Ευρωπαϊκή Ατζέντα για την Εκπαίδευση Ενηλίκων 2020-2021
Κατά την εφαρμογή του σχεδίου δράσης από την έναρξη του έργου το 2012, ο Εθνικός Συντονιστής για την Ευρωπαϊκή Ατζέντα στην Ελλάδα δημιούργησε ένα εθνικό δίκτυο ενδιαφερομένων για τη διά βίου μάθηση για τη δικτύωση και την περαιτέρω συνεργασία και μια Εθνική Συντονιστική Επιτροπή που δραστηριοποιείται μέχρι σήμερα και επεξεργάζεται θέματα της Διά Βίου Μάθησης. Επιπλέον, έχει αναπτύξει μία δέσμη συστάσεων που προέρχονται από περιφερειακές συναντήσεις με φορείς, οι οποίες υπογραμμίζουν την ανάγκη για πιο ευέλικτα προγράμματα δια βίου μάθησης, όπως προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Αυτό το συμπέρασμα υποστηρίχθηκε επίσης από το Σχέδιο Δράσης που ολοκληρώθηκε το τέλος του 2019. Πιο συγκεκριμένα, η παροχή προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με στόχο την προσέλκυση περισσότερων ενηλίκων σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων σε απομακρυσμένες ή νησιωτικές περιοχές, έχει αναδειχθεί ως πολύ σημαντική πρόκληση, λαμβάνοντας υπόψη και τις προτεραιότητες που αντικατοπτρίζονται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ατζέντας για την Εκπαίδευση Ενηλίκων, στην κοινή έκθεση του ΕΤ 2020 και στη σύσταση σχετικά με τις Διαδρομές Αναβάθμισης προσόντων (Upskilling pathways 2016). Σε αυτό το πλαίσιο, το τρέχον σχέδιο δράσης θα συμβάλει :
(α) στην αύξηση της συμμετοχής των ενηλίκων σε προγράμματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων μέσω της παροχής προγράμματος εκπαίδευσης ελληνικής γλώσσας και Στοιχείων Ελληνικού Πολιτισμού σε μετανάστες, προκειμένου να συμμετάσχουν στις εξετάσεις ελληνικής γλώσσας προκειμένου να χαρακτηριστούν ως επί μακρόν κάτοικοι.
Ο αντίκτυπος εκτιμάται ότι θα είναι υψηλός λόγω της έλλειψης παρόμοιου προγράμματος ελληνικής γλώσσας που καλύπτει τη συγκεκριμένη ανάγκη (Ελληνική γλώσσα και στοιχεία της ελληνικής ιστορίας και πολιτισμού) καθώς και τη μεγάλη εισροή μεταναστών στην Ελλάδα, οι οποίοι αναμένεται να εγκατασταθούν μόνιμα στη χώρα, λόγω της μεταναστευτικής κρίσης. Το μάθημα θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί ως εισαγωγικό μάθημα για τους μετανάστες που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας.
(β) τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας δημιουργώντας ένα ηλεκτρονικό αποθετήριο του εκπαιδευτικού υλικού των ΣΔΕ, έτσι ώστε κάθε εκπαιδευτής ενηλίκων να μπορεί να αναζητήσει υλικό μαθήματος, να ανταλλάξει υλικό ή να ενημερώσει τη βάση δεδομένων με νέο υλικό που θα προκύψει από συνεργασίες σε εθνικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο.