Mission - History

With the provisions of Law 3512/2006 “Mosque of Athens and other provisions” (Official Government Gazette A' 264), the necessary regulatory framework for the establishment and operation of a Mosque in Attica was introduced for the first time in national legislation, in order to enable Muslims living in the Attica area (Greeks and non-Greeks) to exercise their religious duties, as dictated by their religion.

The “Administration Committee of the Mosque of Athens”, which was established under the above regulatory framework, is a non-profit Legal Entity under Private Law (L.E.P.L.). The L.E.P.L. “Administration Committee of the Mosque of Athens”is supervised by the Minister of Education and Religious Affairs and is not subject to the broader public sector.

According to Article 2 of the founding law, as replaced by paragraph 1 of Article 350 of Law 4957/2022 (Official Government Gazette A' 141), the mission of the L.E.P.L. is: a) the management, administration and maintenance of the Mosque of Athens, b) the support and contribution to the coverage of the religious needs and obligations of Muslims residing in Attica, c) the accurate information of the State and the public on issues related to Islamic religion and orthopraxy. Any other specific objective related to the mission of the previous subparagraph may be assigned by decision of the Minister of Education and Religious Affairs.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΟΙΝΟΥ

Η είσοδος του κοινού στο κτήριο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 12.00-15.00. Η είσοδος των Δικηγόρων στο κτήριο επιτρέπεται ελεύθερα με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας κάθε εργάσιμη ημέρα και ώρα χωρίς κανέναν χρονικό ή άλλο περιορισμό. Η είσοδος του κοινού στα γραφεία του Κεντρικού Πρωτοκόλλου και στο Γραφείο Ενημέρωσης Πολιτών επιτρέπεται καθημερινά κατά τις ώρες 9.00-15.00. Η εξυπηρέτηση του κοινού πραγματοποιείται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων. Για την αποφυγή συνωστισμού εντός του εσωτερικού χώρου εξυπηρέτησης και αναμονής του κοινού, η εξυπηρέτησή του δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Σε κάθε περίπτωση για την διευκόλυνση του κοινού αλλά και την ταχύτερη εξυπηρέτησή του, συνιστάται ιδιαίτερα η υποβολή αιτήσεων στο Κεντρικό Πρωτόκολλο μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου protocol@minedu.gov.gr ή της ηλεκτρονικής υπηρεσίας e-αίτηση, https://mydocs.minedu.gov.gr.

rss

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 151 80

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ: Στον αριθμό 210 344 2000 (Στη θέση των τεσσάρων τελευταίων ψηφίων μπορούν να τοποθετηθούν τα τέσσερα ψηφία του εσωτερικού τηλεφώνου του γραφείου που σας ενδιαφέρει, ώστε να επικοινωνήσετε απ' ευθείας).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ συμπληρώνοντας την φόρμα

Back to top