Ποιοι διαμαρτύρονται για τα 62.000.000 εκατομμύρια…
Διανομή 2010-2011
Δαπάνη κοστολογημένων συγγραμμάτων |
62.000.000 εκατομμύρια ευρώ |
Εκδότες στους οποίους οφείλονται περισσότερα από 100.000 ευρώ |
79 |
Συνολική οφειλή σε αυτούς τους 79 εκδότες |
52.000.000 ευρώ ή 84% της συνολικής οφειλής |
Εκδότες στους οποίους οφείλονται λιγότερα από 100.000 ευρώ |
329 |
Συνολική οφειλή σε αυτούς τους 329 εκδότες |
4.780.000 ευρώ ή 7,7% της συνολικής οφειλής |
Αυτοεκδότες στους οποίους οφείλονται περισσότερα από 100.000 ευρώ |
7 |
Συνολική οφειλή σε αυτούς τους 7 αυτοεκδότες |
2.150.000 ευρώ ή 3,5 % της συνολικής οφειλής |
Αυτοεκδότες στους οποίους οφείλονται λιγότερα από 100.000 ευρώ |
356 |
Συνολική οφειλή σε αυτούς τους 356 αυτοεκδότες |
3.800.000 ευρώ ή ~ 5% |
Το ποσό που δαπάνησαν οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες το 2009, προ κρίσης, για την απόκτηση βιβλίων ανήλθε στα 4.300.000 εκατομμύρια[1] ευρώ ή στο 7% των δαπανών για το 2010-2011. Είναι προφανές ότι τόσο για το 2010 όσο και για το 2011 το ποσό αυτό θα είναι ακόμα μικρότερο. Επομένως η «ανυπαρξία» των βιβλιοθηκών, όπως πολλοί εκδότες επικαλούνται οφείλεται κυρίως στη μη ορθολογική κατανομή των πόρων και κυρίως στην αφαίμαξη αυτών προς όφελος τρίτων.
Κατανομή οφειλών προς εκδότες με ποσό άνω των 100.000 Ευρώ
Ολοκληρώνοντας, το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έχει θέσει ήδη σε εφαρμογή την ενίσχυση της πρόσβασης όλων των φοιτητών και σπουδαστών, καθώς και των διδασκόντων, σε επιστημονικές πηγές υψηλού επιπέδου με βάση τους εξής άξονες:
1. Ενίσχυση της πρόσβασης μέσω του Διαδικτύου στις ηλεκτρονικές πηγές, στις ηλεκτρονικές σημειώσεις και βοηθήματα και στο ηλεκτρονικό βιβλίο, με έμφαση στην ενθάρρυνση της ελεύθερης πρόσβασης.
2. Ενίσχυση του ρόλου των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και ανάδειξη τους ως κεντρικού εργαλείου εντός των Ιδρυμάτων μέσω του εμπλουτισμού τους με σύγχρονα έντυπα και ηλεκτρονικά βιβλία .
3. Ενίσχυση των μελών ΔΕΠ/ΕΠ για εμπλουτισμό και συγγραφή διδακτικών σημειώσεων και την ανάρτησή τους στο Διαδίκτυο.
4. Εξορθολογισμός των δαπανών και ισόρροπη ανάπτυξη όλων των παραγόντων που μετέχουν στην παραγωγή και διάθεση επιστημονικής γνώσης (Διδασκόντων, Βιβλιοθηκών και Εκδοτών).
5. Συνεργασία με τους Εκδότες για την περαιτέρω βελτίωση του συστήματος και με τη δική τους ένταξη στο προαναφερθέν πλαίσιο αλλαγών.
Είναι λοιπόν προς το συμφέρον όλων η συνεργασία για την προώθηση των αλλαγών. Για το λόγο αυτό το Υπουργείο εντός των επόμενων ημερών θα ξεκινήσει σχετική διαβούλευση, ενώ τονίζεται ότι η βασική προτεραιότητα παραμένει ο φοιτητής, ο εκπαιδευτικός και τα Ιδρύματα και η διασφάλιση των συμφερόντων τους.
Για την Ανακοίνωση Τύπου πατήστε εδώ.