Δράσεις του Υπουργείου για την υποστήριξη της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας
Α. Ενσωμάτωση Ουκρανών παιδιών προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
- Ένταξη των μαθητριών και μαθητών σε Τάξεις Υποδοχής (15 ώρες/εβδομάδα για εντατικά μαθήματα ελληνικών ως ξένη γλώσσα. Παράλληλα, εντός του γενικού τμήματος ενισχύεται η παρακολούθηση μαθημάτων που η λεκτική επικοινωνία δεν είναι πρωταρχική όπως καλλιτεχνικά, η μουσική, η γυμναστική.
- Παροχή τηλεφωνικής και δια ζώσης διερμηνείας στα ουκρανικά και ελληνικά για γονείς και εκπαιδευτικούς, για την εγγραφή στα σχολεία ή άλλα διαδικαστικά θέματα, μέσω της συνεργασίας ΥΠΑΙΘ και της Unicef
- Δημιουργία υλικού στα ουκρανικά (σε συνεργασία με UNICEF) και ανάρτησή του σε σημεία προβολής (π.χ. ιστοσελίδες Ουκρανικής κοινότητας, ΥΜΑ, Πρεσβείας Ουκρανίας):
Οδηγός για την εκπαίδευση στην Ελλάδα στα ουκρανικά
Гід з освіти в Греції українською мовою
Στοιχεία επικοινωνίας για την εγγραφή στο σχολείο ανά περιφέρεια
Контактні дані для зарахування до школи по регіонах
Μικρό λεξικό για το σχολείο στα ουκρανικά
Невеликий словничок для школи українською мовою
- Πληροφορίες και μέτρα πρόληψης για την αντιμετώπισης της πανδημίας του Covid-19
- Επιμορφώσεις
- Συνεχίζεται υφιστάμενο επιμορφωτικό πρόγραμμα για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση
- Δημιουργία επιμορφωτικού οδηγού υποδοχής των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς
- Ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη
- Υποστήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) για την προάσπιση της αρμονικής και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης και προόδου των μαθητών αλλά και τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση .
Τα ΚΕΔΑΣΥ παρέχουν ακόμα συμβουλευτική υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς σε ζητήματα αποδοχής της διαφορετικότητας και αξιοποίησης ετερογένειας του μαθητικού προσωπικού, προώθησης ενταξιακών πρακτικών, ενδυνάμωσης συγκεκριμένων μελών ή ευάλωτων ομάδων της σχολικής κοινότητας και αντιμετώπισης καταστάσεων κρίσης. - Παροχή υπηρεσιών ψυχοσυναισθηματικής υποστήριξης μαθητών προσφύγων από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς της UNICEF στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης της UNICEF
- Υποστήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) για την προάσπιση της αρμονικής και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης και προόδου των μαθητών αλλά και τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση .
Β. Υποστήριξη της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας σε επίπεδο ΕΕ
Σύσταση ευρωπαϊκής ομάδας δράσης έπειτα από αποδοχή της πρότασης της Υπουργού Νίκης Κεραμέως για την υποστήριξη μαθητών και φοιτητών της Ουκρανίας. Το Education Solidarity Group θα συνεδριάζει τακτικά σε working groups ώστε να υπάρξει συντονισμένη προσπάθεια υποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ουκρανίας και να γίνεται διάχυση καλών πρακτικών.
- Δρομολογείται παράλληλα η ανάπτυξη ψηφιακής πλατφόρμας που με όρους αποτελεσματικότητας, δικαιοσύνης και διαφάνειας, θα μπορεί να:
- να φιλοξενεί αιτήματα της ουκρανικής εκπαιδευτικής κοινότητας καταγράφοντας τις ανάγκες της για εξοπλισμό, εκπαιδευτικό υλικό και τεχνική βοήθεια
- να συγκροτήσει έναν μηχανισμό κάλυψής τους, με τη συνδρομή κρατών-μελών, επιχειρηματικού τομέα, κοινωνίας πολιτών και φορέων, αλλά και διεθνών οργανισμών με ανάλογη εμπειρία και τεχνογνωσία