26-01-23 Τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη συνόδευσε, ως μέλος του κυβερνητικού κλιμακίου, η υφυπουργός Παιδείας κα Ζέττα Μ. Μακρή στην μονοήμερη επίσκεψή του στην Κρήτη.
Το μεσημέρι της Τετάρτης 25 Ιανουαρίου, ο Πρωθυπουργός παρέθεσε ομιλία στην εκδήλωση παρουσίασης του Αναπτυξιακού Προγράμματος Κρήτης «480+ έργα για την Κρήτη του 2030», ενα περιφερειακό σχέδιο που κινείται σε τέσσερις άξονες - σύγχρονα δίκτυα και υποδομές, αγροτική παραγωγή και πράσινη ανάπτυξη, επένδυση και αξία στην περιοχή, δίπλα σε κάθε πολίτη και ποιότητα ζωής- με την υφυπουργό Παιδείας να παρουσιάζει το έργο της κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας, που περιλαμβάνεται στην τέταρτη θεματική.
Η κα Μακρή ξεκίνησε την αναλυτική παρουσίασή της με αναφορά στους 2689 διορισμούς εκπαιδευτικών στην Κρήτη την τελευταία τριετία, εκ των οποίων 426 στην Ειδική Αγωγή για να συνεχίσει με τα 4 Νέα Πρότυπα & Πειραματικά Σχολεία την τελευταία διετία, τα 2 νέα Πρότυπα ΕΠΑΛ το Πρότυπο ΕΠΑ.Λ. Νεάπολης Λασιθίου και το Πρότυπο ΕΠΑ.Λ. Ακρωτηρίου Χανίων, τις 109 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τις 7 σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν ενταχθεί στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, όπου δύνανται να λειτουργήσουν Τμήματα Υποδοχής για το 2022-23, με σχετικές αποφάσεις που φέρουν την υπογραφή της υφυπουργού και, τέλος,
την τοποθέτηση Συμβούλων Εκπαίδευσης στις αρχές Φεβρουαρίου 2023 στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης.
Η υφυπουργός Παιδείας συνέχισε με τις εμβληματικές επενδύσεις σε υλικοτεχνικό, κτιριακό και ανθρώπινο κεφάλαιο στην Κρήτη και, συγκεκριμένα, παρέθεσε στοιχεία που αφορούσαν στις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, στις επιδοτήσεις για την πρακτική άσκηση καταρτιζόμενων ΙΕΚ, την επαγγελματική κατάρτιση σπουδαστών των δημόσιων ΙΕΚ αρμοδιότηταςΥΠΑΙΘ, το Πρόγραμμα μαθητείας σπουδαστών ΙΕΚ και μαθητών,
στις υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ρομά για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους, στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, στη Μαθητεία ΕΠΑΛ και ΙΕΚ & Κέντρα Δια Βίου Μάθησης.
Η κα Μακρή παρουσίασε και την ειδική μέριμνα που έλαβε το Υπουργείο Παιδείας με ρυθμίσεις - μέτρα υπέρ των πληγέντων από πλημμύρες, φυσικές καταστροφές, στο πλαίσιο αρμοδιοτήτων ΥΠΑΙΘ, με προσαύξηση κατά ποσοστό 25% του συνόλου των μορίων που έλαβαν τα τέκνα των θανόντων εξαιτίας των πλημμυρών του Φεβρουαρίου 2019, κατά τις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, για τα σχολικά έτη 2018-2019 και 2019-2020, με καθορισμό ειδικού ποσοστού πληγέντων από φυσικές καταστροφές (Δήμος Πλατανιά Χανίων) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια το ακαδ. έτος 2019-2020, με καθορισμό ειδικού ποσοστού πληγέντων από φυσικές καταστροφές (Δήμοι Καντάνου-Σελίνου και Κισσάμου) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια το ακαδ. έτος 2020-2021, με καθορισμό ειδικού ποσοστού πληγέντων από φυσικές καταστροφές (Δήμοι Μινώα-Πεδιάδας, Αρχανών-Αστερουσίων και Ανωγείων και Κοινότητα Τζερμιάδων του Δήμου Οροπεδίου Λασιθίου) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια το ακαδ. έτος 2022-2023.
Παράλληλα με το επίσημο πρόγραμμα του Πρωθυπουργού, η υφυπουργός Παιδείας μετέβη στα γραφεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, όπου συνομίλησε με τους διευθυντές κ. Μπελαδάκη και κ. Καραγιαννίδη, αντίστοιχα, καθώς και με τα στελέχη εκπαίδευσης, ενημερώθηκε για θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα και ενθάρρυνε την τροφοδότηση της επικοινωνίας σε τακτική βάση.