26-02-19 Χαιρετισμός Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στην εκδήλωση του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου για την ελληνική γλώσσα
Χαιρετισμό στην εκδήλωση «Η ελληνική γλώσσα - αρχαία και νέα - στην Ιταλία σήμερα: Καινοτόμες προτάσεις», που διοργάνωσε το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών, απηύθυνε η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων Μερόπη Τζούφη.
Στόχος της εκδήλωσης ήταν να ενημερώσει το ελληνικό κοινό για δύο από τις σημαντικότερες καινοτόμες πρωτοβουλίες που υλοποιούνται στην Ιταλία σήμερα γύρω από την ελληνική γλώσσα - αρχαία και νέα· την ιταλική Εθνική Νύχτα Κλασικού Λυκείου και την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, η οποία εφαρμόζεται από το σχολικό έτος 2014-2015 και αφορά την προώθηση της αξίας της ανθρωπιστικής παιδείας.
Η Υφυπουργός εξέφρασε την υποστήριξη, «προσωπικά αλλά και εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας, στην πρωτοβουλία αυτή», προσθέτοντας ότι «με αυτόν τον τρόπο, σφυρηλατούνται οι πολιτισμικοί δεσμοί μεταξύ των δύο χωρών, προωθείται ο διαπολιτισμικός διάλογος και ενδυναμώνονται οι συνεργασίες στον τομέα της παιδείας και του πολιτισμού, ενώ παράλληλα αναδεικνύονται καινοτόμες ιδέες και καλές πρακτικές στην εκπαίδευση».
Ιδιαίτερη μνεία έκανε η κ. Τζούφη στην ίδρυση του ΤΕΓ Μεσσήνας στη Σικελία, που πραγματοποιήθηκε κατά το τρέχον σχολικό έτος και που με την απόσπαση της εκπαιδευτικού στην περιοχή, η νέα ελληνική γλώσσα διδάσκεται σε 4 ιταλικά σχολεία, σε συνολικά περίπου 150 Ιταλούς μαθητές.
Με δεδομένες τις δυνατότητες που εμφανώς προκύπτουν για την εισαγωγή μαθημάτων γλώσσας και πολιτισμού στο σχολικό ωράριο, τη σύνδεση των πανεπιστημιακών εδρών με το λύκειο και την παρουσία μαθημάτων ελληνικής γλώσσας τα οποία έχουν ήδη υλοποιηθεί στις περιοχές της Βενετίας και της Ρώμης, η κ. Τζούφη στάθηκε θετικά στην άμεση Σύναψη Χάρτας Συνεργασίας με το ιταλικό Υπουργείο Παιδείας.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στην πρόσφατη συμμετοχή της στους εορτασμούς της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας στη Νάπολη, ως προσκεκλημένη της ελληνικής κοινότητας.
Κλείνοντας, τόνισε ότι «για το Υπουργείο Παιδείας, παρά τους δημοσιονομικούς περιορισμούς, η μεταλαμπάδευση των αξιών της ελληνικής παιδείας, εκτός του εθνικού πλαισίου και η ενίσχυση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό αποτελούν προτεραιότητα».