραδειγματική τιμωρία. Αλλά δεν είναι δικό σας ή δικό μου θέμα αυτό.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν είναι θέμα αρμοδιοτήτων. Είναι θέμα δημοκρατικής κοινωνίας. Πώς αυτοπροστατεύεται από τέτοιου είδους ανθρώπους, σε πολλά εισαγωγικά…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουμε κάποια στοιχεία για το πόσα παιδιά φοιτούν κανονικά στα σχολεία; Γιατί είναι κι ένα πρόβλημα δικής τους νοοτροπίας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι ανάλογα με την περιοχή. Υπάρχουν περιοχές όπου υπάρχει μία πολύ συστηματική ενσωμάτωση των παιδιών αυτών και για πολλές τάξεις. Ξέρετε ότι πολλές φορές οι οικογένειες τους μετακινούνται πρέπει να πάνε και σε άλλα σχολεία. Έχουμε καθηγητές οι οποίοι δίνουν μία αξιοσέβαστη μάχη κι ο σεβασμός πρέπει να ειπωθεί σε κάθε τόνο για αυτούς τους εκπαιδευτικούς που έχουν μία πολύ δύσκολη καθημερινότητα. Εμείς όπου μπορούμε κι έχουμε ενδείξεις ότι δεν στέλνουν τα παιδιά τους σχολείο, στέλνουμε κόσμο να πείσουμε τις οικογένειες να τα στείλουν. Τα αποτελέσματα είναι ανομοιογενή όπως σας είπα, για να είμαι απόλυτα ειλικρινής. Έχουμε εξαιρετικές επιτυχίες και μάλιστα είμαστε σε συνεργασία με κάποιους συλλόγους Ρομά. Έχουμε εξαιρετικά αποτελέσματα σε ορισμένες περιοχές, σε ορισμένες περιοχές δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε παρόλες τις προσπάθειές μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες. Υπάρχουν και περιοχές που εν πάση περιπτώσει είναι πιο ισορροπημένα τα πράγματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εκεί στην Άμφισσα, κύριε Υπουργέ, που εξελίσσεται η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια μαζικής  μετεγκατάστασης και σύνδεσης με τον κοινωνικό ιστό της πόλης, του καταυλισμού. Έχετε υπόψη σας κάποια στοιχεία εκεί; Τα παιδάκια πάνε σχολείο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχουμε ενδείξεις ακραίων καταστάσεων, δηλαδή που δεν πάνε σχολείο, αλλά καταλαβαίνετε ότι τα παιδιά αυτά και αν θέλετε και οι οικογένειες -γιατί δεν είναι μόνο θέμα παιδιών- είναι πάρα πολύ επιρρεπείς από αυτό που εισπράττουν από την υπόλοιπη κοινωνία. Είναι ένα πάρα πολύ ασταθές κοινωνικό σύνολο, το οποίο επηρεάζεται πάρα πολύ γρήγορα από αυτό που συμβαίνει γύρω του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχουν κι ένα δικό τους τρόπο ζωής τον οποίο εμείς δεν μπορούμε να αντιληφθούμε και τον οποίον αντιλαμβανόμαστε ευχάριστα όταν είναι ο Τζάνγκο Ράινχαρντ, για παράδειγμα. Όταν είναι κάτι καλλιτεχνικό…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουν ένα τρόπο ζωής που τον σεβόμαστε, πρέπει να τον σεβαστούμε και πρέπει όλες οι κοινωνίες, όλες οι τοπικότητες, να τον αποδεχτούν και να βοηθήσουν αυτός να γίνει ένας τρόπος ζωής που οι άνθρωποι αυτοί, δεν θα υποφέρουν από τις καταρρακτώδεις βροχές ή ακόμη και από τα ψιλοβρόχια. Είναι δική μας υποχρέωση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είχατε χθες μια ενδιαφέρουσα συνάντηση με τους φορείς για τις Δομές Εκπαίδευσης, όπου το εντυπωσιακό είναι ότι κανένας φορέας δεν ζήτησε απόσυρση του νομοσχεδίου ενώ τα κόμματα ζήτησαν. Ωστόσο σήμερα υπάρχει μία συγκέντρωση κατά του νομοσχεδίου όπου είναι ομοσπονδίες γονέων είναι και οι ανάπηροι. Ένα σχόλιο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι ένα πολύ περίπλοκο και εμβληματικό νομοσχέδιο. Θέλουμε να ορθολογικοποιήσουμε ένα σύστημα παροχής υποστήριξης στις σχολικές μονάδες που τώρα γίνεται ασυντόνιστα και χωρίς κανέναν έλεγχο ως προς το ποιες Δομές αποδίδουν και ποιες δεν αποδίδουν. Και το σημαντικότερο είναι να εμπλέξουμε τη σχολική κοινότητα με το Σύλλογο Καθηγητών για να μπορέσει να βελτιστοποιηθεί αυτό το σύστημα. Όπως καταλαβαίνετε μέσα από αυτή τη διεργασία σπάνε και τα διάφορα μαγαζάκια όπως λέμε. Δεν ξέρω αν οι συγκεκριμένες ομοσπονδίες έχουν αυτό το πρόβλημα. Εγώ ξέρω ότι με την Ομοσπονδία των ΑΜΕΑ εμείς είμαστε, η υφυπουργός η κυρία Τζούφη έχει κάνει επανειλημμένες συζητήσεις, η Συνομοσπονδία Γονέων τοποθετήθηκε χτες στη Βουλή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε στην ομιλία σας ότι σας μάλωσε η εκπρόσωπος γονέων…

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, μας μάλωσε επειδή ανοίξαμε στην ώρα μας στα σχολεία 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και είπατε και κάτι που το γνωρίζω ως μαμά και που δεν το έκανα ποτέ: ότι πάνε οι γονείς στα σχολεία και υποδεικνύουν στους καθηγητές πώς να κάνουν τη δουλειά τους

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και η Συνομοσπονδία Γονέων δεν θεωρεί ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα, ότι δεν είναι μια επιθετική στάση απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Εν πάση περιπτώσει, νομίζω ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε και θα πρέπει να ενισχύσουμε αυτού του είδους τις Δομές.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με ενδιαφέρει πολύ το γιατί διαμαρτύρονται οι ανάπηροι.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι πάρα πολύ ευαίσθητο.  Εμείς είμαστε σε ανοιχτή γραμμή μαζί τους. Όπως σας είπα η κυρία Τζούφη είναι σε ανοιχτή γραμμή. Καλό είναι να την φιλοξενήσετε για να σας πει λεπτομέρειες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καταργείτε τα ΚΕΔΔΥ; Αυτό είναι το θέμα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν τα καταργούμε. Πρέπει να υπάρχουν θεσμοί που να συνεννοείται ο ένας με τον άλλον. Τώρα το σχολείο κτυπάει την πόρτα διαφόρων θεσμών ασυντόνιστα δεν συνεννοείται ο ένας με τον άλλον. Εμείς απλώς ορθολογικοποιούμε ένα σύστημα. Φανταστείτε το σχολείο και γύρω – γύρω διάφορα κουτάκια ανεξάρτητα το ένα από το άλλο που είναι όλοι αυτοί οι θεσμοί και το σχολείο να πρέπει να πάει στον καθένα και να αποταθεί ξεχωριστά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προσλήψεις τον Οκτώβριο;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προσλήψεις τον Οκτώβριο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αρκετές;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έως πολλές. 

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top