08-01-19 Ομιλία Υφυπουργού Παιδείας Μ. Τζούφη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων
Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής εισήχθη το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με τίτλο: «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».
Η Υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη τόνισε πως η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου και της Κυβέρνησης και η αναβάθμισή της προϋποθέτει την ύπαρξη μιας νέας αρχιτεκτονικής, ικανής να ανταπεξέλθει στις τρέχουσες επιστημονικές, κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις της εποχής. Η αρχιτεκτονική αυτή συνοψίζεται στον «Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας», με τη δημιουργία νέων Τμημάτων και συνέργειες μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ ανά Περιφέρεια.
Η Υφυπουργός επεσήμανε πως στόχος είναι η ισχυροποίηση των ακαδημαϊκών μονάδων και η δημιουργία προοπτικών αναβαθμισμένης παρουσίας στο ευρωπαϊκό και διεθνές τοπίο. Στο πλαίσιο αυτό, επιλύονται χρόνια προβλήματα και στρεβλώσεις που σχετίζονται με την πολυδιάσπαση, τις επικαλύψεις και την υπερεξειδίκευση, παράλληλα με τη γεωγραφική απομόνωση, τις εργασιακές σχέσεις πολλών ταχυτήτων, τις ελλείψεις σε προσωπικό, την περιορισμένη αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων και την προβληματική οργάνωση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων.
Στη συνέχεια, η Υφυπουργός αναφέρθηκε στα άλλα παραδείγματα συνεργειών που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι τώρα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ηπείρου, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ Ιονίων Νήσων), ενώ δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει την παρόμοια διεθνή πρακτική σε πολλές χώρες του εξωτερικού.
Παράλληλα, άσκησε κριτική στην Αξιωματική Αντιπολίτευση για τη θέση της σχετικά με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, τονίζοντας πως τα δημόσια/κρατικά Πανεπιστήμια είναι κραταιά τόσο στην Ευρώπη, όσο και διεθνώς, διαθέτοντας μεγαλύτερο και αδιαμφισβήτητο κύρος. Επίσης η Ελληνική Πολιτεία επενδύει και οφείλει να συνεχίσει να επενδύει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χρόνο, προσπάθειες, χρήματα και προσδοκίες ακόμα και υπό δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες.